Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, det resonemanget stämmer väl in på både dig, mig och Art. Men som @cirkus skrev nu att var det två ulvar kvar att rösta efter rösterna på Lenis så verkar det märkligt att de inte röstade på Lenis. Men det kan ju bero på att de inte alls förstått hennes roll (käkningen kan ju varit en ren lyckträff, även om jag tvivlar på det för t.o.m. jag anade hennes roll, eller snarare tänkte "siare eller ulv" och en ulv kan ju utesluta det senare förutom ledarvarg då). Jag tycker dock Ferrarin känns hal, så jag kan tänka mig att en ulv redan hade röstat men röstat på mig...

Jag håller inte alls med dig om @Ferrari . Tycker att hon spelar otroligt annorlunda än i förra leken, när hon var ond, hon känns som hon genuint letar onda. Det gör inte att jag tror att du är ond, för mig känns du fortfarande åt det godare hållet. Du känns som du letar onda och verkligen vill väl.

Men för mig ser det ut som en klassisk god-god och så kan ulvarna luta sig tillbaka medan ni två står i rampljuset.
 
Va? Att hemlig inte röstade på henne - tyder det på att hon är god?

Om man drar det ett varv så ser det ut som om röständringen som INTE gick till habina pekar på habina som kollega. Men tänker man en vända till - om nu habina är ond - så borde hon ha ändrat till henne för då hade den som blev kvar fått alibi.
 
Jag håller inte alls med dig om @Ferrari . Tycker att hon spelar otroligt annorlunda än i förra leken, när hon var ond, hon känns som hon genuint letar onda. Det gör inte att jag tror att du är ond, för mig känns du fortfarande åt det godare hållet. Du känns som du letar onda och verkligen vill väl.

Men för mig ser det ut som en klassisk god-god och så kan ulvarna luta sig tillbaka medan ni två står i rampljuset.

Ja, det känns som om du fastnat på mig Niy pga rösten igår. Om du bortser från mig, vilka har du mer på listan över potentiellt onda? @Niyama
 
Va? Att hemlig inte röstade på henne - tyder det på att hon är god?

Skrev halvt i sömnen utan att kolla anteckningarna. :o

Har satt henne på god? men när jag kollar röststatistiken ser jag ingen egentlig grund? Talar för godhet: lägger andraröst på hemlig. Talar för ondhet: hemlig lägger inte rösten där.

Orkar inte kolla men är det inte hon som skrev "ät mig"-inlägg? För det är märkligt. Vet inte om det är ondmärkligt, men märkligt.
 
Om man drar det ett varv så ser det ut som om röständringen som INTE gick till habina pekar på habina som kollega. Men tänker man en vända till - om nu habina är ond - så borde hon ha ändrat till henne för då hade den som blev kvar fått alibi.

Ja, alltså jag tycker inte det behöver betyda nåt åt något håll. Men jag förstår inte varför @Mammas tycker det tyder på godhet.
 
Om man drar det ett varv så ser det ut som om röständringen som INTE gick till habina pekar på habina som kollega. Men tänker man en vända till - om nu habina är ond - så borde hon ha ändrat till henne för då hade den som blev kvar fått alibi.
Jag tänka mig att det även kan vara så Hemlig kände att det var kört för henne och vill offra sig och någon kollega bad henne att rösta på någon annan än Habina just för att sprida misstankar mot Habina.

Men jag kanske tänker för mycket då? Nu är det inte min mening att hålla på att förvara Habina men hon känns som någon som är lätt att oskyldig misstänka. Habina kan mycket väl vara ond och att du har rätt. Jag tycker ju att Habinas röst på Hemlig var skum
 
Orkar inte kolla men är det inte hon som skrev "ät mig"-inlägg? För det är märkligt. Vet inte om det är ondmärkligt, men märkligt.
Habina skriver ofta så :)

Jag har också skrivit något liknande idag men det beror på att jag behöver lägga min energi på plugg imorgon istället för leken :p
 
Ja, det känns som om du fastnat på mig Niy pga rösten igår. Om du bortser från mig, vilka har du mer på listan över potentiellt onda? @Niyama

Nja, inte bara rösten igår utan också det jag kommenterade idag hur du gled om BSF. Det känns som att du testar nånting och sen när du får "motstånd" så anpassar du dig för att inte få "kritik". Alltså, det kan ju vara något gott att ändra uppfattning när saker rätas ut, men det känns som att du inte läser riktigt vad som skrivs utan bara tar nånting och sen när andra påpekar att det inte stämmer så ba "okej, jag rättar in mig".
 
@Ferrari ang. frågan om andra potentiellt onda: alla :o. Jag sysslar med lite annat just nu, ev. hinner jag gå igenom senare, annars får jag ta det imorgon om jag överlever (kanske kanske hinner innan DL).
 
**Uppdatering**

Ferrari är trött och stressad. Hålla koll på hästarna för att förhindra sabotage i stallet, och så leta efter den där sablarns pokalen också
som prompt måste hittas för att ungarna ska få sin tävling. Hon har varit uppe hela natten och letat utan framgång och nu börjar det bli bråttom om den ska bli återfunnen innan det är dags för prisutdelning, flera av ungarna har ju redan startat i tävlingen.
Hon bestämmer sig för att gå upp på höskullen och leta, kanske är pokalen gömd i höet? Gäspandes klättrar hon uppför trappen och
börjar rota runt i höet. Hon ligger på alla fyra och gräver utan att hitta något hårt. Höet är däremot väldigt mjukt... Kanske kan hon bara
vila ögonen en minut, innan hon ska gå ner och fortsätta leta och se till att inga mer hyss förekommer.
Snart sover Ferrari sött i höet. När snarkningarna börjar ljuda är det någon som tyst och försiktigt drar igen dörren till höskullen. Klick säger det när nyckeln vrids runt i låset.
En av skötarna flinar skadeglatt och stoppar nyckeln i fickan innan hon skyndar därifrån. En mindre att oroa sig för!


Ferrari var stallansvarig, ängel.

Nästa DL 21.30
 
Alltså, detta styrker min teori om Habina som ond.

Nu åker jag och löshoppar ett par timmar - har lejt bort min torsdagsnattnting av hästarna därför, så jag kommer kunna vara närvarande i kväll
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp