känsliga varnas

Sv: känsliga varnas

Jag var hela helgen på förbundsstämma, samtidigt hade Föreningen för de Neurosedynskadade konferans.

Jag vet inte vad jag ska säga om det och alla jag mötte som var där. Mer än att jag aldrig mer ska klaga om jag har ont någonstans.
 
Sv: känsliga varnas

Den här tråden är ett utmärkt exempel på varför människor med avvikande utseende drar sig för att vistas bland folk.
Den ger också svar på det märkliga i att folk tisslar, viskar och tasslar när de ser någon som inte passar in i den gängse utseendenormen!

Innan ni skräms och förfasas och tackar Gud för att just ni fick barn med normala utseenden så tänk på att bakom ansiktet finns en människa med precis samma känslor som du och jag!
Om ett UL nu skulle kunna påvisa ett avvikande yttre skulle ni göra abort då?
Även om barnet f.ö är friskt?

:bow::bow::bow:
 
Sv: känsliga varnas

Samtidigt ger du (och ibland jag och för det mesta vi) ett uttryck för en "tycka-synd-om-mentalitet" som inte alls är berättigad!

Jag önskar att alla människor föddes helt friska och med alla sinnen i behåll. Att det inte skedde olyckor som gör folk funktionshindrade, att sjukdomar osv inte fanns så jag glorifierar inte på något sätt de funktionshindrades situation!
Men återigen, om man ser bakom funktionhindret och det som avviker, så finns det en människa mer lik än olik oss andra!
Jag KAN inte förstå varför en yttre avvikelse ter sig så märklig samtidigt som vi fullt ut accepterar normalskapta människor som kan ha avvikande åsikter!


"Styrka kommer inte från fysisk kapacitet.
Den kommer från en okuvlig vilja"

Mahatma Gandhi

Här är tre killar som är ett utmärkt bevis på det!:

http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=64428

http://www.odelberg.se/

http://www.expressen.se/1.84568
 
Sv: känsliga varnas

Jag förfasas inte över barnets utssende, utan att den viks ut på internet på det sättet.... Sedan blev jag väldigt ledsen när jag såg att bebis fick ligga på golvet och äta, ingen som höll den i sin famn när den äter.....:cry:
 
Sv: känsliga varnas

Självklart, och de är säker jätte jobbigt för alla de personerna. Som faktiskt klarar sig lika bra som vi, fast lite annorlunda.

Jag tränade hela helgen i mitt huvud att bara ser personernas ansikten, inte se att det saknas armar och ben, en kille var precis som en vanlig människa men hans lårben fanns nästan inte, han traskade runt och minglade och satt i baren som vem som helst som är "normal".
 
Sv: känsliga varnas

Den här tråden är ett utmärkt exempel på varför människor med avvikande utseende drar sig för att vistas bland folk.
Den ger också svar på det märkliga i att folk tisslar, viskar och tasslar när de ser någon som inte passar in i den gängse utseendenormen!

Innan ni skräms och förfasas och tackar Gud för att just ni fick barn med normala utseenden så tänk på att bakom ansiktet finns en människa med precis samma känslor som du och jag!
Om ett UL nu skulle kunna påvisa ett avvikande yttre skulle ni göra abort då?
Även om barnet f.ö är friskt?

Här är en människa som efter en brandexplosion blev en "den".
http://www.pan.se/lasse.html

Blir ledsen när jag ser tråden och vissa inlägg...

Jag tycker det är enorm skillnad på avvikande utseende och att leva ett liv i så mycket plågor att du aldrig någonsin mår bra. Läste länken som pmm länkat till, det är ju ingen bra prognos på detta. Jag hade valt att avbryta en graviditet om mitt barn haft den här kromosomavvikningen.

nevin jag håller med dej också, stackars stackars barn. Hade det varit någon annan art än en människa hade barnet blivit avlivat.
 
Sv: känsliga varnas

Du syftar förmodligen på mitt inlägg.

Jag tror inte att jag är ensam om att tycka så, men det är ju lika illa för det. Det är inget jag är stolt över, absolut inte.

Jag tackar dock inte gud för att mina barn fick normalt utseende. Men jag är väldigt glad över att dom är friska. Och det tycker jag däremot inte är fel.
 
Senast ändrad:
Sv: känsliga varnas

Självklart finns det saker som inte går att se på UL även om det är ganska tydliga bilder man kan få med dagens teknik. Och visst finns ändå det i bakhuvudet, OM något skulle vara fel. Men man hoppas självklart att det är en frisk och välmående liten tjej som tittar ut snart! :)
 
Sv: känsliga varnas

Jag förfasas inte över barnets utssende, utan att den viks ut på internet på det sättet.... Sedan blev jag väldigt ledsen när jag såg att bebis fick ligga på golvet och äta, ingen som höll den i sin famn när den äter.....:cry:

Jag sitter här med mitt "engla ljus" och tittar på detts, inte bra för tårkanalerna...

Jag vill bara krama henne/honom...
 
Sv: känsliga varnas

Fanns fler länkar med bilder. Jag får ont i kroppen när jag ser bilderna, stod ju också i wikipediatexten att huden spricker istället för att böjas och att det lätt blir infekterat i såren. Hur länge kan de leva? Undrar hur mycket de lider :(
Reagerade också på att barnet ligger på golvet när det matas, ser så kyligt och avståndstagande ut. Det är ju trots allt ett barn, barn behöver värme och närhet.
 
Sv: känsliga varnas

Jag förfasas inte över barnets utssende, utan att den viks ut på internet på det sättet.... Sedan blev jag väldigt ledsen när jag såg att bebis fick ligga på golvet och äta, ingen som höll den i sin famn när den äter.....:cry:

Det tänkte jag med på. Och inte ammade hon heller som är vanligt i dom länderna.
 
Sv: känsliga varnas

Blev ledsen & illa berörd då jag såg videon. :cry: Bebisen läggs ut på nätet för allmän beskådan bara för att den ser annorlunda ut och som flera andra skrivit verkar den inte få någon närhet, får ligga på golvet & äta själv. :(

Någon som vet hur gammal bebisen är?
 
Sv: känsliga varnas

kl

Jag blev så ledsen:cry:

Varför filma och lägga ut på nätet? Varför höll de inte barnet i famnen:cry: Stackars barn, ligga ensam på golvet utan närhet och beröring, jag hoppas att detta var en engångs företeélse och att de vanligtvis håller sitt barn i famnen, mitt hjärta gråter:cry:

Alla barn som föds, friska, sjuka, missbildade har alla rätt till ett värdigt liv, att lägga ut sådana här filmer för att omvärlden ska förfasas är fruktansvärt.

Jag föddes själv med spaltgom, hål i mjuka gommen, och har fått höra att det är därför min mamma inte kunde älska mej (inte av henne utan av andra) när jag var i Göteborg för att fixa till ärret när jag var 16 träffade jag många bebisar med mycket värre gomspalt än den jag hade, det var flera som hade kluven läpp och näsa, men inte kunde jag förstå hur man kunde älska dessa barn mindre!
De var precis lika underbara som alla andra ljuvliga små bebisar och när jag såg dem efter operationen så kunde man bara se lite svullnad, plastik kirurger kan verkligen göra underverk idag:bow: dessa barn kommer inte behöva bli matade med tesked som jag blev, utan kommer kunna få sitt sugbehov tillgodosett:bow:
 
Sv: känsliga varnas

Min mamma har jobbat med de barnen när de var små! När hon ser de på TV så kan hon säga: Det där är "Lasse" och sen berätta hur busiga de var trots att de t.ex. inte hade ben :)
 
Sv: känsliga varnas

samma här.
Stackars liten, bara bebisen inte har ont...

det har den antagligen. många kvävs till döds för att bröstkorgen inte kan expandera, det är nästan 100% dödlighet vid den här missbildningen. den som överlevt längst är en 18åring, hon börjar dagen med ett 2 timmars bad för att mjuka upp huden, den smörjer hon in med tjocka lager kräm flera gånger om dagen. ögonlocken på den hör bebisen har vänt sej ut och in för att huden är för stram. Eftersom huden inte kan böjas brister den och det bildas sår som lätt infekteras. Detta är det värsta jag någonsin sett, jag hade inte tvekat en sekund att ta bort det om jag ultraljudat.
Båda föräldrarna måste bära på den felande genen och med dagens teknik antar jag att man borde kunna ta bort den och ersätta med en frisk, och om världen varit lite rikare hade man kunnat utrota den här missbildningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 817
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 670
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 684
Senast: bettysmatte
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 857
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp