Fast den artikeln var ju publicerad för flera dagar sedan (onsdags)?Ligger för ankar utanför England
https://www.gp.se/nyheter/varlden/b...or-ankar.9f2ef4d9-caaa-4ab7-a79c-f399c51e1a66
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast den artikeln var ju publicerad för flera dagar sedan (onsdags)?Ligger för ankar utanför England
https://www.gp.se/nyheter/varlden/b...or-ankar.9f2ef4d9-caaa-4ab7-a79c-f399c51e1a66
Grytstorlek brukar väl anges både i liter och diameterHur mäter man storlek på grytor? Under eller där uppe eller på något annat sätt?
Ja det stämmer men var mäter man diametern?Grytstorlek brukar väl anges både i liter och diameter
I botten tror jag eftersom det är där den ska passa plattanJa det stämmer men var mäter man diametern?
För att klassas som lantbruksfastighet krävs två hektar tror jagHur lite mark kan en "gård" ha och ändå bli kallad gård av mäklare? Hur lite som helst verkar det som. Står det en byggnad som potentiellt kanske eventuellt skulle kunna användas som stall så är det en gård helt enkelt. Eller kanske bara om tomten är lite vildvuxen? Vem vet riktigt?
Jo, men nu var det av mäklare, som jag tänkte på. Och de verkar verkligen tycka att hur litet som helst kan klassas som gård.För att klassas som lantbruksfastighet krävs två hektar tror jag
Och jag tycker nog att ”gård” ska vara lantbruksfastighet annars är det en villa
Alla gårdar under 5 ha borde inte klassas som gårdar tycker jag. De borde få en egen separat beteckning.Jo, men nu var det av mäklare, som jag tänkte på. Och de verkar verkligen tycka att hur litet som helst kan klassas som gård.
Fyra ha (gränsen för gårdsstöd) känns mera rimligt tycker jag.Alla gårdar under 5 ha borde inte klassas som gårdar tycker jag. De borde få en egen separat beteckning.
Sant. Ok jag kan gå med på detFyra ha (gränsen för gårdsstöd) känns mera rimligt tycker jag.
Det beror på vilka prov det är?För att de läggs in av labbet när de analyserats och det tar 1-3 dar i normalfall, så efter 5-7 dar är alla ganska garanterat inlagda.
Här läggs de in direkt när de analyserats. Tror det finns nån form av automatik i det.?Jag menar exakt det jag skriver. Hur vet jag att alla prover är färdiganalyserade.
Nej, jag tänker inte ringa och fråga. Och nej, jag tror inte de har tagit några "hemliga prover". Jag bara funderade på hur man vet att alla prover är inlagda i journalen.
Jo men det var inte det jag undrade över Min fundering gällde hur jag vet att alla prover är klara och inlagda. Att allt är färdigt.Här läggs de in direkt när de analyserats. Tror det finns nån form av automatik i det.?
I mig skär det när hus på landet kallas villa.För att klassas som lantbruksfastighet krävs två hektar tror jag
Och jag tycker nog att ”gård” ska vara lantbruksfastighet annars är det en villa
För mig beror det på storlek också. En stuga tänker jag är <100 kvm.I mig skär det när hus på landet kallas villa.
Jag har en"villa" byggd 1882. Det har funnits höns och nog nån get eller ko. Ingen åkermark för den som byggde försörjde sig som bl.a. målare.
Men jag har baske mig inte nån villa. Jag har en stuga.
Villor - det är något sånt här
Visa bifogad fil 154276
74 kvm mitt på landet, med några 100 m till grannar.För mig beror det på storlek också. En stuga tänker jag är <100 kvm.
Mitt hus kallades för "lägenhet" i de gamla papper jag hittat (1880-tal, från lantmäteriet). Så det har nog varierat vad bostäder har kallatsI mig skär det när hus på landet kallas villa.
Jag har en"villa" byggd 1882. Det har funnits höns och nog nån get eller ko. Ingen åkermark för den som byggde försörjde sig som bl.a. målare.
Men jag har baske mig inte nån villa. Jag har en stuga.
Villor - det är något sånt här
Visa bifogad fil 154276