Julen är inställd… igen!

CaisaCax

Trådstartare
I lördags insjuknade första barnet, i söndags andra barnet och igår vi vuxna. Feber och förkylning. Huset är ostädat, maten är inte inhandlad, granen är inte fixad och de sista julklapparna saknas. Släkten vill så klart inte att vi ses. Julen är helt enkelt inställd…igen! Fler som är i samma sits? Inför barnen håller man självklart god min, men… Vi kan väl få gnälla av oss lite här på Buke!?
 
Vi har haft magsjuka i två omgångar den senaste månaden (eller ja barnet har), vi har varit isolerade pga positivt covid-test (men symptomfritt) och idag var det ett barn som spydde i klassrummet berättade barnet när hon kom hem... Jipppii... får se om det blir nån jul här eller inte...
 
Åh nej… Magsjuka är extra tråkigt för det tar ju tid innan man vet att det är över. Hoppas verkligen att ni klarar er denna gång!
 
Jag hoppas att jag kan hitta något sätt att fira på trots allt, men jag ligger däckad i just vinterkräksjuka sen natten till måndag så allt känns väldigt oklart just nu. För tillfället vill jag bara må bra igen, resten spelar mindre roll, men som någon som älskar julen mer än livet självt och har firat på samma sätt i alla sina 30 år så kommer det såklart att bli en tuff smäll att ta ifall jag skulle behöva ställa in. Jag får kanske börja fundera lite på ett alternativt firande i all min ensamhet, vad nu det skulle vara... Julen handlar ju framförallt om umgänge och mat, och inget av det känns särskilt aktuellt i min värld just nu :meh:
 
Julen är eventuellt inställd här också... vi var och testade oss idag för covid. Känner mig inte speciellt hoppfull att vi både ska ha fått testsvar innan julafton, att det ska vara negativt och att vi ska ha hunnit bli friska.

Som tur är så är barnen så små att de inte har nån uppfattning om vad jul är, så för deras del spelar det ingen roll.
 
Jag hoppas att jag kan hitta något sätt att fira på trots allt, men jag ligger däckad i just vinterkräksjuka sen natten till måndag så allt känns väldigt oklart just nu. För tillfället vill jag bara må bra igen, resten spelar mindre roll, men som någon som älskar julen mer än livet självt och har firat på samma sätt i alla sina 30 år så kommer det såklart att bli en tuff smäll att ta ifall jag skulle behöva ställa in. Jag får kanske börja fundera lite på ett alternativt firande i all min ensamhet, vad nu det skulle vara... Julen handlar ju framförallt om umgänge och mat, och inget av det känns särskilt aktuellt i min värld just nu :meh:
Men stackars dig! Hoppas verkligen att det vänder så att du åtminstone kan äta och njuta av maten. Förstår att det inte känns så just nu…
 
Vi har också fått ställa in på julafton då pappa haft covid han och mamma måste vara i isolering tom julafton. Kan förhoppningsvis ses på juldagen istället sålänge inte mamma blir sjuk..
Håller tummarna! Covid vill man ju inte chansa på…
 
Julen är eventuellt inställd här också... vi var och testade oss idag för covid. Känner mig inte speciellt hoppfull att vi både ska ha fått testsvar innan julafton, att det ska vara negativt och att vi ska ha hunnit bli friska.

Som tur är så är barnen så små att de inte har nån uppfattning om vad jul är, så för deras del spelar det ingen roll.
Så tråkigt! Hoppas att ni får svar snabbt. Vi testade äldsta barnet i lördags. La testet i lådan kl 17.00 och fick svar kl 10.00 i söndags. Vi övriga lämnade igår men väntar fortfarande på svar.
 
Hoppas vi klarar oss. I och med att vi aldrig träffar några utomstående under julen har vi nog en mindre komplex situation än många andra. Men vem vet, skolavslutning imorgon och därifrån släpas emellanåt hem saker…

Men det är förberett och allt finns som behövs så finns inget behov av att möta civilisationen för att få en jul.
 
I lördags insjuknade första barnet, i söndags andra barnet och igår vi vuxna. Feber och förkylning. Huset är ostädat, maten är inte inhandlad, granen är inte fixad och de sista julklapparna saknas. Släkten vill så klart inte att vi ses. Julen är helt enkelt inställd…igen! Fler som är i samma sits? Inför barnen håller man självklart god min, men… Vi kan väl få gnälla av oss lite här på Buke!?

Japp jag är inlagd på sjukhus och vet inte när jag får komma hem.
 
Vi riskerar också att få julen inställd igen pga av förkylningar (vi är testade negativt för covid, tack o lov). Familjen som vi skulle träffa är också förkylda. Alla är någolunda på bättringsvägen, men om vi är friska till julafton vet vi inte än :(
Nu har vi inga småbarn längre, bara tonåringar - men det vore ändå trist om vi ska sitta i varsinna hus - igen :down:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp