Jultråden 2019

Äter satsumas och får julstämning och tänkte på denna tråden. Fick en idé om att tagga i julen i år med att brodera en julkalender. Känner det kan bli ett spännande resultat, sist jag gjorde nått sånt var i syslöjden i nian 😂 har den i varukorgen så länge å velar lite 🙈🎄🎄
Köp!!
Jag gjorde en förra året åt dottern och hade inte broderat sedan årskurs 4. Grymt stolt över resultatet även om jag svor en del längs vägen.

I år ska jag köpa riktiga röda julhanddukar 😍 Har väntat in Hemtex rea men så fanns de inte kvar?! Så hittade superfina på Jotex, ska avvakta lite o se om de har samma rullande reor. Var 20 % på gardiner nu.

Bifogade filer

• Screenshot_20190927-175222_Chrome.webp
    Screenshot_20190927-175222_Chrome.webp
    46,6 KB · Visningar: 71
Måste också ta tag i att hitta en juligt duschdraperi! Har ett genomskinligt med bambu nu som jag älskar men det är ju typ ljusgrönt och så ojuligt det bara kan bli.
Åh där sa du något!! Klart man måste ha ett juligt duschdraperi :up:
Nu fick jag något att leta efter... ;)

Förra året så köpte jag ett supertöntigt set till toa-stolen, så den blir en snögubbe under julen :o:p Såg att det såldes sådana set i år så att den kan bli en tomte... hmmm... :sneaky:

Jag shoppade loss igår och 90% av sonens julklappar är klara! :o:angel::p:love:

Traditonella julbaket är inbokat.

Jag har tagit ledigt från jobbet på julafton så i år är jag heeeelt ledig!:love::bump:

Jag har börjat kolla efter julgran, eftersom den gick sönder förra året.

Oooooch, har satt nedräkning på mobilen, 85 dagar kvar! 🥰

För att spinna vidare på grantemat, när tar ni in granen?
Jag är uppvuxen med att granen huggs dagen innan julafton, och kläs på kvällen. Världens sämsta tradition tycker jag, för då hinner vi ju inte njuta av den innan jag är less på julen generellt. Så nu kör vi att granen får komma in runt Lucia, då hinner den inte börja barra innan det är dags att hiva ut den, och så hinner vi längta lite.

När jag var liten högg pappa granen ca 1 vecka innan jul, sen fick den stå ute på trappen i en hink några dagar, sen åkte den in 2 dagar före julafton.

Jag har sonen varannan vecka, så jag måste se till att han får vara med och klä granen, så i år blir det den 15 december granen kommer upp, sen åker han till sin pappa, och nästa gång jag får han är dagen innan julafton och det känns för sent!:p

Sen fyller sonen år på juldagen också (och jag 19 december...) så vi har lite annat som ska hinnas med där i dagarna.

Ang julpynt vill/behöver jag:
Julgransfot.
Ikeas julhäst.
Servetter (har redan röda i tyg men vill ha i papper också).
Stearinljus.
Julstjärna till hallfönstret.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka