Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På den här reklamen:
Alltså? Stackars lilla kärnfamiljen i Stockholm som behöver betala 2200 kr mer för den årliga Thailandsresan...
Just nu känner jag mig ungefär som
Varför försöker jag ens? Varför kräver alla jämt att jag ska orka allting och alltid ställa upp för alla?
Jag har knappt så jag klarar mig själv, ändå ringer föräldrarna och tigger pengar av mig för att kunna parkera i stan, köpa mat till hunden osv osv ( en hund som de ändå inte vill ha så jag fattar inte varför de har honom kvar) Skaffa inte en massa krediter hela förbannade tiden då så kanske ni kan lägga 50kr på parkering och köpa er jäkla hundmat. Dessutom försökte de få mig att ringa mitt ex och låna pengar åt dem.
Jag gör inget annat än städar efter ungarna, försöker få de att inte slå halvt ihjäl varandra stup i ett, diskar, tvättar, plockar leksaker, plockar kläder som ligger överallt osv osv i all oändlighet varenda jävla dag! Jag orkar inte! Jag har inget liv ju! Kommer mitt liv någonsin bli bra?
Just nu känner jag mig ungefär som
Varför försöker jag ens? Varför kräver alla jämt att jag ska orka allting och alltid ställa upp för alla?
Jag har knappt så jag klarar mig själv, ändå ringer föräldrarna och tigger pengar av mig för att kunna parkera i stan, köpa mat till hunden osv osv ( en hund som de ändå inte vill ha så jag fattar inte varför de har honom kvar) Skaffa inte en massa krediter hela förbannade tiden då så kanske ni kan lägga 50kr på parkering och köpa er jäkla hundmat. Dessutom försökte de få mig att ringa mitt ex och låna pengar åt dem.
Jag gör inget annat än städar efter ungarna, försöker få de att inte slå halvt ihjäl varandra stup i ett, diskar, tvättar, plockar leksaker, plockar kläder som ligger överallt osv osv i all oändlighet varenda jävla dag! Jag orkar inte! Jag har inget liv ju! Kommer mitt liv någonsin bli bra?
Jag har sökt till uska två gånger utan att komma in. Försökte komma in på behandlingspedagog här också men det gick åt skogen det med.Klart ditt liv kommer att bli bra men mitt intryck är att det kommer krävas ganska stora insatser från din sida.
Om jag var i din sits så hade jag letat reda på en utbildning jag vet ger jobb (t.ex. sjuksköterska) som jag kan tänka mig att jobba med under en tid framöver (behöver inte vara ett livslångt beslut), se till att komma in där, flytta nära skolan för att minimera resor och annat elände och sätta ungarna på dagis. Föräldrar, även ensamstående, som pluggar går tretton på dussinet (okej, kanske lätt underdrift, men det finns många) och det går att lösa.
Att jag skulle agera så som jag skrivit är för att du bevisligen sökt jobb väldigt länge utan att få något, körkortet vidgar möjligheterna men inte SÅ mycket, du bor i en väldigt liten ort så även om du får jobb lär du behöva pendla en del o.s.v. Jag är mycket för att skapa så lätta förutsättningar som möjligt medan jag jobbar mot ett specifikt mål, t.ex. pendla kan jag göra när jag har ett drömhem att komma hem till men inte nu när jag "bara" bor i hyresrätt/bostadsrätt.
Som jag förstår det är du, och har varit, hemma med ungarna länge och jag förstår om du blir skvatt galen. Jag klarar knappt att vara ledig en sommar, att vara hemma flera år skulle göra mig självmordsbenägen.