Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om man förstör för andra så får man faktiskt skylla sig självÅh, vad jag blev glad över SVTs ställningstagande till Cirkus.
Kanske var det medvetet, kanske var det omedvetet men ändå:
"Ingen förtjänas att visas upp på Cirkus!"![]()
Selmas saga är inte jämställdBåde jag och mamma tittar varje dag![]()
Men vi vet väl inte varför tomtevettingen "förstör"? Hon kanske har ett bra skäl för att hindra människorna? (Jag har inte sett alla avsnitt så jag kanske har missat nåt)Men om man förstör för andra så får man faktiskt skylla sig själv![]()
Min fetning. Det där tror jag mycket på. Jag har därför överseende med såna saker i julkalendernJag tokgillar årets julkalender! Senaste gångerna jag sett alla avsnitt utan undantag var Allram (2004) och Kapernaum (1995) så jag är rätt svårtflirtad
Visst, allt är inte perfekt men det hade jag inte märkt om jag varit barn![]()
Är det Kettil Felterus som är TomtenJag tycker om årets julkalender.
Barnskådespelarna är väl sådär, men annars är storyn bra, fina färger och intressant nu mot slutet.
Ja, man kan ju undra, men jag tror inte det. Jag tror att tomtetronen är tom för att tomten har dött och att herr Trippelhatt är blivande tomtefar :ÅÄr det Kettil Felterus som är Tomten. Det här verkar lite spooky. Googlade Felterus och det visade sig att han var lantmätare i flera län på 1650 talet och ritade massor av kartor
Kettil hade varit tomte men låg ju på tomtekyrkogården. Men är det verkligen så att trippelhatten nu ÄR tomte. Det är ju 2 avsnitt kvar. Kanske är det bara en dröm för att dom har förfrusit sig i kylan och ligger avsvimmade. Å allt guld, ska inte tomten rädda detta o var är tomteverkstan där man gör alla leksaker? Är det fabrikören som har tomteverkstanJa, man kan ju undra, men jag tror inte det. Jag tror att tomtetronen är tom för att tomten har dött och att herr Trippelhatt är blivande tomtefar :Å
Både du och jag hade rätt, Kettil var tomten, men han var död och Efraim blev tomte.Kettil hade varit tomte men låg ju på tomtekyrkogården. Men är det verkligen så att trippelhatten nu ÄR tomte. Det är ju 2 avsnitt kvar. Kanske är det bara en dröm för att dom har förfrusit sig i kylan och ligger avsvimmade. Å allt guld, ska inte tomten rädda detta o var är tomteverkstan där man gör alla leksaker? Är det fabrikören som har tomteverkstan![]()
Klockren gissning!En tanke, barnen kanske åker tillbaka nu och så får Selmas familj flytta in i Efraims tomma hus? Eftersom han undrade om det var hemmet eller huset som var det viktiga, och hans hus står tomt nu?