Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
**Uppdatering**

Cirkus nynnade nöjt för sig själv. Allt var på rätt väg, med Pokalen väl gömd och mycket folk bänkade på åskådarläktaren. Visserligen var det några kvar som fortfarande letade och några tävlande, men det skulle nog snart vara fixat det också. Tävlingen var ju förvisso i full gång, men det skulle allt vara lagom snöpligt för dom att inte ha något förstapris att dela ut.:smirk:
Nu gällde det bara att komma på mer sätt att störa tävlingen. Hmm...

Från andra hållet i stallgången kom administratören gående med ovanligt barsk uppsyn. "Hördu cirkus, kan du vara så vänlig att tömma dina fickor? Stallansvarige hittades precis inlåst på loftet och det var visst någon som hade sett dig komma därifrån... Nyckeln saknas dessutom, har du möjligen sett den, hm?"
Attans också! Någon hade skvallrat! Det goda humöret var som bortblåst och cirkus tömde motvilligt fickorna. Några höstrån, en hovkrats, hästgodis, en nyckel med lappen "höloft" på och av någon anledning ett häftstift liknande de som ridskolechefen satte sig på...
"Det var väl det jag trodde! Du är inte välkommen här på Ridskolan längre, försvinn härifrån innan vi anmäler dig till polisen!"
Jahapp, bäst att dra då. Men ett visst nöje fanns ändå kvar när cirkus stängde stalldörren bakom sig, Pokalen var fortfarande gömd och det fanns fortfarande skötare som kunde fortsätta förstöra tävlingen för de där översittarna... :sneaky:

Cirkus var hästskötare, ulv.

Nästa DL imorgon 08.30
 
**Uppdatering**

Cirkus nynnade nöjt för sig själv. Allt var på rätt väg, med Pokalen väl gömd och mycket folk bänkade på åskådarläktaren. Visserligen var det några kvar som fortfarande letade och några tävlande, men det skulle nog snart vara fixat det också. Tävlingen var ju förvisso i full gång, men det skulle allt vara lagom snöpligt för dom att inte ha något förstapris att dela ut.:smirk:
Nu gällde det bara att komma på mer sätt att störa tävlingen. Hmm...

Från andra hållet i stallgången kom administratören gående med ovanligt barsk uppsyn. "Hördu cirkus, kan du vara så vänlig att tömma dina fickor? Stallansvarige hittades precis inlåst på loftet och det var visst någon som hade sett dig komma därifrån... Nyckeln saknas dessutom, har du möjligen sett den, hm?"
Attans också! Någon hade skvallrat! Det goda humöret var som bortblåst och cirkus tömde motvilligt fickorna. Några höstrån, en hovkrats, hästgodis, en nyckel med lappen "höloft" på och av någon anledning ett häftstift liknande de som ridskolechefen satte sig på...
"Det var väl det jag trodde! Du är inte välkommen här på Ridskolan längre, försvinn härifrån innan vi anmäler dig till polisen!"
Jahapp, bäst att dra då. Men ett visst nöje fanns ändå kvar när cirkus stängde stalldörren bakom sig, Pokalen var fortfarande gömd och det fanns fortfarande skötare som kunde fortsätta förstöra tävlingen för de där översittarna... :sneaky:

Cirkus var hästskötare, ulv.

Nästa DL imorgon 08.30
:bump:

Bra där @Niyama!
Då var det frågan för mig enligt hur jag tidigare resonerat
Habina eller Artline som kvarvarande ulv? :idea:
 
Om folk är intresserade kan vi ta tidigare DL imorgon för att eventuellt kunna köra flera så folk får ledigt på julafton?
Jag är upptagen hela fm och troligen en bit in på em med :love: kommer inte hinna delta alls tror jag förrän tidigast kl 19 . Förutsatt att jag är kvar vill säga- det kanske löser sig genom att jag blir käk`?:idea:
 
Jag har fått önskemål att köra natttDL nu snart och sen en ny DagDL om nån timme eller så. Är det okej för folk eller vill ni hellre ha NattDL vid 07 och DagDL vid 14 imorgon? Jag är ganska flexibel :)
 
Jag har fått önskemål att köra natttDL nu snart och sen en ny DagDL om nån timme eller så. Är det okej för folk eller vill ni hellre ha NattDL vid 07 och DagDL vid 14 imorgon? Jag är ganska flexibel :)

Jag är vaken och kan köra på iaf. :) Men det går lika bra att ta det imorgon också.
 
Jag tänker snarare du eller artline jag. ;)
hm ja är du god så förstår jag ju det

Lite snabbt hur jag tänker ang @Habina och @Artline
Habina: Talar för att hon skulle kunna vara god : la en tidig andraröst på hemlig, cirkus drev rätt hårt mot Habina- känns ju inte som en lysande strategi om de sitter i lyan? Talar mot att habina skulle vara god: att hemlig inte ändrade röst till henne -totalt sett så lite mer som talar för att habina kan vara god än ond?

Artline: Jag tror iofs att Artline kan ha varit trollad att rösta på mig- det ser faktiskt så ut när man läser hennes röstinlägg. Samtidigt har jag funderingar om att hon kan vara i lyan och få drällrader där av spioninfon? Och jag tycker att hon inte teoriar som hon brukar göra när hon är god totalt sett över hela leken- tvärtom så lite typiskt smygande som hon kan vara när hon är ond

så kanske är jag lite mer inne på att Artline är ulv än habina för stunden i mina tankar
 
Då kör vi på ikväll.

Natt-DL 22.15 och därefter Dag-DL 23.00

Kom ihåg att göra val ni som ska det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp