Just nu funderar jag på... Del 3

Min moster som inte är så tech savy om vi säger så behöver installera mobilt bank id på sin nya mobil. Kan hon (och jag) gå till ett Nordea kontor, hon visar sitt leg och personalen kan hjälpa henne att installera det?
Jag har hjälpt min fd granne skaffa mobilt bank-ID hos Nordea. Jag har dragit honom motvilligt in i det 21 århundrandet så han har genom åren både skaffat smartphone, lärt sig surfa på den, bank-ID och kontokort.

Andra frågan, min moster behöver en mobil enbart för att ringa, sms, betala räkningar och surfa lite. Alltså basic. Jag vill inte släppa ut henne bland försäljare som kommer pracka på henne något onödigt dyrt. Är det någon som vet något om den här mobilen (hon vill ha en iphone).

https://cdon.se/produkt/apple-iphon...-4-7-1334-x-750-pixlar-rear-76e912a37db14704/

Jag hade en SE innan jag köpte min nuvarande (11pro). Jag tyckte den var bra 😊

Snabb fråga. Jag har en budget samsung a12 med både 3.5mm och usb-c för laddning. Kan jag ändå använda usb-c hörlurar?

Vilken väg vi skall åka för att ta oss in till stan. Stora vägen har först en lastbil åkt ner i diket de har lagom fått upp den nu ligger en personbil på samma ställe.

Ny dator - stationär eller laptop?
Jag har laptop idag, som jag aldrig flyttar på. Den står i syrummet och används bara till symönster och relaterade grejer.

Jag tänker att jag får bättre dator för samma peng om jag köper stationärt? Finns ju pyttesmå stationära idag. Men jag vet inte..

Jag har laptop idag, som jag aldrig flyttar på. Den står i syrummet och används bara till symönster och relaterade grejer.

Jag tänker att jag får bättre dator för samma peng om jag köper stationärt? Finns ju pyttesmå stationära idag. Men jag vet inte..
Bärbar alla gånger. Måste kunna sitta i soffan med min, ha möjlighet att ta den med mig vid behov, osv.

Kan en Chromebook vara nåt för dig? Om du nu inte gör så mycket med din dator ändå.

Om du är helt säker på att du inte behöver flytta den hade jag köpt så mycket desktop (RAM etc) jag kan inom budgeten och en riktigt bra skärm. Jag gissar att en rejäl skärm är skön om en håller på mycket med mönster etc.

Hur svarar man när chefer ställer frågan
”Hur är läget?”
När stämningen på jobbet har varit urusel de senaste åren något medarbetarundersökningar klart visar
Och det beror till stor del på att vi faktiskt är för lite personal
Ska jag svara jo men visst det är ju tippetitipptopp alla tiders så blåljuger jag och det kan jag inte
Ska jag svara det är stressande att komma till en stökig arbetsplats och känna att jag hinner inte med allt som behöver göras vilket är sanningen så får jag en ursäktande utläggning om att ”ja det har varit en jobbig vecka men försök att vara mer positiv”

Igår svarade jag med så glad ton som möjligt ”det är som vanligt”
Är inte det något man ofta säger när någon frågar hur läget är?
Men det verkade inte heller vara ett bra svar då personen svarade ok med frågande röst varpå jag helt sonika gick iväg och började jobba

Hur lär man sig att inte bry sig på sitt arbete undrar jag också

Hur svarar man när chefer ställer frågan
”Hur är läget?”
När stämningen på jobbet har varit urusel de senaste åren något medarbetarundersökningar klart visar
Och det beror till stor del på att vi faktiskt är för lite personal
Ska jag svara jo men visst det är ju tippetitipptopp alla tiders så blåljuger jag och det kan jag inte
Ska jag svara det är stressande att komma till en stökig arbetsplats och känna att jag hinner inte med allt som behöver göras vilket är sanningen så får jag en ursäktande utläggning om att ”ja det har varit en jobbig vecka men försök att vara mer positiv”

Igår svarade jag med så glad ton som möjligt ”det är som vanligt”
Är inte det något man ofta säger när någon frågar hur läget är?
Men det verkade inte heller vara ett bra svar då personen svarade ok med frågande röst varpå jag helt sonika gick iväg och började jobba

Hur lär man sig att inte bry sig på sitt arbete undrar jag också
Jag svarar alltid ”Jodå” lite lagom ironiskt sådär. 😂

Jag svarar alltid ”Jodå” lite lagom ironiskt sådär. 😂
Ironi är inte poppis bland cheferna :cautious:
Jag tycker ju mitt ”som vanligt” borde vara vad dom vill höra eftersom de inte direkt jobbar hårt för att förändra något :meh:
Men jag vet inte vad en chef vill höra faktiskt känns omöjligt att göra rätt hur jag än gör just nu :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 271
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
310
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
782
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka