Jultråden 2019

15701035578258146228453098767926.jpg

Börjat använda min julpåse till lunchlådan sedan någon vecka tillbaka. Fått förfrågan från både förskolepersonal och kollegor om det inte är lite tidigt. Förstår ej vad de pratar om. 🙄

Julklappar! Jag kan inte vara den enda som försöker snåla lite i år? Jag lägger alltid så mycket mer än jag tänkt och så sitter jag luspank. I år får det bannemig bli ändring på det, det är så jäkla orimligt.
Vad har ni för bra idéer på billiga klappar? Kanske rentav lite DIY?

Jag funtar själv på ett hemmagjort saltskrubb i julklapp till en. Hörde att man kan göra en jäkligt bra lotion också, kanske kan vara nåt. Till en annan blir det förmodligen något finare kaffe och något hembakat.

Julklappar! Jag kan inte vara den enda som försöker snåla lite i år? Jag lägger alltid så mycket mer än jag tänkt och så sitter jag luspank. I år får det bannemig bli ändring på det, det är så jäkla orimligt.
Vad har ni för bra idéer på billiga klappar? Kanske rentav lite DIY?

Jag funtar själv på ett hemmagjort saltskrubb i julklapp till en. Hörde att man kan göra en jäkligt bra lotion också, kanske kan vara nåt. Till en annan blir det förmodligen något finare kaffe och något hembakat.
Jag har gjort sockerskrubb och gett bort, det var himla enkelt, bara socker, kokosfett och rivet apelsinskal har jag för mig. Hästägarna fick en burk hemmagjorda praliner.
I år funderar jag på att göra "tändkottar" till de som har öppen spis. Det är kul att göra lite själv tycker jag!

Jag hittade ett fint, juligt lakanset imorse som jag ville ha, behöver ett med dubbla uppsättningar när min lilla säng ska förvandlas till dubbelsäng under jul :D Tänkte att jag skulle lägga en beställning när jag kom hem från skolan, och vilken tur att jag väntade! Senare under dagen kom en rabattkod på 30% på ett helt köp genom mecenat, så jag fick 75 kr rabatt :D

Har hittat lite pyssel att köpa också. En grön tunn girlang, minijulgranskulor och små klockor. Det ska bli så mysigt att få sätta igång :love:

Jag har gjort sockerskrubb och gett bort, det var himla enkelt, bara socker, kokosfett och rivet apelsinskal har jag för mig. Hästägarna fick en burk hemmagjorda praliner.
I år funderar jag på att göra "tändkottar" till de som har öppen spis. Det är kul att göra lite själv tycker jag!
Oh, smart med apelsinskal! De ruttnar inte eller nåt?
Har kikat lite på eterisk olja men shiiieeet vad dyrt det är :nailbiting: Skulle gärna köra typ kanel eller vanilj annars, men vet inte hurbra det är att ha typ vanlig kanel i skrubben :D

Igår inhandlades mina allra första julsaker på citygross :bump:
Röda julgranskulor
Julgransfot
Små svampar till kommande adventsljusstake
Silverlametta
Och en julklappssäck i juteväv

Nu är jag igång! :banana:
I helgen köpte jag en ljusslinga, men just nu är den del av min höstdekoration i en balkonglåda. Jag kommer att byta till gran- eller tallris sedan, tillsammans med ljusslingan och förmodligen också julgransskulor.

Idag var jag en snabb sväng på loppis. De hade satt fram lite julsaker, men det fanns inte riktigt något som lockade där...

Så, ja, jag är på gång och "julspanar" så smått...... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka