Scilla

Trådstartare
Hur ska juvret kännas när det är helt fyllt? mitt sto har fyllt sitt juver och det är stenhårt jag undrar om det är normalt? hon har något som liknar vaxproppar sedan i går. Många verkar ha så lätt för att få fram mjölken men på mitt sto så kommer det knappt en droppe men det har droppat lite från juvret under dagen för hon har blivit lite kladdig på insidan av benen. Nu har nästa noja blivit att hon säkert har juverinflamation...

När skall hon föla? är det långt kvar är det förmodligen bara lite juverödem. :smirk:

Hon skulle ha fölat den 26:e. Han har haft väldigt mycket ödem under magen men de är nästan borta nu.

Såvida det inte är första fölet låter det som om det kanske är ett par nätter kvar, hade jag varit du hade jag börjat vaka. min spjuver till sto hade fyllt juver men knappt någon mjölk när man försökte trycka fram så vi trodde inte det var dags trots att hon hade gått över, en morgon stod dock fölisen där. vi hade inte fått fram mjölk vid 22-tiden men vid fem när hon hade fölat sprutade det hejdlöst så fort vi vidrörde henne. det går fort på slutet! :D

Jo det är hennes första föl och jag har redan vakat över henne i en vecka nu.. Jag hade veterinären ute till min andra häst för en vecka sedan och hon sa att hon trodde att det nog var dags snart... Hon har legat ner väldigt mycket och stånkat och stönat varje natt precis som om hon skulle föla men icke... Ikväll har hon börjat med ett nytt beteende hon trycker baken mot väggen och sedan har hon "boat" med halm i två hörn, det ser hel skumt ut hon har liksom byggt upp två torn med halm i hörnen :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 192
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 639
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar