Just nu funderar jag på... Del 3

När jag tittar på film och personerna i filmen inte vaknar så tänker jag alltid "Men hur kan de inte vakna när hundarna skäller?" För mig är det så självklart att man har hund. Och en sådan situation att någon tar sig in i huset utan att man vaknar är helt enkelt otänkbar.

Sen inser jag att alla har inte hund.

Kikar på sådana där 'smarta' vågar som ska mäta kroppsfett och mer. Funderar på om de fungerar och det är värt att köpa en.

När jag tittar på film och personerna i filmen inte vaknar så tänker jag alltid "Men hur kan de inte vakna när hundarna skäller?" För mig är det så självklart att man har hund. Och en sådan situation att någon tar sig in i huset utan att man vaknar är helt enkelt otänkbar.

Sen inser jag att alla har inte hund.

Hund som skäller vaknar ju alla av :D En kattägare vaknar på ca en millisekund när en hör hårbollshostning (dvs katten kommer strax att spy på ett olämpligt ställe och en vill förhindra det) :rofl:

Kan man ställa in någonstans på Facebook att man alltid vill visa ”Alla kommentarer”?
Så störigt att behöva ändra varje gång :meh:

IMG_5382.webp

Godagens,
Jag funderar på hönät, tex de vita, småmaskiga (som är som örngott i formen). På öppningssidan finns två snören fastsydda för att kunna knyta igen nätet. Men vad är det med snörena? De är lixom olika långa? Men varför!?

Varför blir det så mycket flugor mellan glasrutorna i fönstren?
Jag tror de kryper in i diverse springor för att övervintra?
Jag har massor som verkar krypa fram ur husets träfasad på våren. Utöver de som ligger döda i drivor både mellan och innanför glasrutorna på vinden.
Men knappt några inne i huset under sommaren, så de verkar bara komma dit för att sova sin skönhetssömn när det är kallt. Har ingen värme där uppe så även om det är väderskyddat så blir det till slut lika kallt som ute.

Varför ballar så många serier ur efter två eller tre säsonger?
Min lekmannahypotes är att originaliden bara höll måttet för N säsonger, och frapperande ofta är N=1. Sen när man ska krama ut mer så fallerar det fort.

Men läs mig rätt, det är alltså också bra med serier som är svinbra i en säsong - det tragiska är när den insikten inte finns utan det kablas ut mer av mycket lägre kvalitet.

Min lekmannahypotes är att originaliden bara höll måttet för N säsonger, och frapperande ofta är N=1. Sen när man ska krama ut mer så fallerar det fort.

Men läs mig rätt, det är alltså också bra med serier som är svinbra i en säsong - det tragiska är när den insikten inte finns utan det kablas ut mer av mycket lägre kvalitet.
Jag håller helt med. Det är bara så tråkigt när plotthålen blir större och större, och mer och mer långsökt.

Vad praktiskt det kanske skulle vara att ha en samborelation, för någon att dela sina tankar med. Tänker att det kanske skulle falla sig naturligt så.

Men man kan inte försöka med vad som helst bara för att det är praktiskt.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 175
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 984
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar