Just nu är jag irriterad på... Del 4

Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Du verkar ha så väldigt ont. :( Har förstått att du fått opereras flera gånger, men vad är det egentligen som händer? Har något gått fel?

(Förlåt min nyfikenhet... :o )

kl

På mig själv för att jag, trots inköpta biljetter och fixad entré till konsert, tror att jag inte orkar åka till Norge imorgon.

Å ena sidan: Bästa bandet, goda vänner, ligga med KK. Å andra sidan: Jag måste gå upp senast 5 på lördag, och det är tydligen så pass illa för bekväm_tjej_89 att det väger tyngre än att ha the time of my life och se bandet ifråga för sista gången på säkert ett halvår.

Vad hände med dagarna då jag glatt kunde dra ut på gig typ tre dagar i sträck utan garanterad sovplats och med enda packning i en liten handväska? JAG VILL INTE VARA VUXEN MER.

*kl*

Jag är irriterad på att jag har en finne på ena skuldran. Den gör ont och typ förlamar hela ryggen. :rage:

Och jag är irriterad på denna smärta. Är jag redo för singellivet? Vart fan ska jag bo? Jag är bara så ensam just nu.

Ingen som vill lägga ett stort pussel? Välkommen hem till mig och pussla ihop mig igen! :arghh:

vem byter hage på inackorderingar utan att meddela hästägarna?

Eller man kanske inte ska klaga, hästen har ju varken varit ute på vägen och sprungit (vad jagvet, jag menar... ingen har ju ringt iaf) eller stått utan mat senaste veckorna så det är väl lugnt................

Ibland funderar jag på om jag är en övernitisk kontrollbehovshästägare eller inte, känner inte att mina krav är sådär jättehöga egentligen. (in och ut ungefär rätt tider, ge maten jag gjort iordning och namnat, meddela förändringar i servicen i hästens liv)

Min stallägare har börjat bete sig så :cautious:
Hon flyttar runt grejer och hästar, planerar en massa om mina hästar utan att prata med mig (men berättar för en av de andra inackorderingarna) och förnekar sedan allt trots att jag klart och tydligt kan se att mina saker inte är där jag lämnade dem.
Minst sagt irriterande.

Fick ett utbrott häromdan, och sen verkade det som hon blev som vanligt igen. Eller så är det jag som fått på skygglapparna. Skit samma, det kändes bättre iaf.

Irriterad som fan på att renskinnet jag beställde för snart två veckor sen fortfarande inte kommit. Får inget vettigt svar av återförsäljaren heller :mad: Hade ju planerat att ha det nu i helgen när vi ska ha mys och badtunna och grejer. Men tji fick jag :mad:

Att någons ångvält verkar ha valt att parkera/rulla lite fram och tillbaka på mig om nätterna. Helt förstört trött och svullen som en melon i ansiktet. Godmorgon?

Nej, du är inte övernitisk. Jag hade aldrig haft kvar min häst på ett sånt stall om jag kunde välja.

Jag har alltid haft in häst på helinackordering på stall där jag litar på ägarna. Det är det enda som funkat för mig.

stallplatsen sägs upp nu, så får jag prova något annat. om inte annat ha hästen hemma istället, då vet jag ju i alla fall att hästen får mat och tillräcklig hage. Alternativet om jag vill rida under vintern är att stalla upp den i ett annat stall där jag inte känner stallägarna alls, men vad jag sett har de haft kvar de flesta av sina inackorderingar under lång tid, och det är väl ett gott betyg när det bara står kring 10 hästar i stallet :)

irritation nr 2: noppade ögonbrynen. glömde att man blir röd och nu vill jag åka till stallet. :(

Ingen fara :D ;)

Jag har opererats 7 ggr på ca 1,5 år och tre av dessa är magoperationer. Det var så enkelt som att ta ut galla och blindtarm (samma vecka) men sen hade jag en sänka på 160 i 2 månader när jag låg inne på sjukhuset som läkarna vägrade ge mig penicillin för. Sen visade det sig att det stora operationsärret där de gått in för blindtarmen + naveln där de gått in för gallan blivit infekterat så detta fick klippas upp och sedan självläka 4 månader (6-7 cm djupt hål i magen) och när de läkt ihop och man tagit bort alla smärtmedel hade jag enorm smärta kvar. Så jag har nu sammanväxtningar (som alltid sker när man går in i magen, en del får problem, andra inte) som gjort att tarmar, magsäck och gud vet allt i magen har växt samman i en farlig röra och man vågar inte gå in igen för att lösa upp sammanväxtningarna då man tror att mitt tillstånd kan bli värre.

Idag påverkar det mig på det sättet att jag inte kan vara utan morfin för då kan jag inte stå upprätt. Jag kan inte ta normala andetag för att jag trots morfin har en konstantsmärta vilket lett till att jag snabbt blir anfådd och trött.

Ursäkta trådkap och långt svar! :)

Men fy bubblan. :( Det som ska vara så enkla ingrepp (har själv opererat bort gallblåsan och var ju så här i efterhand lätt som en plätt). Finns det verkligen ingenting att göra?

*kl*

Att jag tagit studielån för att läsa gymnasiet, sen blev jag sjukskriven innan jag var klar och nu visar det sig att systemet är omgjort så många kurser jag läst får jag inte räkna. Jag har alltså pluggat och tagit lån helt i onödan :(

*kl*

Jag är irriterad på folk som inte använder blinkers bara för att det inte finns någon annan bil i närheten, jag som cyklist vill också väldigt gärna veta åt vilket håll bilen kommer att fara.

Kl

Jag är irriterad på bloggare som skriver en massa texter där man ska bli nyfiken och undra vad det är som händer och när folk frågar så vill dom inte berätta?
Men varför hålla på och skriva om saken då?!
Så jävla drygt.

Sen stör jag mig på att jag inte hittar några bra bloggar längre. Vill ha fler att läsa men det finns ju bara bloggar om inredning och bakelser numera verkar det som..

Jag följer massa olika bloggare - vill du ha bloggtips kan du ju önska en kategori typ så kan jag se om någon passar in :D

Hästbloggar eller bloggar som är mer personliga utan massa falska "jag skuttar runt på små rosa moln hela dagarna" men inte heller för deppiga som "jag tar livet av mig imorgon".
Och då ingen som skriver i gåtor hela tiden :p

kl

Just nu är jag irriterad på att jag inte kan sova... hade kunnat sova hela dagen om jag velat (men rimlig gå upp-tid hade väl varit ca 08.30-08.45), så känns lite onödigt att vakna före sex och inte kunna somna om...

//r

Har exakt samma problem. Skulle nog kunna somna om om jag gav mig attan på det men är rädd att jag då istället blir övertrött vid nio-tiden då jag måste gå upp. Har bara sovit fem timmar så ett par timmar till hade inte varit fel.

Åh, vad jobbigt! Hoppas du har kunnat somna om och inte blir övertrött senare! Jag har inga måsten idag, så för min del är det lugnt.

Nu har jag förberett dagens lunch iaf, har en pirogdeg på jäsning just nu :) Vad sysselsätter du dig med ifall du inte somnat om? =)

//r

Ja, det är nästan skrattretande att de ingreppen skapat denna kaos :(
De säger att de inte vill gå in och göra något med just risken för att det kan bli värre och att om de måste gå in är det pga tarmvred alt livshotande sjukdom. Så tyvärr kommer jag att få leva med detta och trots att man försöker hålla humöret uppe kan jag inte påstå annat än att det förändrat mig och mitt liv på många negativa plan. Det svåraste är nog att acceptera hur begränsad man blivit.

kl

Just nu är jag irriterad på folk som säger "Vi måste ses, ni kanske kan komma hem till mig på middag en kväll!" och sen blir det aldrig av och personen fortsätter att föreslå saker

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka