Sv: Kalla Fakta granskar travet.
Man behöver inte vara Einstein för att veta att det finns skit inom hästsporten.
Men vi INOM hästsporten vet att dom allra flesta INTE, är för varken barrering, doping rollkur och grisfösare.
Vi håller inte på med sånt. Nä.
Men frågan är om det nu kommer att fyllas en TV- timmes skräckexempel i dom svenska hemmen.
För då kommer 80 åriga tant Agda, 11 åriga islandshästägaren Saga, och farbror Frej att tro att vi är djurplågare allihop.
Vi kommer att få sadla om till marsvinsuppfödare och träna kanin-hoppning istället.
Travsporten kommer att få en stor och fet och svart stämpel över sig.
Folk kommer att säga:
-Jojo, vi vet nog..grisfösare var det..Därför vann X det där loppet..jojo...
Så jag hoppas att denna timme kommer att få en halvtimme med mer rättvis fakta..
AM
KL
Men varför så upprörda, är det inte bra om travet granskas och det kommer fram att det finns, det jag förut påstått, skitstövlar som bara har pengar för ögonen?
Jag tycker det är hur bra som helst när ridsporten granskas, rollkur, barrering, otillåtna medel och annat smått och gott.
Man behöver inte vara Einstein för att veta att det finns skit inom hästsporten.
Men vi INOM hästsporten vet att dom allra flesta INTE, är för varken barrering, doping rollkur och grisfösare.
Vi håller inte på med sånt. Nä.
Men frågan är om det nu kommer att fyllas en TV- timmes skräckexempel i dom svenska hemmen.
För då kommer 80 åriga tant Agda, 11 åriga islandshästägaren Saga, och farbror Frej att tro att vi är djurplågare allihop.
Vi kommer att få sadla om till marsvinsuppfödare och träna kanin-hoppning istället.
Travsporten kommer att få en stor och fet och svart stämpel över sig.
Folk kommer att säga:
-Jojo, vi vet nog..grisfösare var det..Därför vann X det där loppet..jojo...
Så jag hoppas att denna timme kommer att få en halvtimme med mer rättvis fakta..
AM