Just nu är jag irriterad på... Del 4

Min pojkvän!!

När han var sjuk handlade jag hem saker åt honom, lagade mat osv.

Nu låg jag på hans soffa (hade lånat hans badkar - vi är särbos) och frågade om han kunde göra nyponsoppa (inte ätit något idag) fick ett mummel till svar. En halvtimme senare så är jag på väg hem. Ja då helt plötsligt kunde han.... men då var jag redan så less så jag avböjde.
men nej! är ju typ lag på att man måste pyssla om sin partner när den är sjuk, annars faller ju det enda positiva med förkylningar. att göra lite nyponsoppa är ju det minsta man kan förvänta sig!

men nej! är ju typ lag på att man måste pyssla om sin partner när den är sjuk, annars faller ju det enda positiva med förkylningar. att göra lite nyponsoppa är ju det minsta man kan förvänta sig!

Ja! Det är ju en oskriven regel!
Jag gick hem och grät en skvätt... hade förstått om han var dyngbakis/jätteupptagen, men han låg och sov i sängen... :grin:

På att det började regna precis när jag skulle ta en långsväng med Skikesen! Och att Lillan rejsade bort en sko, någonstans i den "lilla" beteshagen!! -morr-

På att när man hittar någon som verkar bra på alla sätt och vis så bor människan i Skåne!
Inget fel med det så, men det är ju långt dit

På att det ska vara så förbannat svårt att lyssna på vad jag säger och vill. Jag har uttryckt en miljard gånger att jag INTE VILL att mitt namn skrivs på kommunvalsedlar, vad fan händer? Folk skriver in mig och jag riskerar nu att bli vald till ersättare. Jag har uttryckt en miljard gånger att jag kommer flytta från orten och att jag oavsett inte vill sitta i någon mer styrelse, vad gör berörda människor? Säger att man diskuterat mig som ordförande och frågar om jag inte kan tänka mig att ställa upp.

Just nu är jag irriterad på bilen.Idag när det regnar, är kallt och blåsigt så tänkte jag köra sonen till skolan. Men nähä då har bilen laddat ur :banghead: :banghead: Inte ens mina bilmekaniker som arbetar på en stor verkstadskedja kan lista ut varför bilen startar fläkten trots att bilen är avstängd :banghead:

Irriterad på att jag har kräksjukan, så jäkla nedrigt. Åkte såklart till jobbet iaf och kräktes där, toppen verkligen.
Så nu har jag sjukt tråkigt och mår illa av allt i hela världen.

En idiot, rent ut sagt, som tycker att hon kan avgöra över nätet att mina barn är alldeles för stora för sin häst. Extra idiotiskt då den enda infon jag la ut om honom var att han är minishettis och åldern på mina barn. Ännu mer idiotiskt eftersom det var en annons efter en sadel och inget annat :banghead:

Sjukvården!
Ringde vårdcentralen 7.30, dom skulle ringa upp 40 min senare. Nu sitter jag här snart 2 timmar senare och ingen har ringt tillbaka (ja, jag har ringt igen....)

Irriterad på att man bara får recept på preventivmedel ett år i taget, vilket leder till att jag efter ett år inte orkar ringa BM och be om ett nytt, vilket leder till att jag och sexpartner får använda kondom om vi vill ägna oss åt lite trevlig penetration, vilket när man är van vid att slippa sånt tycker känns krångligt och omständigt, vilket leder till att jag blir sur på att det bara finns hormonella vettiga preventivmedel för oss kvinns, vilket leder till att jag blir mindre sugen på sex, vilket gör mig ännu mer sur och irriterad.

Ähum, ni ser en tydlig lösning på den här kedjan va? Men orka.

Irriterad på att man bara får recept på preventivmedel ett år i taget, vilket leder till att jag efter ett år inte orkar ringa BM och be om ett nytt, vilket leder till att jag och sexpartner får använda kondom om vi vill ägna oss åt lite trevlig penetration, vilket när man är van vid att slippa sånt tycker känns krångligt och omständigt, vilket leder till att jag blir sur på att det bara finns hormonella vettiga preventivmedel för oss kvinns, vilket leder till att jag blir mindre sugen på sex, vilket gör mig ännu mer sur och irriterad.

Ähum, ni ser en tydlig lösning på den här kedjan va? Men orka.

I feel you! Fast å andra sidan får man ändå se det vettiga i att de vill göra en liten koll på blodtryck och annat efter ett år, men tanke på alla risker det trots allt innebär att knapra hormoner. Men visst är det jobbigt, särskilt om man som jag ogillar allt vad vården heter (på grund av att jag själv tycker det är obehagligt, inget annat) och helst vill hålla mig så långt bort från all kontakt med den som möjligt...

Jag är irriterad på min egen irritation... Min date skrev igår och sa att han tyvärr inte kunde ses ikväll trots allt då han hade en fotbollsträning som han glömt bort. Han föreslog att vi skulle ses på fredag istället vilket går hur bra som helst, men ändå blev jag omotiverat irriterad och på dåligt humör över att han ställde in torsdagen. Jag vet ju att jag inte har någon rätt till det, att alla gör misstag och glömmer ibland - men ändå blev jag som en tjurig femåring och börjar inbilla mig en massa saker som förmodligen inte stämmer. Gaah!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka