Kalla element trots luftning

S

susekl

Har luftat alla element i vår lägenhet (bostadsrätt så har ingen hyresvärd att vända mig till). Igår märkte vi att vi hade luft i elementen när det började klucka i dom och de blev kalla. Så idag införskaffades nyckel och har luftat dem på eftermiddagen. Men elementen är fortfarande lika iskalla som innan trots att det är några timmar sen. :( Nån som har några ideer vad det kan bero på och framförallt vad man gör åt det?

Sv: Kalla element trots luftning

Nu är jag lite novis på bostadsrätter men det borde ju vara så att alla lägenheter har samma system och då kan luften finnas lite överallt inte bara hos dig.

Hos mig blir iaf elementen snorkalla om gardinerna hänger för termostaten. Det beror inte på det?
Men hur som så finns det väl en vicevärd eller nåt att ringa? Jag fick tag på nån fastighetsskötare som kom och kikade på mina element (bor också i BR)

radiatorer och uppvärmningssystemet brukar tillhöra fastighetsägaren (bostadsrättsföreningen), och inte bostadsrättsinnehavaren.. du äger rätten att bo i lägenheten och ansvarar för ytskitet i lägenheten.. föreningen äger och har ansvar för övrigt, fönster, värme, vatten, avlopp osv..

så är det iaf i våran förening och i de flesta.. så har du ingen värme, ring ansvarig i föreningen, vet du inte vem, ring ordförande som får ta tag i det åt dig, eller tala om vem du ska ringa.

Vänd dig till vicevärden eller vaktmästaren i föreningen, det brukar finnas info och telefonnummer i trapphuset.

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat