Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag spelar helt bedrövligt ju. Ska försöka skärpa till mig nu.

Tycker det är väldigt skumt att cirkus snöade in så på Habina, trots att Habina la andra rösten på hemlig. Direkt efter uppdateringen idag tar hon upp Habinas skumhet igen.

Ja det har ju varit uppe ungefär 1337 gånger.
Hemlig röständrade ju till Snurrfian och inte till Habina....vilket talar för hennes (Habinas) ondhet (!) om man tänker ett varv men jag tänker nästa varv också om hon röständrat till Habina (som ond kollega) hade det varit smart och givit ett alibi för den som blev kvar efter en lottning. Dessutom så la Habina andrarösten på hemlig vilket talar för habina. Så det finns liksom två pro's scenarion och ett con's scenario.

Hur i hela friden ska vi hitta ulvar i plural nu?

Mina två cent just nu är i allafall att Habina blev betydligt mer misstänkt. Jag kan inte föreställa mig att ingen ulv alls röstade på Lenis.

För att om lyan fattat att Lenis var siare (de käkade ju henne och därför så tror jag det) så är det extremt klantigt att schabbla bort möjligheten att få ut siaren redan i lynchen vilket varit möjligt om två goda röstat på Lenis - två röster till (jag utgår från att det är två ulvar kvar) så hade Lenis kunnat få 4.

Såhär var röstfördelningen i gårdagens lynch.

Just därför! Rösterna på Lenis kom relativt tidigt. Om Habina är god så bör ju åtminstone en ulv finnas bland de som röstade efter henne (såvida Ferrari inte är ensam ulv kvar, men det tror inte jag). Den eller de borde ju lagt rösten på Lenis i så fall. Om lyan nu fattat att Lenis var siare.

Det gör att jag tror att habina är ulv.

Om man drar det ett varv så ser det ut som om röständringen som INTE gick till habina pekar på habina som kollega. Men tänker man en vända till - om nu habina är ond - så borde hon ha ändrat till henne för då hade den som blev kvar fått alibi.

Alltså, detta styrker min teori om Habina som ond.

Nu åker jag och löshoppar ett par timmar - har lejt bort min torsdagsnattnting av hästarna därför, så jag kommer kunna vara närvarande i kväll
Alltså trots att cirkus själv nämner Habinas röst på hemlig som är till Habinas fördel driver hon ganska hårt mot Habina. Börjar också undra om käkningen av Lenis var en lyckoträff men cirkus nu använder sig av teorin att ulvarna förstod att lenis var siare i syfte att misstänkliggöra Habina.

Nä, jag tror det är dax att syna cirkus:
Niyama röstar på Cirkus
 
Jag tror inte att Mammas hade röstat på Hemlig i första DL om hon vore ond. Jag kanske är dum men jag tror jag litar på Mammas omdöme om Niyama. Mammas hade ju rätt om Ferrari. Jag vet att jag är god.

Det lämnar Habina, Q och Cirkus.

Jag håller med Niyama i hennes teoriinlägg om Cirkus. Det är skumt att Cirkus går så hårt mot Habina. Samtidigt som jag vill att Cirkus ska vara god och förstår henne även om jag inte riktigt håller med. Tveksamt om både Cirkus och Habina är onda ihop? Eller är det kanske just det de är. Nu känns det som jag snurrar till det.


Artline röstar på Q
Hon kanske var trollad igår men det kändes ändå som hon ville sprida misstankar mot någon som det var lätt att lyncha.

Jag kommer vara upptagen med plugg idag så är jag fel ute så hoppas jag de andra goda kan rätta till det. Jag hoppas jag stavat rätt på allas namn så jag inte råkar reta upp någon :p
 
Nähä, min förhoppning om en lugn natt gick om intet. :(

Nu har det redan kommit två röster, själv känner jag mig fortsatt förvirrad, men idag SKA jag ta mig tid att gå igenom leken.
 
Nu börjar jag fundera över Niyama, hon frågade och fiskade om Ferrari och att hon borde vara skum, men fick inget napp, var den en ulv med förhoppning att få ut ängeln i lynch? Jag har inte riktigt haft henne som ond innan, men jag börjar vackla även om henne. Hon försvarar Habina plötsligt som om det inte finns något emot henne

Det känns väl sådär att någon röstar på mig för att jag försöker förklara när jag tycker att någon inte förstår hur jag menar. Jag vidhåller att min teori om habina styrktes av att Ferrari åkte - inte att hon var ängeln, utan för att då måste alla ulvar röstat efter Habina.
 
ag tror inte att Mammas hade röstat på Hemlig i första DL om hon vore ond. Jag kanske är dum men jag tror jag litar på Mammas omdöme om Niyama. Mammas hade ju rätt om Ferrari.

Hur kan du lita på Mammas?
jag tycker att hon har gjort ett väldigt litet avtryck i leken och jag skulle aldrig lita på henne bara på en röst. Och bara för att mammas hade rätt om Ferrari vad säger dig att hon har rätt om Niyama också?
 
@cirkus I första inlägget efter nattDL dag ett skriver lenis om @Niyama på ett sätt som får mig att tro att hon är siad som god. Här: #251.

Hon bör inte ha siat någon som ond iom hur hon uttrycker sig, så hon bör ha siat någon som god. Denna någon bör vara Niyama, som jag ser det. Hon skriver ett inlägg om de hon inte skriver om i det inlägget längre ner på sidan, kan inte se att någon annan är en mer trolig kandidat?
 
@cirkus I första inlägget efter nattDL dag ett skriver lenis om @Niyama på ett sätt som får mig att tro att hon är siad som god. Här: #251.

Hon bör inte ha siat någon som ond iom hur hon uttrycker sig, så hon bör ha siat någon som god. Denna någon bör vara Niyama, som jag ser det. Hon skriver ett inlägg om de hon inte skriver om i det inlägget längre ner på sidan, kan inte se att någon annan är en mer trolig kandidat?

Jag noterade också det, redan igår faktiskt men ville inte outa det ifall att ulvarna hade missat det, eftersom det är rätt troligt att Niyama fått paketet med nästa sia. Jag tror att hon har siat Ferrari som god eftersom det var henne hon var fundersam över. Samtidigt så ...det där fiskandet var skumt
 
Jag noterade också det, redan igår faktiskt men ville inte outa det ifall att ulvarna hade missat det, eftersom det är rätt troligt att Niyama fått paketet med nästa sia. Jag tror att hon har siat Ferrari som god eftersom det var henne hon var fundersam över. Samtidigt så ...det där fiskandet var skumt

Jo, det är inte nytt, jag funderade över det redan innan Lenis åkte.

Jag tänker likadant, men att hon fick sian och siade dig efter hennes inlägg idag mot dig.
 
Och det baserar jag på att hon prolly blev siad av Lenis (men om du kan hitta någon som är en mer trolig kandidat så kollar jag gärna på det igen, jag har bara inte sett något som tytt på det), och därför bör ha fått sian, och sedan skriver ett inlägg där hon citerar mycket och röstar tidigt. Om hon varit trollad borde hon antingen ha lagt mindre krut på teorin och helst röstat senare för att inte dra blickar åt något håll, just eftersom det inte kändes otroligt att hon blivit siad.
 
Jo, det är inte nytt, jag funderade över det redan innan Lenis åkte.

Jag tänker likadant, men att hon fick sian och siade dig efter hennes inlägg idag mot dig.

Om det var någon annan hon skrivit så om hade jag definitivt trott att den var siad, men jag vet ju min roll så, nej, jag tror att hon har siat någon god - antagligen Ferrari.

Trollad tror jag inte att hon är - Lenis sitter ju i goda lyan och hon har ju troligen siat Niyama
 
Börjar med ett sammanfattande inlägg, så jag kan gå tillbaka till det sedan.

1. Mammas
2. quarter4ever
3. hemlig - ulv
4. cirkus
5. Lenis - givmild siare
6. Niyama
7. Ferrari - ängel
8. FiaM
9. Snurrfian - bybo
10. Hedinn - ledarvarg
11. Habina
12. Blacksmithfarm - bybo

DL 1
(17:47 Mammas röstar på Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30 hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm


Ulven hemlig lynchad
Bybon Snurrfian käkad

DL 2
20:13 Ferrari röstar på Niyama
21:09 Habina röstar på Lenis
21:11 Blacksmithfarm röstar på Lenis
21:22 cirkus röstar på Hedinn
21:28 Lenis röstar på Hedinn
21:28 Mammas röstar på Hedinn
21:30 quarter4ever röstar på Hedinn
21:30 Niyama röstar på Ferrari
21:30 Artline röstar på Hedinn


Ledarvargen Hedinn lynchad
Givmilde siaren Lenis käkad

DL 3
19:16 Niyama röstar på Blacksmithfarm
19:17 quarter4ever röstar på Artline
20:36 Mammas röstar på Blacksmithfarm
20:38 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:43 Blacksmithfarm röstar på Artline
20:57 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:29 Habina röstar på quarter4ever
21:30 Artline röstar på Blacksmithfarm


Bybon Blacksmithfarm lynchad
Ängeln Ferrari käkad
 
Det är alltså följande kvar:

Mammas. Röstat Snurrfian/hemlig - Hedinn - blacksmithfarm
Quarter4ever. Röstat artline - Hedinn - artline
cirkus. Röstat mammas - hedinn - blacksmithfarm
Niyama. Röstat blacksmithfarm - ferrari - blacksmithfarm
Fiam/Artline. Röstat missat - hedinn - blacksmithfarm
Habina. Röstat hemlig - lenis - quarter4ever
 
Precis som mammas och cirkus nämnt, så tror jag att @Niyama är siad god av Lenis. Så även om hennes röstrad ser sämst ut, så är hon högst upp av de jag tror är goda.

Sedan blir det trixigare. Skulle verkligen mammas sätta spiken i kistan för sin kollega hemlig? Det känns som en väldigt vågad (och onödig) sak att göra, speciellt inte dl1. Därför lutar jag ändå åt att mammas kan vara god.

Cirkus fortsätter att tjata om att jag skulle vara ulv, det är förvisso rätt likt henne oavsett roll att fastna på en enda spelare, men jag erkänner att jag börjar bli less på henne. Borde hon inte som god ha listat ut min roll? Tänker mig uteslutningsmetoden här... ;) Noterar även Niyamas röst på henne så tidigt och mammas misstanke om att niyama siat cirkus som ond. Om jag vore Lenis så skulle jag definitivt gett min kommande sia till en person jag säkert vet är god, så om Lenis siat Niyama som god (vilket verkar väldigt troligt med tanke på hur Lenis skrivit) så skulle hon förstås gett Niyama sian. Men jag håller nog ändå med cirkus om att Niyama borde ha siat ferrari, som hon var på en hel del kvällen innan. Hm... Samtidigt, varför skulle Niyama rösta först idag om hon inte var säker på sin sak? Just nu lutar jag åt att lita på Niyama (som jag ju tror mest på som god) och lägga min röst på cirkus.

Sista ulven då? Quarter4ever eller Artline? Artline fick en del misstankar på sig igår, jag ska ta och läsa igenom de lite noggrannare strax. Quarter4ever känns just nu ungefär som "när blev hon god?" och jag valde även att rösta på henne igår, då jag var tveksamt till både artline och blacksmithfarm, ffa för att jag inte kände att jag haft tid att granska vad som skrivit av och om dem innan jag skulle rösta.
 
Det känns väl sådär att någon röstar på mig för att jag försöker förklara när jag tycker att någon inte förstår hur jag menar. Jag vidhåller att min teori om habina styrktes av att Ferrari åkte - inte att hon var ängeln, utan för att då måste alla ulvar röstat efter Habina.
Jag förstår att det blir många inlägg om en sak när man måste förklara sig. Det var mer hur du skrev och din kommentar direkt idag. Det var lite lägligt att Ferrari blev käkad och att du direkt tycker det styrker din teori mot Habina. Jag har inte känt mig övertygad om Habinas godhet utan hållit ditt alternativ som möjligt, men efter hur du gått på så tror jag du är ulv och tycker du hittat något du kan köra på och planen var att försöka lyncha Habina idag.

Som jag skrivit tidigare: lyan kanske inte alls förstod lenis roll, det kanske bara var en lyckoträff. Om lyan förstått den är det ju också en risk att rösta på siaren. Inte bara för att själv bli misstänkt utan också för att det kan finnas andra som förstått rollen som hade sagt stopp, vad gör ni?! Och då hade kanske siaren varit skyddad sen, iaf större risk för det.
 
Landat hemma efter att ha jobbat hårt idag :)

Ser att det inkommit 2 röster redan
Niyama som röstar på cirkus och Artline som röstar på mig

Jag måste säga att jag tycker det var synd att Ferrari inte skyddade sig inatt:( Hon var väl mycket troligt den som fick spioninfon igår väl iom att hon väl borde ha skyddat sig själv första natten iaf?
Ska läsa om hennes inlägg med det i åtanke

Annars så är jag böjd att hålla med mammas i att det nog troligt var Niyama som var siad av Lenis första natten
Vilket också gör mig böjd att tro att Niyama fått en sia inatt som då troligt hamnat på cirkus och i så fall är cirkus siad som ond av Niyama. jag köper inte riktigt cirkus försök att få det till att ferrari skulle varit siad faktiskt - tycker det kan ha gått upp ett liljeholmens för Niyama igår efter diskussionen om just ferrari sent i går kväll.

Ang Artlines röst på mig vet jag inte riktigt hur jag ska tolka den?
Å ena sidan så röstade jag ju på henne igår och om hon nu är god så är det förståeligt om hon i sin tur är misstänksam mot mig .Samtidigt är jag fundersam över att Artline verkar hålla mammas och Niyama som goda och ändå inte vilja följa Niymas röst på cirkus? Och röstar på mig istället?
Kan det vara så att hon försöker hitta någon som kan få röster istället för cirkus - om nu Artline är ond och även cirkus ?

Jag kan lika gärna rösta direkt jag med så är det gjort

Jag tror att Niyama har på fötterna i sin röst på cirkus , jag tror att hon fått en sia av Lenis igår efter att ha blivit siad som god av Lenis

quarter4ever röstar på cirkus
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp