Seabaz

Trådstartare
Våran djuraffär har inte kalk i sitt lager. Kan man ge något annat med mycket kalk i till sin hund?

Hur är det med tex filmjölk??
 
Sv: Kalk?

om det är för öronen så ska de räcka med filmjölk..

men om du kollar på tex en stor mataffär så har dom dogmans kalktabletter.. duger ju så länge. men mina vill inte äta dom - tycker dom e äckliga. sen är dom ganska stora och man ska ge typ 4 st/dag...
 
Sv: Kalk?

Varfrö ge extra kalk? Vad får hunden för foder?

det har inte med fodret att göra. ofta när ineserna fäller tänderna så vickar öronen pga kalkbristen. så om man ger kalk under fällningsperioden så kan man "förhindra" att öronen vickar och får fula veck. vi måste ju ha ståndöron om dom skall ställas. och kineser han GANSKA stora öron :love:

om det nu är därför hon ska ge kalk. men det brukar vara av den anledningen..
 
Sv: Kalk?

Vore väldigt intressant och höra exakt hur det där fungerar.
:rofl:
 
Sv: Kalk?

nä det vet inte jag heller - men det fick jag lära mig när jag skaffade mina hundar. på chinessidan står det mycket om att man ger kalk för öronen.

jag är åxå intresserad av hur det fungerar - men jag vet att det fungerar!!!!
 
Sv: Kalk?

jag har skickat ett mail till en som är väldigt kunnig om saken - så jag återkommer när hon svarat. för jag vet inte heller riktigt hur det funkar.. men bara att öronen blir stabilare med hjälp av kalk i fällningsperioder. men det låter ju bra det du säger med PL..

väntar med spänning!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 030
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 086
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp