Just nu funderar jag på... Del 3

Det jag undrade var om det finns något sätt att se om allt är inlagt. Rent generellt, för jag är nyfiken.

Du kan oftast se beställningen på provsvaren på 1177 (längst upp i "ämnesraden") även om inte alla provsvar har kommit in. Sen kan vissa vårdgivare ha en spärr så att patienten inte kan se provsvaren innan de är verifierade av ansvarig läkare. Detta varierar stort mellan regioner och även mellan mottagningar i samma region.
Som svarande i tråden varit inne på så varierar det hur snabbt labben får ut provsvaren, beroende på vad det är för prover.
 
Ja, on det står nånstans nånting om att de är färdiga, eller om det kommer trilla in mer längre fram. Men det finns kanske inte.

@clementine jag fattar inte, var kan jag se det?

Högst upp kan det stå på beställningen. Tex: Frågeställning: RID/LID. P-Ferritin, P-Järn, S-25-hydroxi,VitaminD, S-Kobalamin. (bara som exempel). Där kan du se vilka prover läkaren har beställt av labbet.

Oftast står det därefter "slutsvar" om alla prover kommit in. Det bästa är vid kontakt att fråga läkaren vilka prover hen har beställt. Annars får du nog ha lite is i magen och avvakta tills alla prover kommit in (och blivit verifierade).
 
Jag funderar på parkering i Uppsala. Min syster och jag ska åka dit i morgon med ett par föremål vi vill få värderade av Antikrundans experter :D

De ska hålla till i Barockträdgården i Botaniska trädgården, vilket jag har förstått är "mitt i smeten". Jag är inte förtjust i att varken köra bil eller hitta parkering i Uppsala, så därför funderar jag på hur vi löser det på bästa sätt. Slipper gärna parkeringar som endast kan betalas via app, har inga problem med att gå en bit (våra föremål är lätta att bära med sig) och ju mindre jag behöver riskera att köra vilse i centrala Uppsala, desto gladare är jag ;)
 
Jag funderar på parkering i Uppsala. Min syster och jag ska åka dit i morgon med ett par föremål vi vill få värderade av Antikrundans experter :D

De ska hålla till i Barockträdgården i Botaniska trädgården, vilket jag har förstått är "mitt i smeten". Jag är inte förtjust i att varken köra bil eller hitta parkering i Uppsala, så därför funderar jag på hur vi löser det på bästa sätt. Slipper gärna parkeringar som endast kan betalas via app, har inga problem med att gå en bit (våra föremål är lätta att bära med sig) och ju mindre jag behöver riskera att köra vilse i centrala Uppsala, desto gladare är jag ;)
Det beror på vad som är "gå en bit" är och vilket håll man kommer in i Uppsala från?
 
Okej. Jag tänker använda den här tråden för att kräkas lite.

De ska göra relining av våra avlopp. Vi skulle vara utan avlopp och vatten max en vecka, och endast dagtid. Kanske någon natt. Det är fel på deras maskin - så nu står vi på vårat andra HELA dygn utan avlopp och vatten, och eventuellt får vi inte avlopp och vatten imorgon heller.

Våra tallrikar är snart slut. Eftersom vi inte kan diska.

Toalettvagnen som de ställde upp har gått sönder, så det var avloppsvatten i duschen. Och jag behöver verkligen verkligen duscha. Givetvis har jag mens denna vecka med. Känner mig ofräsch till TUSEN.

Jag funderar helt ärligt på att ta in på motell bara för att slippa krånglet med att springa iväg 500 meter till toaletten.
 
Om ngn vet vad detta är?
IMG_0344.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 846
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
572
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 708
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp