Juridik kunnig

Oavsett vad det är, får en stallägare betäcka någon annans sto bara för att den står där?
Men eftersom att det förmodligen ligger mycket mer i denna historian så går det inte att svara på vem som har rätt till vad.

Slår vad om att stallägaren säkerligen har ett svar på varför den gjort som den gjort.

Hej,
Om man lämnat sitt sto hos någon för att den bara ska ta hand om henne (ska gå i hage/lösdrift) och personen betäcker stoet utan ägarens godkännande eller ens vetskap är detta då straffbart?
Straffbart som i att man kan få böter eller fängelse tror jag inte. Det handlar mer om en civilrättslig tvist och ett eventuellt avtalsbrott.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
419
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 911
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar