Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
200 kr för en biljett!? Vad är det för bio?
Det var dyrt popcorn å läsk också...
Kanske räknar för två?
För vem går på bio själv liksom?![]()
jaha en tjej med svart lön som vanligt då ge henne avtalsenlig lön för fanSa var det snart dags for stora paketdagen, for en del. Jag sitter och tanker pa vad jag kan ge min stalltjej som present/tack for all hjalp under gagna aret och ar helt tom i hjarnan.
Hon far inte mkt betalt, 50 per timme, plus att jag betalar hennes sociala avgifter forstas. Sa da hon gor ett toppenjob ville jag belona henne pa ngt satt.
Ar det ngn som har en idea, eller kan beratta vad ni har gjort/kommer att gora for anstallda. Far de en cashbonus till jul eller bara en present av lamplig sort och hur mkt pengar skall man spendera. Kanske ngn som ar anstalld kan beratta vad de har fatt/inte fatt ocksa.
Hon far rida gratis nar hon vill, ja det blir mest plonkande i skogen forstas men det finns hast till hennes forfogande.. Och det skulle ju kosta pengar om hon gick till ridskolan. Men jag ser det som en arbetsforman. Hon ar INTE duktig pa ridningen men hon lar sig varje dag. Nar hon borjade hade hon inte hanterat hastar mkt och nu kan jag lamna henne utan problem med dem. Och kanna mig trygg.
Hon har ocksa stannat har och hus suttet nar jag har varit borta, tagit hand om katten och honsen och sett till att de fatt vad de behover. Forra julen kopte jag henne en ridhjalm (forra stallet hon var pa behovde de inte ha hjalm nar de red!)
Alla ideas ar valkomna
jag såg det sen att du hade skrivit det försökte ta väck det jag hade skrivit men det gick inteHon far avtalsenlig lon, JAG betalar henne 50 per timme, resten kommer fran myndigheterna (soc). Och hon ar har i genomsnitt 2-3hr per gang. For MIG att betala hela lonen, som jag har noll idea var den ar, men lat oss saga 150 per timme, maste jag betala in lika mkt i sociala avgifter etc etc. Tjejen i fraga betalar skatt, 34% tror jag det ar..och sedan hon i sa fall skulle deklarera detta komma i en hogre bracket vilket betyder hon fick betala hogre skatt. Det ar mer till det, da hon ar sa kallad praktikplats av typ. Vilket jag inte har satt mig in i. JAG ger henne 50 i timmen, resten far hon en gang i manaden fran kommunen.. Men det har du egentligen inte ngt med att gora sa...
Detta ar inte hennes jobb per se, hon arbetar dagtid ngn annan stans och som alla med intresse, kommer hit efterat.
Kanske vi skulle ta alla fodervardar,medryttare och unga tjejer som alskar att vara i stallet och saga nej du far inte arbeta har, endast komma och rida.. det vore intressant..