Kallblodsmonté?

Weeazel

Trådstartare
Halloj, jag tänkte bara kolla, finns det kallblodsmonté, det gör det inte väl? Varför finns inte det? Det tycker jag verkar värsta skoj, jag menar om det finns intresse hos varmblodsägare borde det väl finnas hos kallblodsägare med, eller har jag fel? :)

Sv: Kallblodsmonté?

Visst finns det kallblodsmonté:)! Fast det är kanske vanligare 'uppåt' i landet..?

Klart det finns kallblodsmonté! :-D Det är synd att vårat kallblod är så litet, annars hade det varit kul att starta honom i monté. :)

Vet inte hur ofta det är lopp däremot? *dålig koll inom travvärlden*

står i proppen på typ 3:e sidan eller nåt sånt så står alla montéloppen under månaden

i mars så är det 16 montélopp för varmblod och 1 för kallblod (Östersund)

Dåligt att det bara finns så lite lopp, skulle vara grymt kul, men nu har jag ju inte en egen häst, men jag funderar på att köpa. Men jag vill väl egentligen satsa på fälttävlan/hopp. Och då vill man ju ha bort "travartraven" så då kanske man förstör det man har tränat fram och byggt upp genm att travträna lite och sedan starta något lopp för skojs skull, eller??

Här nere finns det inga lopp alls :( men som sagt uppåt finns det ju! För tillfället får min häst definitivt gå som allroundhäst, jag både rider dressyr (försöker iaf ;) , hoppar och travtränar och det funkar fint!

Det tycks vara lite tomt på kallblodsmonté, ja... :(

Att travträna samtidigt som man satsar på ridning av ngt slag är absolut inte uteslutet. Vet en i Skellefteå som rider akademiskt och travtränar sin, och i privatstallet jag håller till i så tränas travhästarna oxå så. Över jul kom Bodbäcksjarl hem för vintervila, då ridtränades han både i dressyr/hoppning och i monté. Vi hittade en slags form inom ridningen, herren hann visa upp en jätte3vlig hoppteknik, och gick dessutom hyggligt snabbt då vi travade fort (har ingen erfarenhet av fart, men lite kan man väl bedöma), inga problem med att syssla med flera sporter samtidigt, och jag tyckte personligen att det gick suveränt i alla tre formerna av ridning! :D

Rider en liten kallblodstös sen 3-4 år tillbaka, hade varit jätteroligt om hon kunnat gå trav men tyvärr spökar två olika stora bogar... "/

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Kollade nu på mina försäkringspapper, har hos folksam. Kan se dom har ökat med 1000 kr om året alla senaste åren. Så varje gång jag får...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 030
Senast: fio
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka