Kadriljhoppning!

B

BeastieBabe

eller iallafall ett försök till kadriljhoppning.. nu syns inte allt på filmen men efter det att 4 hästar på rad har hoppat det rättuppstående på volten vänder vi "volt tillbaka" mot oxern på sidan om medellinjen och hoppar in på andra volten..
vi har bara provat detta på just den här lektionen så var inte för hårda mot oss!

(OBS! det är lektionshästar som är vana med varandra, ingen sparkas mot bakomvarande häst)

http://www.youtube.com/watch?v=wgELgbE5DOs

Sv: Kadriljhoppning!

Ser bra ut första hindret, men sen så hamnar ni i väldigt otakt ;) Verkar vara jättekul x)

Sv: Kadriljhoppning!

ja det blev svårt med andra hindret.. ena ledet kom lite efter, men skoj var det :D
man hade ju kunnat utveckla så man fortsätter att hoppa på volten och oxer igen..

ska försöka få US att annamma denna idé till julshowen..

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 813
Hästmänniskan Jag är ny här på Bukefalos :) skulle behöva veta vad ni tycker, varning för längre ts men känner mig verkligen hjälplös. Har ridit på...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 326
Senast: Cha9
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix