Just nu är jag irriterad på... Del 4

På att jag har ont i ryggen och på tv4´s facebookinlägg om Hela Sverige bakar.
"Tävlingsnerver och stark hemlängtan börjar ta ut sin rätt. Efter paradbaket var Julie beredd att lämna tävlingen. Men hennes man fick hon på andra tankar."

Fick HENNE för guds skull! Lär er skriva!:rage: *sticker i ögonen*

Irriterad på att man bara får recept på preventivmedel ett år i taget, vilket leder till att jag efter ett år inte orkar ringa BM och be om ett nytt, vilket leder till att jag och sexpartner får använda kondom om vi vill ägna oss åt lite trevlig penetration, vilket när man är van vid att slippa sånt tycker känns krångligt och omständigt, vilket leder till att jag blir sur på att det bara finns hormonella vettiga preventivmedel för oss kvinns, vilket leder till att jag blir mindre sugen på sex, vilket gör mig ännu mer sur och irriterad.

Ähum, ni ser en tydlig lösning på den här kedjan va? Men orka.

Uppföljning på detta: jag tog mig i kragen och ringde VC's växel. Klickade i alternativet "Vill ha förlängt recept" eller nåt sånt. VC ringer upp efter typ en timme.

Jag: "Hej, jag vill ha ett nytt recept på mitt preventivmedel som jag haft de senaste 3 åren..."
Sköterska: "Jaha, då borde du ha ring till mödravården, de har 08 som slutsiffra på sitt nummer".
Jag: "OK, jag använde numret som stod på er startisda."
Sköterska: "Jaha, men är ditt recept helt slut?"
Jag: "Ja."
Sköterska (irriterat): "Då borde du faktiskt ringt när det var några dagar kvar!"
Jag: "Alltså det har varit slut i typ en månad men nu känner jag att jag vill ha det igen."
Sköterska (mycket oförstående): "Jaså?? Ja jag får väl försöka klicka i här och se om det fungerar, kanske vill de ha mer information...."
Jag: "Öhum, men hur får jag veta om jag kan lösa ut ett nytt recept?"
Sköterska: "Ja, kanske idag OM det fungerar!"

Alltså suuuuuuuuuck. Hur jäkla krångligt är det att ge mig ett recept på ett preventivmedel jag själv vill ha (och som de borde kunna se i jounalen att jag har haft de senaste typ tre åren)? Celibat känns som ett seriöst alternativ tills vettiga preventivmedel för män släpps på marknaden. Och om man nu måste ringa ett annat nummer så plz skriv det tydlig på hemsidan, eller så kanske den autmatiska telefonsvararen kan sköta en vidarekoppling? Suck igen.

1. bemötande på vårdcentralen vid ryttarskada. jättemärklig attityd hos sköterskan jag träffade och läkaren jag fick träffa var bara intresserad avmin höft och armbåge. Jag har inte ens ont där, men tack, då vet jag att funktionen inte är nedsatt. HUVUDET DÅ.

2. ridhusunderlaget. Vågar inte fråga hur ofta det sladdas/vattnas/sköts pga senaste gången jag lyfte en anläggningsrelaterad fråga med stallägaren upplevde jag att det blev lite obehagligt, hen kände sig nog ifrågasatt som hästmänniska = vi alla går väl lätt i försvar/motangrepp då

3. Att jag blivit rädd för att rida + letar skador på hästarna :)

4. Att någon missade att ge mina hästar kvällsmat. Är fan förföljd av andras fodermissar. Fattar inte. och tycker så SYND om min häst som utöver 2 kg hösilage vid 15 varje dag bara fått 3 kg till frukost. stått inne och svultit en hel natt osv :(

5. att jag inte är nöjd med hur jag har det. delvis pga punkt fyra men jag längtar bort till egen gård därjag bara har mig själv att skylla om en kvällsfodring missas.

6. att jag inte klarar av att känna känslan av tillhörighet och att jag typ behövs, uppskattas och hör till. Känner inte att jag hör till nånstans och de känslorna är väl något jag borde jobba på pga de förstör väldigt mycket för mig på ca alla plan i livet. både i relation till partner, hans familj,mina vänner, stall, skola, jobb osv.

ah just det, ochatt en pappa i stallet snackade skit om tonårstjejerna i stallet med den nyinflyttade mamman. Var otroligt sugen på att glida in där och lufta hans egen smutstvätt som är ganska mycket värre än att en tjej i yngre tonåren blir heartbroken och jätteledsen när hennes foderhäst tas ifrån henne.

Just nu är jag irriterad på:
1) Jag missade telefontiden hos sjukhuset då jag trodde det var mellan 12-13, men det var tydligen 11-12... Men när jag ringde upp (för att chansa) så sa de att de hade mottagning 8-12, så då har jag lite större spann på tid att ringa i morgon...
2) Anledningen till att jag måste ringa är att jag ska på årskontroll som jag inte kan göra här där jag bor, utan måste ta mig upp till Uppsala för att träffa läkare (:arghh:), men jag kunde i alla fall ta proverna här. Men problemet är att jag har fortfarande inte fått en kallelse till att ta proverna (:rage:) vilket gör att jag måste få kontakt med dom i Uppsala för att kunna ta prover här och sedan boka in en tid när jag ändå ska flyga upp. Känner inte direkt för att betala 800:- för att träffa en läkare... Tycker att jag borde kunna se en här, även om jag gjorde operationen hemma :banghead:

Just nu är jag irriterad på mytomaner och personer som saknar noll förståelse för andra än dem själva :rage: - Ja, din sjukdom är värre än mina söners bekymmer men mina barns bekymmer går iallafall före dina problem. I mån av tid hjälper jag gärna till om du frågar.

På att få leta efter sonens kläder i skolan varenda dag. Hur disträ kan en 6åring vara egentligen?

Jag blir tokig!!! Den här gubben till hyresvärd. Först var han på mig för att en annan tjejs hästar inte hade vatten. Då påstår han att jag och mamma ljuger när vi säger att vi har fixat vatten. Sen hade jag parkerat bilen fel (det var ingen som körde där jag stod). Sen fick jag skit för att jag tydligen köpt mögligt hö av den "snåla jävla bonden" och att ingen hästägare köper hö av honom (det är inget fel på höet och det åker folk dit och köper hö hela tiden, det är bara att hyresvärden gjort sig ovän med den bonden). Vi har inget avtal. Jag sa upp stallplatsen i början av september. Han tycker jag ska betala oktober ut, fine, jag tänker inte bråka om 600kr. Sen säger han att jag ska mocka hagen (som min häst bara nyttjat i sammanlagt tre veckor samtidigt som hans hagkompis gått där i sex månader). Fine, jag har ju hela oktober på mig tänkte jag. Igår ringde han upp och sa "du ska komma hit och mocka hagen, riva sjukhagen, plocka undan dina prylar och betala stallhyran så är vi färdiga med varandra sen!!" Med grejer menar han vattenbaljan i min hästs sjukhage och mina sadlar i sadelkammaren. Imorse pratade den andra hästägaren med honom och försökte förklara att vi skulle mocka hagen tillsammans. Då går han på henne om att hon inte tar hand om sina hästar för dom får inte hö flera gånger om dagen. En shettis som haft fångkänningar som går i begränsad del av gräshage och en kallblodstravare i resterande del av gräshage. Dom behöver inte 20 kg hö om dagen. Alltså. Är det jag som är knäpp eller är det han? Jag orkar inte med gubbskrället.
blargh. hästfolk.

*KL*

På allt, typ. I stora helheten är det väl höstdepressionen som smyger sig på så det är väl den jag är irriterad på.

Kl
Just nu är jag så irriterad på skolan jag inte fattar, två killar vi har boende här som bara lökar ner och inte ens slänger sina sopor, på katter som väcker mig kl 3 på natten. Örgh.

Irriterad på att jag har alla symptom på feber förutom just febern. Hela kroppen värker, huvudet spränger och jag sover 13 timmar om dygnet men temperaturen ligger stadigt på 37,0 :confused:

På kärringjävlarna i hyresrättsföreningen. Går på möte om kommande stambyte i huset och det enda de vill prata om är skitsaker som att de vill ha andra träd på baksidan och att de inte gillar adressen på huset :banghead: precis som om hyresvärden kan påverka det!
Så en timmes möte och vi vet fortfarande inget om vad som kommer hända.. :banghead: :banghead::banghead:

Och imorse stod en kartong utanför vår ytterdörr som någon skrivit "ställ inte finns sopor i källaren" på. Jag har inte ställt några sopor i källaren, bara kartong- och pappersinsamling vilket vi har fått göra de senaste två åren! Vem det än var som skrivit meddelandet kunde väl ändå haft så mycket stake att de knackat på och sagt det själva. Den stod inte där när vi kom hem vid sju och sen var vi hemma hela kvällen. När sambon gick till jobbet vid kvart över fem snubblade han över lådan. Så mellan 1900 och 0515 hade någon tyckt att det var viktigt att lämna en helt obefogad anklagelse vid vår dörr. :mad:

Överreagerar säkert, men hatar verkligen när folk inte kan prata med sina grannar :mad:
(Ja, det måste vara någon i vår uppgång, ingen annan har nycklar till källaren eller trapphuset. Vaktmästaren då, men han jobbar inte natt..)

Är otroligt irriterad på människor som kommer och fråga efter deras kaffe typ två minuter efter dom beställt den. Oftast har jag några beställningar innan att göra och sedan måste jag faktiskt göra latten. Det är inte så att jag kan vifta på mitt magiska trollspö och skrika wingardium latteosa så står det en framför mig! :banghead:

Är otroligt irriterad på människor som kommer och fråga efter deras kaffe typ två minuter efter dom beställt den. Oftast har jag några beställningar innan att göra och sedan måste jag faktiskt göra latten. Det är inte så att jag kan vifta på mitt magiska trollspö och skrika wingardium latteosa så står det en framför mig! :banghead:

Nu tycker jag faktiskt att du är väldigt o-serviceminded.

;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka