Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu chillar jag in da hoods. Vi har varit ute och plåtat en outfit till bloggen och skulle hitta nån location som var lite "ghetto" vilket var öhm lite svårt i mina kvarter hahah

10859967_541200839356114_1460184402_n.jpg

Just nu väntar jag på att klockan ska bli 18 så att anmälningen öppnar till en tävling på annandag påsk. Gamla Cinna ska få komma ut och lufta sig :D

Just nu blev jag fundersam på om vi ska ut och leka först, och låta lillklimpen bada efter. Solen tittar fram nu, och jag är ofrivilligt ledig i 3 dagar då förskolan flyttar till sina gamla lokaler :D

Har fått veta idag (även om det inte är direkt just nu så är det färskt fortfarande) att min morbror har fått bukspottkörtelcancer :cry:
Har inte alla detaljer då han åkte in på sjukhuset idag men mamma berättade att den hade troligen spritt sig, och att då är prognosen inte så god.

Kunde inte låta bli att söka efter information då. Googlade fram mig till att bara cirka 10% blir friska efter operation (20% med annan behandling efteråt) men det är få som klarar av en operation pga ork/hälsa och/eller hur långt cancern har spritt sig då man ofta upptäcker den efter den spridit sig :crazy::crazy::crazy: Annars handlar det mest om att behandla för smärta och för att försöka göra spridningen långsam :eek: Känns helt sjukt, jag misstänkte att någon slags sjukdom skulle drabba honom då han röker mycket och har varit alkoholist. Men att någon slags form av cancer fortfarande är så dödlig känns väldigt påtagligt nu, man har ju börjat vänja sig vid att cancer inte alltid är en dödsdom nuförtiden med all behandling som finns. (Fast det var inte så längesen som en nära vän till mig under gymnasiet dog i cancer :cry:)
Och så är morbror rätt ung för den cancerformen också, bara 58 år :(

Jag känner visserligen inte honom så jätte väl (då han bor en liten bit bort) men jag känner ju min mamma väldigt väl och det är ju hennes lillebror :( Och så tänker jag på mina kusiner, de är ungefär i min ålder :(

Känns lite svårt med att veta hur jag ska kunna ställa upp för mamma på bästa sätt, men jag tror att hon vet att hon kan komma till mig om hon vill prata. Hoppas det.

Min pappa fick bukspottskörtel cancer. Han var 57 år. Min pappa hade dock aldrig rökt i sitt liv. Han drack måttligt (typ ett glas vin till maten). Tränade och red sina hästar dagligen och var atletisk, sund etc. Livet är tyvärr inte alltid "rättvist", bra att du stöttar din mamma!

Klippt klart filmen från uteritten med inkluderad avramling.. :D

Alltså avramlingen! :laugh: Så himla underbart att få det på film så där!

OnT: Just nu sitter jag med värsta fåniga leendet på läpparna efter att ha ridit ett riktigt lyckat dressyrpass på den "omöjliga" racerponnyn :p

Alltså avramlingen! :laugh: Så himla underbart att få det på film så där!

OnT: Just nu sitter jag med värsta fåniga leendet på läpparna efter att ha ridit ett riktigt lyckat dressyrpass på den "omöjliga" racerponnyn :p
Haha i know, har nog aldrig sett en avramling i det perspektivet förut :D Jag ska försöka filma ALLA mina ridturer hädanefter! På denna ridtur fick vi dessutom se en räv knalla över vägen precis framför oss, det har aldrig hänt förut. Dock syntes den inte så bra på filmen så jag tog inte med det avsnittet..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
669
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar