känsliga varnas

Sv: känsliga varnas

Självklart, och de är säker jätte jobbigt för alla de personerna. Som faktiskt klarar sig lika bra som vi, fast lite annorlunda.

Jag tränade hela helgen i mitt huvud att bara ser personernas ansikten, inte se att det saknas armar och ben, en kille var precis som en vanlig människa men hans lårben fanns nästan inte, han traskade runt och minglade och satt i baren som vem som helst som är "normal".

men frågan är ju, VAD är egentligen normalt?
är det bara det som det finns flest av? vad är det som säger att det är det rätta då?
 
Sv: känsliga varnas

Stackars lilla bäbis... Vilken fruktansvärd sjukdom :( Och folks kommentarer under videon på youtube, där dom skriver "alien baby" och sånt- usch, hur kan man? Ja, barnet ser "konstigt" ut, men det är ju faktiskt bara ett litet sjukt barn...
 
Sv: känsliga varnas

Hm... Vad ska man utrota sen då? Var går gränsen för ett värdigt liv?

Inga ögon? Saknar en arm..?

Jag är för aborter, och anser att det barnet som behandlas här i tråden kanske inte har det som jag skulle kalla för ett bra liv. Men! När man börjar prata om teknik för att "utrota" vissa gener så är jag skeptisk. Finns en missbildning på de röda blodkropparna till exempel som leder till att de inte fungerar lika bra som "normala" blodkroppar, dock ger denna missbildning ett ökat skydd mot malaria. Något som man upptäckte bara för några år sedan. Vissa bär på genen, andra inte. Ska den utrotas, de personerna mår ju inte lika bra (sämre prestationsförmåga, syreupptagning osv.)

Mest en fundering....
 
Sv: känsliga varnas

Ja det är ju jättesvårt att sätta en gräns. Vem är vi att leka gud?
Men det här är nog det värsta jag någonsin sett. Har ni läst länken till wikipedia? Jag har tänkt på den här videon i flera dagar och blir lika skrämd och ledsen varje gång. Och ja stackars stackars barn.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 817
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 670
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 684
Senast: bettysmatte
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 857
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp