astronaut

Trådstartare
I detta hus är allt ställt på att det ska vara 21 grader.
Problemet är att jag är ingen isbjörn, jag fryser hur lätt som helst.
Det är 21 grader men jag fryser fingrarna av mig. Det hjälper inte för mig att sova under ett tjockt täcke bara.
sommaren använder jag jag 1 tjock täcke, 1 filt under mig och 2 filtar under täcket.
vintern är det 2 tjocka täcken och 4 filtar som används. Ändå fryser man.

Kan man fråga hyresvärden om man kan få temperaturen högre, eller måste man säga upp lägenheten för att kunna sova/bo någonstans där det finns värme i lägenheten?:confused:

Sv: Kallt!

eeeeh? 21*c och du sover med 2 tjocka täcken och 4 filtar?

snarare 12grader skulle jag tro du har..

har du kollat upp att du verkligen har 21*C i lägenheten? det låter verkligen inte så.

Du kan alltid fråga, men hyresvärden har ingen skyldighet att höja temperaturen. Jag har för mig att mingränsen går vid 18 eller 20 grader (högre för pensionärer). Vill du ha högre temperatur inne får du nog ta och köpa dig ett elelement, finns på t.ex. hemelektronikvaruhusen. Mitt ex var väldigt frusen av sig och mådde riktigt dåligt om det var under 24 grader inne. Han fick vaktmästaren att montera bort termostaten på våra element, och så hade han ett elelement som stödvärmning.

eeeeh? 21*c och du sover med 2 tjocka täcken och 4 filtar?

snarare 12grader skulle jag tro du har..

har du kollat upp att du verkligen har 21*C i lägenheten? det låter verkligen inte så.

Det är 21 grader, mätt o kollat. Och ja, jag är väldigt lättfrusen. Människor kan stå o svetta när de är i samma rum som mig medans jag huttrar av kyla :crazy:

Du kan alltid fråga, men hyresvärden har ingen skyldighet att höja temperaturen. Jag har för mig att mingränsen går vid 18 eller 20 grader (högre för pensionärer). Vill du ha högre temperatur inne får du nog ta och köpa dig ett elelement, finns på t.ex. hemelektronikvaruhusen. Mitt ex var väldigt frusen av sig och mådde riktigt dåligt om det var under 24 grader inne. Han fick vaktmästaren att montera bort termostaten på våra element, och så hade han ett elelement som stödvärmning.

Ah okej, då vet jag! Litar inte riktigt på dessa bärbara element så jag får väl fortsätta frysa.
Tack ändå:)

Det jag märkt är att om jag klär på mig om fötterna och benen fryser jag mindre. Varma sockar och benvärmare att sova i, funkar det? :) Brukar jag köra när jag är förkyld eller har feber.

Har du kollat så det inte är din hälsa det är fel på? Du är inte väldigt smal eller liknande?

Vad är det som du inte litar på när det gäller elementen? Det finns heltäckta som är och ser ut som "vanliga" element. Vi har haft ett i våran tillbyggnad som har fungerat perfekt. Vid våran sommarstuga har vi två som stödvärme tidigt på säsongen och på hösten, de fungerar perfekt!

Vad är det som du inte litar på när det gäller elementen? Det finns heltäckta som är och ser ut som "vanliga" element. Vi har haft ett i våran tillbyggnad som har fungerat perfekt. Vid våran sommarstuga har vi två som stödvärme tidigt på säsongen och på hösten, de fungerar perfekt!

Mest p.g.a att min syrras arbete brann upp helt av ett sådant element, och paranoid som jag är så kommer jag nog inte kunna somna utan lär nog ligga i sängen o säga: brinn inte, brinn inte, brinner det nu? brinner det nu?

Mammas: Jag är påpälsad jag. :crazy: Hela sängen vibrerar för jag huttrar o skakar under alla dessa täcken. Men känns som om man borde kolla upp det, då jag faktiskt låg under filtar när det var 28 grader i huset innan jag flyttade hit medans alla dog av värmen ungefär. Jag som vrålhatar sjukhus/vårdcentraler :(

Mest p.g.a att min syrras arbete brann upp helt av ett sådant element, och paranoid som jag är så kommer jag nog inte kunna somna utan lär nog ligga i sängen o säga: brinn inte, brinn inte, brinner det nu? brinner det nu?

:(

Ett nytt el element eller ett gamalt? De gamla elelementen kunde vara brandfarliga med de som finns i dag är betydligt säkrare. Titta runt lite innan du säger ifrån dig idén helt och hållet, prata med försäljare och kolla säkerheten.

ee..det låter helt galet ju!!

Har du kollat så det inte fattas dig ngt på medicinsk väg eller vad man ska säga..

Jag måste bara fråga,hur gör du när du måste gå utomhus på vintern då?

ee..det låter helt galet ju!!

Har du kollat så det inte fattas dig ngt på medicinsk väg eller vad man ska säga..

Jag måste bara fråga,hur gör du när du måste gå utomhus på vintern då?

Tjock jacka (sådan man brukar ha i ladugårdarna under vintrarna), två par leggings o sedan byxor, i vintras var det en pina ägde inte ens ett par byxor. Så jag stannade mest inne, de enda gångerna jag skulle iväg så fick mamma köra mig :(

Men ska ringa till vårdcentralen imorgon o prata med dom, om det nu beror på någon hälsosak så ska jag kolla upp det o förhoppningsvist klarar allt lika bra som alla andra.

Många dagar på vintrarna sover jag även hos mamma, kylan här är odräglig! Känns som om man sover på altanen eller nåt

KL Problemet med ett extraelement är att när man tillför extra värme slår det ordinarie värmesystemets termostat av så till slut kanske man värmer hela lägenheten med elelementet.
PL

Eeeh du kanske borde besöka en läkare o berätta om ditt problem, de kanske är fel på dig?!

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar