Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
hm ja är du god så förstår jag ju det

Lite snabbt hur jag tänker ang @Habina och @Artline
Habina: Talar för att hon skulle kunna vara god : la en tidig andraröst på hemlig, cirkus drev rätt hårt mot Habina- känns ju inte som en lysande strategi om de sitter i lyan? Talar mot att habina skulle vara god: att hemlig inte ändrade röst till henne -totalt sett så lite mer som talar för att habina kan vara god än ond?

Artline: Jag tror iofs att Artline kan ha varit trollad att rösta på mig- det ser faktiskt så ut när man läser hennes röstinlägg. Samtidigt har jag funderingar om att hon kan vara i lyan och få drällrader där av spioninfon? Och jag tycker att hon inte teoriar som hon brukar göra när hon är god totalt sett över hela leken- tvärtom så lite typiskt smygande som hon kan vara när hon är ond

så kanske är jag lite mer inne på att Artline är ulv än habina för stunden i mina tankar

Intressant att du inte tar upp att cirkus drev mot artline idag?
 
Jag försvinner iväg en kort stund nu och kvällsfodrar, så ni vet. :) Lovar vara tillbaka innan 23 med tankar ifall jag inte blir käkad om en kvart. :p
 
@Mammas
detta var vad jag hittade som cirkus skrivit idag
Driver direkt mot habina efter att Ferrari blev käk:

Alltså, detta styrker min teori om Habina som ond.

Nu åker jag och löshoppar ett par timmar - har lejt bort min torsdagsnattnting av hästarna därför, så jag kommer kunna vara närvarande i kväll

Deiver på mot Niyama samt ännu en gång mot habina:
Nu börjar jag fundera över Niyama, hon frågade och fiskade om Ferrari och att hon borde vara skum, men fick inget napp, var den en ulv med förhoppning att få ut ängeln i lynch? Jag har inte riktigt haft henne som ond innan, men jag börjar vackla även om henne. Hon försvarar Habina plötsligt som om det inte finns något emot henne

Det känns väl sådär att någon röstar på mig för att jag försöker förklara när jag tycker att någon inte förstår hur jag menar. Jag vidhåller att min teori om habina styrktes av att Ferrari åkte - inte att hon var ängeln, utan för att då måste alla ulvar röstat efter Habina.

Detta svarar hon till Artline- men jag upplever det INTE som att hon driber mot Artline - snarare mot dig då
Hur kan du lita på Mammas?
jag tycker att hon har gjort ett väldigt litet avtryck i leken och jag skulle aldrig lita på henne bara på en röst. Och bara för att mammas hade rätt om Ferrari vad säger dig att hon har rätt om Niyama också?
Fortsätter försöka få det till att Niyama nog siat Ferrari och misstänka Niyama
Jag noterade också det, redan igår faktiskt men ville inte outa det ifall att ulvarna hade missat det, eftersom det är rätt troligt att Niyama fått paketet med nästa sia. Jag tror att hon har siat Ferrari som god eftersom det var henne hon var fundersam över. Samtidigt så ...det där fiskandet var skumt

Om det var någon annan hon skrivit så om hade jag definitivt trott att den var siad, men jag vet ju min roll så, nej, jag tror att hon har siat någon god - antagligen Ferrari.

Trollad tror jag inte att hon är - Lenis sitter ju i goda lyan och hon har ju troligen siat Niyama

Och till sist hennes röstinlägg:
Det känns inte så ljust ut för mig.
Det finns förhoppningsvis tillräckligt många kvar för att lösa situationen ändå.

Niyama trodde jag var god redan igår, jag gillade inte hennes fiskande mot Ferrari för det var svårt att inte outa vad jag trodde om henne (F) då. Jag tror att hon är siad god av Lenis.

Mammas har jag egentligen ingen uppfattning om mer än att hon verkar tycka som Niyama, är hon en ulv som försöker klappa medhårs? De är så rutinerade att de vet nog hur de ska agera för att "hitta" varandra-

Habina är den som jag fortfarande har högst på min misstankelista. Det har funnits pro's and con's från första DL. Även hon hänger på drevet mot mig.

quarter4ever har inte varit sig lik, men det finns ju IRL förklaringar. Det jag har saknar är hennes analyser. Just nu så känns hon defensiv och följer med i ett drev.

Artline - den enda som inte röstar på mig, jag tror att hennes röst är trollad faktiskt. Det säger iofs inget om hennes roll.

för att ha en slightest chans att rädda mig kvar så blir det såhär:

cirkus röstar på quarter4ever
 
**Uppdatering**

Niyama och Wealthy travade in på banan. Niyama hälsade på domaren och tittade ut över banan. Nu gällde det. Hindrena var rätt höga, men Wealthy och hon hade tränat massor, så hon kände sig beredd.
Hon fattade galopp och styrde mot första hindret. Hopp! Wealthy flög över det rättuppstående och oxern efter gick av bara farten. Högersväng förbi utgången till stallet för att komma in på kombinationen.
PANG! En smällare kastades in över på ridbanan från någon som var gömd bakom sargen in mot stallet. Wealthy blev livrädd och flög i luften. Det gjorde också Niyama, men till skillnad från Wealthy landade hon inte på fötterna, utan gjorde en snygg båge och landade mitt i närmsta hinder. AJAJAJ!
Som tur var bröt hon ingenting, men blåslagen var hon allt.
Hon fick hjälp att linka upp på läktaren medan någon annan tog hand om Wealthy, ingen mer tävling för hennes del idag...

Niyama var lektionsryttare, bybo.

Dag-DL 23.00
 
Nu vet jag min roll så jag tolkar Q på ett annat sätt än vad ni ändra gör men jag tycker det känns som hon försöker sprida misstankar mot mig.

Bara så ni vet så är livet på landet inget kul när man leker ulvkekat och internet för femtielfte gången inte funkar - blääää!

Jag kan inte motivera mig bättre än jagredan gjort med min röst på Artline.
Jag tycker dock - fortfarande- att hon borde vara inne och försvara sig om hon nu är god faktiskt
Hon har ju skrivit att hon är hemma sedan en tid tillbaka om jag inte missminner mig?
Tror jag får låta min röst på Artline stå fast utifrån detta sett

Tillägg jag sitter alltså på telefonen nu och skriver så ha överseende med konstiga ord (autocorect ) och felstavningar !

Q tycker jag är skum för jag under de 35 min jag hade varit hemma inte hade hunnit komma in och försvara mig trots jag varnade för att jag hade lite att läsa igenom och att det kunde ta en stund. Jag tycker det kändes mer som hon bestämt sig för att jag vore ond istället för att faktiskt ta reda på om det vore så.

Kan det vara så att hon försöker hitta någon som kan få röster istället för cirkus - om nu Artline är ond och även cirkus ?
Jag reagerar även på det här. För den taktiken hade varit väldigt olik mig. Som ond så hade jag ansett att det vore kört för Cirkus och gjort mitt bästa för att låtsas vara god.

för mig är det så att jag har bara habina och Arline kvar som potentiella ulvar i mina tankar
Mammas har kommit med mycket vettiga inlägg och påpekat saker på ett sätt som tidigt fick mig att sätta henne åt det godare hållet
Niyama är högst troligt siad som god av Lenis så henne har jag också sorterat till det godare hållet
Cirkus tror jag ju är siad som ulv av Niyama inatt
Jag vet vart jag har mig själv och har försökt att skriva på ett sätt så det ska framgå att jag är god- men tydligen har det inte nått fram

Så därför är det bara Artline och Habina kvar att fundera över för mig om nu inte leken tar slut ifall cirkus skulle råka vara sista ulven? Men det känns väl lite lite med 2 ulvar och en ledarvarg? Så det borde ju finnas en till tycker jag om man ser till balansen

Sedan är jag väldigt skeptiskt till om Habina vore ulv. Det hade varit en märklig taktik av Cirkus att gå loss på en kollega som hon gjorde efter gårdagens lynch. Jag tycker helt enkelt att det känns som Q vill hålla dörrarna öppna för att kunna misstänka Habina sen efter jag lynchats och det visat sig att jag är god.

Jag tror inte heller att Mammas är ond. Dels så hade hon inte behövt rösta ut hemlig och sedan hade hon verkligen inte behövt lyfta Ferrari och Niyama som goda om hon vore ond.
 
**Uppdatering**

Niyama och Wealthy travade in på banan. Niyama hälsade på domaren och tittade ut över banan. Nu gällde det. Hindrena var rätt höga, men Wealthy och hon hade tränat massor, så hon kände sig beredd.
Hon fattade galopp och styrde mot första hindret. Hopp! Wealthy flög över det rättuppstående och oxern efter gick av bara farten. Högersväng förbi utgången till stallet för att komma in på kombinationen.
PANG! En smällare kastades in över på ridbanan från någon som var gömd bakom sargen in mot stallet. Wealthy blev livrädd och flög i luften. Det gjorde också Niyama, men till skillnad från Wealthy landade hon inte på fötterna, utan gjorde en snygg båge och landade mitt i närmsta hinder. AJAJAJ!
Som tur var bröt hon ingenting, men blåslagen var hon allt.
Hon fick hjälp att linka upp på läktaren medan någon annan tog hand om Wealthy, ingen mer tävling för hennes del idag...

Niyama var lektionsryttare, bybo.

Dag-DL 23.00
Så otippat :angel: :p
 
**Uppdatering**

Niyama och Wealthy travade in på banan. Niyama hälsade på domaren och tittade ut över banan. Nu gällde det. Hindrena var rätt höga, men Wealthy och hon hade tränat massor, så hon kände sig beredd.
Hon fattade galopp och styrde mot första hindret. Hopp! Wealthy flög över det rättuppstående och oxern efter gick av bara farten. Högersväng förbi utgången till stallet för att komma in på kombinationen.
PANG! En smällare kastades in över på ridbanan från någon som var gömd bakom sargen in mot stallet. Wealthy blev livrädd och flög i luften. Det gjorde också Niyama, men till skillnad från Wealthy landade hon inte på fötterna, utan gjorde en snygg båge och landade mitt i närmsta hinder. AJAJAJ!
Som tur var bröt hon ingenting, men blåslagen var hon allt.
Hon fick hjälp att linka upp på läktaren medan någon annan tog hand om Wealthy, ingen mer tävling för hennes del idag...

Niyama var lektionsryttare, bybo.

Dag-DL 23.00

trodde faktiskt att de skulle välja en annan.
Men du har gjort det bra @Niyama som hittade cirkus inatt!
 
Cirkus fortsätter att tjata om att jag skulle vara ulv, det är förvisso rätt likt henne oavsett roll att fastna på en enda spelare, men jag erkänner att jag börjar bli less på henne. Borde hon inte som god ha listat ut min roll? Tänker mig uteslutningsmetoden här... ;)

Reagerar på detta. Hur skulle cirkus kunnat lista ut hennes roll genom uteslutningsmetoden? Ulvarna har käkat varje natt vilket betyder att den välsignade inte använt sin förmåga? Då finns bara spionen kvar, och jag har inte sett något som tyder på att hon är spionen?
 
Reagerar på detta. Hur skulle cirkus kunnat lista ut hennes roll genom uteslutningsmetoden? Ulvarna har käkat varje natt vilket betyder att den välsignade inte använt sin förmåga? Då finns bara spionen kvar, och jag har inte sett något som tyder på att hon är spionen?

Jag tycker ju min roll är uppenbar. :p Så med uteslutningsmetoden borde ulvarna kommit på vad jag har för roll. Men men... Jag kanske överskattar dem. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp