Kalla in/koppla hunden!!

Sv: Kalla in/koppla hunden!!

Insändare i lokaltidningen når ju ut till folk i trakterna så det är väl en bra idé men jag tycker att ett hundforum är väl också jättebra eftersom det bara är hundfolk som är här inne.
Det finns ju alltid folk som är av annan åsikt än en själv men kanske att man väcker en tanke hos någon hundägare i alla fall och jag får lite synvinklar från hundägare.

Jag är ju både hund och hästägare och har dessutom haft hund i jobbet i ett antal år så jag kan ju se det från lite olika håll även om jag nog aldrig kommer att ha förståelse för hundägare som inte tar ansvar.

Vi löser säkert problemen med tiden, hästen blir ju äldre och mindre "explosiv" förhoppningsvis. Det är bara att hoppas att man inte drar på sig fler skador och att de man redan har läker ut. Klart är att näste hundägare som orsakar en olycka p g a at hunden jagar efter hästen, med skada som följd, han får en stämning på halsen så att han eller hon åtminstone får något obehag av sitt slarv.

Det är förbjudet enligt lag att ha sin hund lös på mark/område som inte är inhängnat. hur bar koll man än har... Lyder inte detta själv till fullo men fick reda på det igår. För att undkomma regel ska hunden bära SBK-väst. för att få bära en sån rätt måste den vara utbildad och arbeta i det den är utbildad för..

Fick reda på de reglerna nu när min hund utbildas till räddninghund...
Det var instruktörerna som sa det...

men jag har inte sagt att jag ålyder dem själv...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 036
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama