Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av diverse skäl kan jag inte fråga dem . Vi kommer inte att prata förrän de kommer hit.
Jag har en liten förvirring om syrianer/syrier också, och om maten skiljer sig mellan dem? Just den här familjen är från Homs.
Ja, även de flesta kristna betraktar gris som något man ska undvika att äta, även om det inte då är av främst religiösa skäl, men det är ju ingen anledning till att inte ha julskinka på ett blandat julbord tycker jag. De behöver ju inte äta den om de inte vill.Anses gris vara lite "smutsig mat" även bland de kristna i Syrien? Borde jag undvika det?
Nu får jag blotta lite okunskap och kanske oförmåga att googla . Vi skall ha lite jul med några personer med syriskt ursprung, och jag undrar vad som är typiskt julmat i Syrien (de kristna delarna). Jag skulle vilja ha lite blandat julbord. Någon som har lite koll...?
Ingen som helst koll.
Men jag är så där tråkigt pragmatisk.
Fråga gästerna!
och det rådet har du redan fått...
Nu får jag blotta lite okunskap och kanske oförmåga att googla . Vi skall ha lite jul med några personer med syriskt ursprung, och jag undrar vad som är typiskt julmat i Syrien (de kristna delarna). Jag skulle vilja ha lite blandat julbord. Någon som har lite koll...?
Väldigt informativt, tack!! Den här "minijulafton" är på torsdag, jag kan rapportera om hur det mottogs .
Bra att det här med skinkan kom upp, tänkte jag inte på först.