Denna tex i blått! Känns som att kliva tillbaka ett sekel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Viken fin bild!!Dräkterna i Dalarna är INTE stilrena... men vackra är de, jag är glad att det finns folk som håller igång knätofseriet
Jag och föräldrarna i Svärdsjödräkt:
Visa bifogad fil 36933
Åå det låter så gemytligt gammeldags!
Jag vet inte ens hur dräkten ser ut här.
Skulle vara lite kul att ha en karelsk dräkt, den är fin. Stilren, svart och röd. Som minne för mina morföräldrar.
Ska ni testa på något nytt juligt i år?
Jag vill gå på en julkonsert och åka till Tivoli i DK
Jag funderar på julotta! Är inte religiös men har varit nyfiken på just otta i flera år.
Åhh är du därifrån också? Jag är född och uppvuxen i Karlskoga!Åh, där sa du nåt! Jag har ju min Karlskoga-Degerforsdräkt som bara väntar på tillfälle att luftas
Jag måste tydligen till dollarstore!Idag hade dollarstore julmust,2 flaskor fick följa med hem
På mormorsmors sida, vi har lite släkt kvar där men jag kan nog inte hävda nåt ursprung längre det är mormors syster som sytt dräktenÅhh är du därifrån också? Jag är född och uppvuxen i Karlskoga!
Jag kan tänka mig att Haga är fantastiskt mysigt på julen så en promenad & lunch där innan 14-tåget kanske?JUL I GÖTEBORG
Har bokat Liseberg o övernattning i Gbg med en vän 13-14 Dec. Finns det något mysigt juligt att titta på på förmiddagen den 14 dec? Jag gillar att strosa runt o titta på julpyntade städer men bor vid Lund så osäker på om det finns något mysigare Velar mellan att boka tåget 10 eller 14 hem och vill boka ganska snart.
Åh, det är en sådan där film jag bara måste se varje julIgår skulle vi titta på The Holiday, fast tyvärr dog dvdn eller om de va skivans fel efter halva filmen.
Men, hann se halva iaf. Julfilm jag rekommenderar! ❤
Åh, det är en sådan där film jag bara måste se varje jul