Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att om lyan fattat att Lenis var siare (de käkade ju henne och därför så tror jag det) så är det extremt klantigt att schabbla bort möjligheten att få ut siaren redan i lynchen vilket varit möjligt om två goda röstat på Lenis - två röster till (jag utgår från att det är två ulvar kvar) så hade Lenis kunnat få 4.

Såhär var röstfördelningen i gårdagens lynch.
Men Habina röstade tidigt. Jag förstår hur du tänker och jag säger inte att du har fel. Men jag vet inte. Såklart de gärna hade velat ha ut siaren men så tydlig var hon väl inte som siare? Eller är det jag som var blind? Dock brukar ulvarna ha mer koll. Men de var kanske inte heller säker på att Hedinn var deras kompis utan de var nöjda med att få ut en som kunde vara god.
 
Jag tycker egentligen att Habinas röst på hemlig var skum då hon röstade på hemlig för OT delen så det är fullt möjligt att den var en alibiröst. Men brukar Habina alibirösta? Men Habina är sällan ond känns det som.
 
Jag tycker egentligen att Habinas röst på hemlig var skum då hon röstade på hemlig för OT delen så det är fullt möjligt att den var en alibiröst. Men brukar Habina alibirösta? Men Habina är sällan ond känns det som.

Jag röstade också på Hemlig med samma motivering, typ.
 
Jag röstade också på Hemlig med samma motivering, typ.
Ja men din motivering var bättre. Du tog upp något om att hemlig själv kunde vara ledarvarg då hon anklagade Niyama för att vara det. (En teori som jag höll med om, kanske inte just att Hemlig var varg men att hon kunde vara ond pågrund av den teorin).

Den enda anmärkningen är väl att Cirkus röstade på Mammas för att hon kunde vara ledarvarg. Sedan var habinas röst en andra röst som var OT.

(Jag anser alltså att det är vanligt att de onda själva lägger en första röst på någon de "tror" är ond som försöker hitta en annan ond)
 
Men Habina röstade tidigt. Jag förstår hur du tänker och jag säger inte att du har fel. Men jag vet inte. Såklart de gärna hade velat ha ut siaren men så tydlig var hon väl inte som siare? Eller är det jag som var blind? Dock brukar ulvarna ha mer koll. Men de var kanske inte heller säker på att Hedinn var deras kompis utan de var nöjda med att få ut en som kunde vara god.

Just därför! Rösterna på Lenis kom relativt tidigt. Om Habina är god så bör ju åtminstone en ulv finnas bland de som röstade efter henne (såvida Ferrari inte är ensam ulv kvar, men det tror inte jag). Den eller de borde ju lagt rösten på Lenis i så fall. Om lyan nu fattat att Lenis var siare.

Det gör att jag tror att habina är ulv.

DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn
Niyama 1
Lenis 2
Hedinn 5
Ferrari 1
 
Just därför! Rösterna på Lenis kom relativt tidigt. Om Habina är god så bör ju åtminstone en ulv finnas bland de som röstade efter henne (såvida Ferrari inte är ensam ulv kvar, men det tror inte jag). Den eller de borde ju lagt rösten på Lenis i så fall. Om lyan nu fattat att Lenis var siare.

Det gör att jag tror att habina är ulv.

Men den sista ulven kan ju ha röstat så pass sent att den insett att den ändå inte skulle kunna få ut Lenis? I alla fall inte utan risk för lottning. Eller att det bara var för riskfyllt.
 
Men den sista ulven kan ju ha röstat så pass sent att den insett att den ändå inte skulle kunna få ut Lenis? I alla fall inte utan risk för lottning. Eller att det bara var för riskfyllt.
I så fall tänker du att det är jag då tex som är den sista ulven? la väl en av de sista rösterna på hedinn?
 
Men den sista ulven kan ju ha röstat så pass sent att den insett att den ändå inte skulle kunna få ut Lenis? I alla fall inte utan risk för lottning. Eller att det bara var för riskfyllt.

Det är också ett alternativ. Men om det var två ulvar kvar efter de två rösterna på Lenis tänkte jag.

Men som sagt, det förutsätter ju att Habina är god och jag är tveksam till det
 
@cirkus förlåt om jag är trög men fattar inte misstankarna mot habina? I mina anteckningar har jag satt henne som "god?" Efter hemliga uteblivna röst på henne.
 
I så fall tänker du att det är jag då tex som är den sista ulven? la väl en av de sista rösterna på hedinn?

Nja, det resonemanget stämmer väl in på både dig, mig och Art. Men som @cirkus skrev nu att var det två ulvar kvar att rösta efter rösterna på Lenis så verkar det märkligt att de inte röstade på Lenis. Men det kan ju bero på att de inte alls förstått hennes roll (käkningen kan ju varit en ren lyckträff, även om jag tvivlar på det för t.o.m. jag anade hennes roll, eller snarare tänkte "siare eller ulv" och en ulv kan ju utesluta det senare förutom ledarvarg då). Jag tycker dock Ferrarin känns hal, så jag kan tänka mig att en ulv redan hade röstat men röstat på mig...
 
@cirkus förlåt om jag är trög men fattar inte misstankarna mot habina? I mina anteckningar har jag satt henne som "god?" Efter hemliga uteblivna röst på henne.

Ja du är trög :love:

jag tänker att eftersom det såg ut som om lyan fattat att Lenis var siare så hade de nog gärna sett till att få ut henne i lynch - (de käkade ju henne sen). Min tanke är att om TVÅ goda hade röstat på Lenis så tidigt så borde lyan tagit chansen att rösta ut siaren. Men om det bara fanns en ulv kvar att rösta efter att bägge bsf och habina röstat så tror jag att de insåg att de inte hade någon större chans när rösterna vällde in på Hedinn.

hemligs uteblivna röständring kanske helt enkelt var att hon inte ville ändra till en kollega utan hellre offrade sig. Jag har också funderat på den jättemycket och det kan faktiskt vara så enkelt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp