Juridik - gemensam överklagan

labb

Trådstartare
Vi är två grannfastigheter som satt ihop en överklagan av ett beslut om detaljplan. Innebär det juridiskt någon nackdel att lämna in en gemensam överklagan?

Svar nej.

Det har ingen som helst betydelse om man skriver sina namn på samma papper eller skickar in varsitt exakt likadant papper. Det enda som händer är väl att med separata överklaganden drar man ut på handläggningstiden en aning eftersom myndigheternas registratorer får lite mer att göra :p

Men vid prövning av överklagandet så tittar länsstyrelsen/domstolen på varje enskild sakägares rätt att överklaga, och skäl att överklaga. Detta oavsett om man gemensamt överklagat eller inte.

Om man däremot har olika anledningar till överklagan eller är sakägare av olika skäl så kan det finnas en poäng med egen överklagan.

Skickade ni in ett separat eller gemensamt yttrande under samrådet eller utställningen? Det kan ju vara smidigt att göra samma sak vid överklagandet eftersom det är det yttrandet ert överklagande bygger på :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: Wingates
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 377
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat