Just nu funderar jag på... Del 3

Fick just reda på fallet "pelicot". Och börjar seriöst undra hur stor andel av den manliga populationen som tycker att våldtäkt är något man kan hålla på med om man "ändå inte har något annat för sig" Citat från en av de åtalade. Jag tappar tilltron på mänskligheten lite måste jag erkänna.

Hur lite mark kan en "gård" ha och ändå bli kallad gård av mäklare? Hur lite som helst verkar det som. Står det en byggnad som potentiellt kanske eventuellt skulle kunna användas som stall så är det en gård helt enkelt. Eller kanske bara om tomten är lite vildvuxen? Vem vet riktigt?

Hur lite mark kan en "gård" ha och ändå bli kallad gård av mäklare? Hur lite som helst verkar det som. Står det en byggnad som potentiellt kanske eventuellt skulle kunna användas som stall så är det en gård helt enkelt. Eller kanske bara om tomten är lite vildvuxen? Vem vet riktigt?
För att klassas som lantbruksfastighet krävs två hektar tror jag
Och jag tycker nog att ”gård” ska vara lantbruksfastighet annars är det en villa

Jag menar exakt det jag skriver. Hur vet jag att alla prover är färdiganalyserade.

Nej, jag tänker inte ringa och fråga. Och nej, jag tror inte de har tagit några "hemliga prover". Jag bara funderade på hur man vet att alla prover är inlagda i journalen.
Här läggs de in direkt när de analyserats. Tror det finns nån form av automatik i det.?

För att klassas som lantbruksfastighet krävs två hektar tror jag
Och jag tycker nog att ”gård” ska vara lantbruksfastighet annars är det en villa
I mig skär det när hus på landet kallas villa.
Jag har en"villa" byggd 1882. Det har funnits höns och nog nån get eller ko. Ingen åkermark för den som byggde försörjde sig som bl.a. målare.

Men jag har baske mig inte nån villa. Jag har en stuga.
Villor - det är något sånt här

1727774868323.webp

I mig skär det när hus på landet kallas villa.
Jag har en"villa" byggd 1882. Det har funnits höns och nog nån get eller ko. Ingen åkermark för den som byggde försörjde sig som bl.a. målare.

Men jag har baske mig inte nån villa. Jag har en stuga.
Villor - det är något sånt här

Visa bifogad fil 154276
Mitt hus kallades för "lägenhet" i de gamla papper jag hittat (1880-tal, från lantmäteriet). Så det har nog varierat vad bostäder har kallats :)

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 175
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 926
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar