Kalla fakta

Sv: Kalla fakta

Håller med er båda två. Men samtidigt är det lärorikt av att titta på dem. Man lär sig liksom att uppskatta de djur man har ännu mera.

Lärorikt? Det kan jag nog inte hålla med om. Jag behöver inte sådana program för att uppskatta mina djur som är uppfödda av seriösa uppfödare.

Jag får se om jag kommer klara att titta på de, men ska försöka...något säger mig att de kommer bli MÅNGA tårar:cry: , men de är bra att de "kommer upp i ljuset" så folk kanske kan få upp ögonen lite bättre.

Ska kolla.

Klart man blir lessen, men desto mer man vet, och kollar upp om detta, desto lättare har man sen själv att se varningstecknen tidigt, om man själv skulle hamna där, eller en vän.

Lärorikt med andra ord.

Man kan ju inte blunda för verkligheten bara för att det gör en lessen. Hade alla gjort det, hade ingen gjort ngt åt problemen heller...

Ska kolla, eftersom vår hunds kennel skulle vara med på nån hörna. Vet dock inte om jag kommer klara av det, jag blir så vansinnigt berörd!

Jag ska se, behöver ifs inte TV4 för att inse hur enormt jäkla puckad bruden som var med på nyheterna tidigare (!) är.
Lite kan man ju tänka själv tycker man *känner ingen sympati med "lurade hundköpare" i detta sammanhang*.

Förmodligen blir jag bara arg och ledsen, mest ledsen... men jag kan inte stänga av allt som gör mig upprörd.

Precis min tanke. Hur JÄ*LAR dum i huvudet får man bli?? ...jag tycker inte ens lite synd om den puckade tjejen...hoppas hon är medvete om att hon bidragit till att hundar smugglas...IDIOT BIMBO!!!!!!!!!!
Jag är helt jäkla rasande....*morr*:mad: :mad:

:devil: :devil: :devil: :devil: Har precis kollat kalla fakta. Hur i he*vete kan man lägga ut mellan 10000 och 25 000 på en hund utan papper. Det innebär ju att de som har råd att köpa dessa hundar är personer med pengar.
Det är inte synd om sådana som blir blåsta på sina pengar, det är synd om valparna som måste lida för att rikt folk måste se ut som kändisar. :devil: :devil: :devil: :devil:

Är det inte dags för Kennelklubben att sätta nån övre gräns på vad man får sälja valpar för?? Jag tycker att de uppfödare som säljer sina valpar för 10000-15000 kr är medskyldiga till hundsmugglingen, eftersom de triggar priserna på marknaden och lockar oseriöst folk som ser chansen att tjäna pengar på hundar.

villi skrev:
Är det inte dags för Kennelklubben att sätta nån övre gräns på vad man får sälja valpar för?? Jag tycker att de uppfödare som säljer sina valpar för 10000-15000 kr är medskyldiga till hundsmugglingen, eftersom de triggar priserna på marknaden och lockar oseriöst folk som ser chansen att tjäna pengar på hundar.
Men om de osmarta har råd att betala 10-20.000 för en smugglad valp utan papper,så har de väl råd med 8-10.000:- för en svenskuppfödd frisk valp med papper???

Shettisar skrev:
Men om de osmarta har råd att betala 10-20.000 för en smugglad valp utan papper,så har de väl råd med 8-10.000:- för en svenskuppfödd frisk valp med papper???

Men är det verkligen pengar det handlar om för valpköparna?
Det tror inte jag, jag tror det handlar om att vilja HA och vilja ha det NU.
Oavsett vad det kostar, oavsett vad man får offra och ffa. vad hunden får gå igenom.
En het vara kan kosta vad 17 den vill, finns alltid (i det här fallet) Bimboidioter som kan punga upp för att de har råd.
Jag tycker att det helt enkelt ska vara straff med böter, grova böter eller fängelse för den som inte köper en svenskfödd hund, undantaget uppfödare.
Inte världens bästa regel, men det är ju hyfsat mycket lättare att komma åt en svensk bimbo som vill ha en vavva eller liknande, än idioten som smugglade in hunden med tejpade fötter.
Köparen är ju MINST lika skyldig, man kan inte säja "åh jag visste inte" eller "åh han var jättemisskött" -vadfan väntar dom sig om dom köper en hund på en parkeringsplats eller liknande av någon Pjotr?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 612
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 532
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama