kalkränder i akvarium

DarkInNight

Trådstartare
Hur tar man bort kalkränder i ett akvarium på ett skonsamt sätt utan att göra repor i glaset eller förstöra för blivande inneboende?

Sv: kalkränder i akvarium

Hur skulle du kunna göra det? Jag har fått frågan några gånger, men förstår inte hur bredsidan av ett 10 cms rakblad skulle kunna repa glaset.

Senast ändrad:

Jag tänkte att om man kommer minsta lilla felvinklat måste det bli en rejäl repa direkt.

Jag får börja med den bakre sidan av akvariumet först.

Fast det gör man ju inte. Man håller den ju jäms med akvarierutan och drar, ungefär som man skjuter snö framför sig på en skyffel. Det enda man ska akta är silikonet. Det skulle vara om man med flit vände en hörna emot och hackade, men då tror jag rakbladet går sönder innan glaset gör det.

Jag får helt enkelt testa ikväll :) . Städa ur akvarier är väl inte det roligaste, så jag drar ut på det...

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 180
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar