Just nu funderar jag på... Del 3

Överallt där jag kollar så kostar det typ det, jo. Skåne är tyvärr inte unikt i den här frågan.

Men att det är dyrt med mark gör det inte mer till en gård liksom. Jag vill ha minst 3 hektar vinterhage om jag ska ha häst.
Ja du vill ha men du har inte? Jag hade också olika krav innan jag skulle köpa min första gård. Jag blev snabbt varse att man får betala mycket.

En gård på 10 ha runt oss går på ca 15 miljoner. När de väl kommer ut till salu vilket är sällan.

Ja du vill ha men du har inte? Jag hade också olika krav innan jag skulle köpa min första gård. Jag blev snabbt varse att man får betala mycket.

En gård på 10 ha runt oss går på ca 15 miljoner. När de väl kommer ut till salu vilket är sällan.
Det handlar inte om kostnaden. Det handlar om vad jag tycker att man kan kalla gård. Att gård är dyrt är jag fullt medveten om.

När kan man be om ett nytt badrumsskåp i en hyreslägenhet?

Jag skulle säga när det gamla inte fungerar längre eller är fuktskadat eller sönder av annan anledning. Men lättast är att bara fråga din hyresvärd. Sen kan det också bero på hur gammalt det är.

Det är nog väldigt svårt att få ett nytt bara för att man inte gillar det man har.

Funderar på alla dessa selfies. Inte bara på sitt ansikte/kropp utan de ska tas bilder på enbart fötter, skor, handskar,hattar etc när folk ha på sig det? För vad? Vad vill man säga med alla dessa bilder på sig själv, eller ens kläder? Klart man får visa upp sig om man vill men jag funderar verkligen på det.

Jag skulle säga när det gamla inte fungerar längre eller är fuktskadat eller sönder av annan anledning. Men lättast är att bara fråga din hyresvärd. Sen kan det också bero på hur gammalt det är.

Det är nog väldigt svårt att få ett nytt bara för att man inte gillar det man har.
Det är 35 år gammalt och rostigt.

När folk säger ”du som vet allt” eller kallar dig ”experten” är det verkligen positivt menat?

Det beror väl på lite hur det sägs och varför. Om det är något de vill ha reda på och frågar dig för att de tror att du är som mest troligt kan svara är det positivt.

Om det däremot är mer för att "sätta dit" och de tror och hoppas att du inte ska kunna svaret skulle jag säga att det inte är så positivt :p

Funderar om jag ska byta tillbaka. När jag bodde här innan utflykten till Bollnäs hade jag två stora glob glödlampor i vardagsrumsfönstret vilket var riktigt snyggt. Nu har jag två lampor med batteridrivna LED. Jag har dem nästan aldrig på och batterierna laddas ur fort. Kunde iofs köpa laddningsbara batterier. De lyser ganska dåligt. Hmm.

Funderar om jag ska byta tillbaka. När jag bodde här innan utflykten till Bollnäs hade jag två stora glob glödlampor i vardagsrumsfönstret vilket var riktigt snyggt. Nu har jag två lampor med batteridrivna LED. Jag har dem nästan aldrig på och batterierna laddas ur fort. Kunde iofs köpa laddningsbara batterier. De lyser ganska dåligt. Hmm.
Jag skulle byta tillbaka.

Är en artikel på aftonbladet om en skuldsatt person, som inte kunnat ta en befodran pga denne då skulle få tjänstebil och den då skulle kunna utmätas av kronofogden. Men det känns orimligt att kronofogden skulle kunna utmäta en tjänstebil? Personen äger ju inte bilen, den ägs ju av arbetsgivaren.

Är en artikel på aftonbladet om en skuldsatt person, som inte kunnat ta en befodran pga denne då skulle få tjänstebil och den då skulle kunna utmätas av kronofogden. Men det känns orimligt att kronofogden skulle kunna utmäta en tjänstebil? Personen äger ju inte bilen, den ägs ju av arbetsgivaren.
När det är AB som skriver så blir min första tanke att alla aspekter och alla detaljer för att förstå hela situationen inte är med...

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 175
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 824
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar