Just nu, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del III

Just nu sitter jag och svär över Limbo. Exakt VAD vill ni att jag ska göra med den här rullande stegen som inte leder någonstans?! VA?? :mad:

Vad trist :(

Just nu irriterar jag mig på att jag glömde köpa grädde till sonens tårta, att fyllningen inte räckte så måste fixa mer mousse också, att den enda som verkar vara intresserad av att det ska vara städat och fint på sonens kalas i morgon är jag, sedan när jag städar är det ändå ingen som varken märker eller bryr sig.
Hur jäkla svårt är det och sätta tallriken i diskmaskinen eg?

Det finns ju eftermiddagsgrupper men jag föredrar själv morgongrupperna. Jaja, det får väl bli så då. Kanske kan jag ställa henne i kö till en förmiddagsgrupp? Får använda min norska och ringa imorgon :D

Vad trist att ditt arbete inte uppskattas :crazy:

Just nu; Ligger i sängen helt knäckt efter en dag med ungponnykörning (som nog är mer slut än mig), som fick både tänka på att gå balanserat i vagn och samtidigt trava på framåt. Resultatet? Myyyycket att tänka på men ett riktigt bra arbete med fin form. Glömmer bort hans ålder ibland dock, det blir kort men intensivt och mkt godis som belöning :) + pepparkaksbak. Just nu 2: Jag ligger också vettskrämd över huset som gungar och oron över alla träd på gården som kan ställa till mkt besvär! :crazy:

Kl

Just nu kollar jag på blacklist. Har precis ätit middag/kvällsmat och snart blir det en sömntablett så jag kan sova ordentligt inatt.

*Kl*

Just nu borde jag sova eftersom jag imorgon ska jobba 8-17.30 (och det är dessutom intro i bevakningscentralen :eek: ) och innan dess ha varit i stallet samt lämnat dottern på dagis :crazy:

Inte avundsjuk. Själv börjar jag när jag trillar in på jobbet. :D Och inget som jag måste göra innan heller. Men det börjar ändå bli dags att sova.

Nåja, hela nästa vecka jobbar jag 6.45-16.30 (6.45-12.30 fredag) så att börja klockan 8 är typ sovmorgon :p Och våra tider är viktiga att passa, särskilt morgontiderna eftersom de intagna måste släppas ut 6.50 för att vi inte ska bryta mot lagen om max tolv timmars inlåsning per dygn :)

kl

Just nu har jag outfitnoja.
Bukefolkeeeet, vad vill man egentligen ha på sig på en inflyttningsfest som förvisso hålls av en vän men där det kommer vara nytt folk som man av ett eller annat intryck gärna vill göra ett gott intryck på? Något som fungerar både hemma och på krogen, vill ju att det ska se propert och kvinnligt ut utan att vara FÖR uppklätt, kul om alla kommer i jeans liksom och så står jag där i värsta klänningen. Ahhhh. Ska man ha inneskor (klackar)?

Just nu surar jag över att Örebro torskade mot AIK. Extra mycket surar jag över att min mesta icke-favorit-spelare i Örebro i princip på egen hand ordnade två av AIK:s mål. Jävla sopa.

Jag älskar kjolar och klänningar när det vankas festligheter. Förvisso annars också men vid festligheter är det för mig enda alternativet. Att gå på kalas i byxor skulle jag aldrig få för mig :p
Sen gillar jag tight, urringat och kort. Inte allt på en gång men ett eller två kriterier behöver uppfyllas. Såhär vintertid har jag dessutom gärna glitter på mig :D

Dock inbillar jag mig att du och jag inte har riktigt samma smak på just den fronten ;)

Jag gillar nog "egentligen" både tight, urringat och kort, problemet här är att min kropp absolut inte klär i tight pga. flubb flubb :p, och urringat är egentligen också värdelöst eftersom jag saknar boobs.

Jag står dock och funderar på en mörkblå klänning med lite urringning, avskuren under brösten och slutar väl typ en bit ovanför knäna, den är snygg och elegant och feminin men liksom lite... präktig. Alternativ #1 är en svart klänning med samma egenskaper, någon centimeter kortare, som jag dock tycker känns too much för att den har glittriga paljetter under brösten. Så... faaaaaan jag vet inteeeee. Bah. Får fixa bilder.

Jag tycker nog att den svarta klänningen låter bäst av de två. Att den är svart gör att den trots paljetterna är lite mer diskret men samtidigt inte så diskret som den mörkblå tycks vara.

Jag fastnar aldrig på helkroppsbilder, men här är den svarta om än i sjukt osmickrande ljus, den ser lite roligare ut IRL.

IMG_0222-1.jpg

Den blå har jag inga vettiga bilder på och orkar inte ta, men tänk samma modell som den svarta men bara mörkblå, utan paljetter och knytning.

Och ska jag då ha den svarta är alltså följdfrågan om det inte blir emo_goth_89 eftersom jag tänkt ha svarta leggings/strumpbyxor och klackar till. Och förmodligen också svart blazer. GAH.

Den är ju jättefin! Jag hade dock valt att ha mer färg och/eller glitter på accessoarerna. Har du inga färgglada strumpbyxor? Eller färgglada skor?

Nä. :p Jag har silver/färgade accessoarer och that's it i princip, strumpbyxor har jag bara i svart och typ... grått, vilket inte känns så aktuellt. Hinner förmodligen panikshoppa i sista sekunden imorgon, så vad ska man ha för färg på dem då?

Tack för att du agerar modeguru åt mig btw, haha, det är skönt att slippa stressa helt ensam här!

Senast ändrad:

Huu, kalla mig inte modeguru. Då blir jag nervös :p

Eftersom klänningen är svart kan du ju välja nästan vilken färg du vill på strumpbyxorna. Rött kanske är lite klyschigt såhär i juletid men givetvis funkar det. Lila kanske?

Känn ingen press här!
biggrin.gif

Jag har alltid intalat mig att färgade strumpbyxor ser så... jag vet inte, tonårings-pop:igt ut, haha, men får väl kanske ta och överväga det ändå. Ska skena in på H&M en snabbis imorgon och se vad jag hittar.

Och ja just det, ska man dra med sig pumps att köra på inne också eller? Fan, jag är inte gjord för fester som innebär något annat än ölhävande hos nära vänner.

Min mamma har väldigt ofta färgglada strumpbyxor och hon är ingen tonåring :p Lindex brukar nog ha lite roliga färger på strumpbyxorna, tror mamma köper en del där.

Angående skor inne så hade jag tagit med skor och sett hur de andra gör. Personligen gör jag lite olika och har inget system för det. Går bara på känsla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
214
Senast: Badger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 453
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 516
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
1 105
Senast: annersia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar