Jul på Ridskolan (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste börja med julmaten, så vet inte hur mycket jag kommer att hinna sitta ikväll. Ska försöka kolla in med jämna mellanrum, blir nog en del som ska köras i ugn och så!

Men vill rösta nu iaf.

Jag tror att Niyama kan ha fått en sia av lenis pga det tyder på att hon blivit siad av Lenis, och sättet hon skriver om cirkus gör mig böjd att tro att det är cirkus hon siat.

Efter att cirkus börjar misstänka niyama efter att rösten på henne kommit gör mig misstänksam mot henne eftersom det känns som hon snarare vill rädda sig själv än att hitta onda: hon skriver att hon sett att det tyder på att niya blev siad men ville inte outa det, men ändå börjar hon vädra misstankar mot henne efter att N röstat på henne? De tankarna tar hon inte heller upp i inlägget där hon skriver om niya, vilket gör att jag tror att hon hellre vill så misstankar än att presentera sina tankar och sin slutsats så att de goda kan resonera ihop. Jag tänker att om en vill hitta goda lägger en ju fram både saker som talar för och emot en person, inte bara det ena. Det kan en göra om en sitter på specialinfo om en persons roll som god, men annars ser jag inte vad en god har att vinna på det?
 
Jag måste börja med julmaten, så vet inte hur mycket jag kommer att hinna sitta ikväll. Ska försöka kolla in med jämna mellanrum, blir nog en del som ska köras i ugn och så!

Men vill rösta nu iaf.

Jag tror att Niyama kan ha fått en sia av lenis pga det tyder på att hon blivit siad av Lenis, och sättet hon skriver om cirkus gör mig böjd att tro att det är cirkus hon siat.

Efter att cirkus börjar misstänka niyama efter att rösten på henne kommit gör mig misstänksam mot henne eftersom det känns som hon snarare vill rädda sig själv än att hitta onda: hon skriver att hon sett att det tyder på att niya blev siad men ville inte outa det, men ändå börjar hon vädra misstankar mot henne efter att N röstat på henne? De tankarna tar hon inte heller upp i inlägget där hon skriver om niya, vilket gör att jag tror att hon hellre vill så misstankar än att presentera sina tankar och sin slutsats så att de goda kan resonera ihop. Jag tänker att om en vill hitta goda lägger en ju fram både saker som talar för och emot en person, inte bara det ena. Det kan en göra om en sitter på specialinfo om en persons roll som god, men annars ser jag inte vad en god har att vinna på det?

Oooops, glömde rösta och vill inte redigera. :p

Baserat på ovanstående:
Mammas röstar på cirkus
 
Röstlista DL 4 kl 21.30

09:10 Niyama röstar på cirkus
11:22 Artline röstar på quarter4ever
17.59 quarter4ever röstar på cirkus
18:44 Mammas röstar på cirkus

cirkus 3
quarter4ever 1
 
Måste fortfarande gå igenom artline och quarter4ever, men det är lika bra att jag röstar medan jag har tillgång till dator.

Habina röstar på cirkus

Då jag tror Lenis gett niyama en sia, att niyama siat cirkus och att cirkus visade sig vara ulv. :)
 
Röstlista DL 4 kl 21.30

09:10 Niyama röstar på cirkus
11:22 Artline röstar på quarter4ever
17.59 quarter4ever röstar på cirkus
18:44 Mammas röstar på cirkus
19:23 Habina röstar på cirkus

cirkus 4
quarter4ever 1
 
Ang Artlines röst på mig vet jag inte riktigt hur jag ska tolka den?
Å ena sidan så röstade jag ju på henne igår och om hon nu är god så är det förståeligt om hon i sin tur är misstänksam mot mig .Samtidigt är jag fundersam över att Artline verkar hålla mammas och Niyama som goda och ändå inte vilja följa Niymas röst på cirkus? Och röstar på mig istället?
Kan det vara så att hon försöker hitta någon som kan få röster istället för cirkus - om nu Artline är ond och även cirkus ?

Jag vet inte vem som är ond av dig och Art men jag tycker Arts röst ser ut att kunna vara trollad. Dels att hon i princip håller med mig helt och inte ens argumenterar för att rösta på något annat sätt, dels att hon i motiveringen nämner att du kan ha varit trollad. Att hon röstar tidigt kan iofs tala emot att hon är trollad, det finns ju en risk att någon hakar på vilket hon inte borde vilja om hon egentligen inte vill rösta på dig. Men det kan ju lika gärna vara så att hon röstar tidigt för att hon ändå vet vem hon måste rösta på.

(Habina tror jag är god pga cirkus drivande mot henne + andrarösten på hemlig, Mammas tror jag är god för att hon snabbt fattat sammanhang och verkar vilja tolka dom rätt, till skillnad mot cirkus som jag tycker verkar vilja tolka lite galet. Är det nån mer kvar?)

Jag tror inte att Mammas hade röstat på Hemlig i första DL om hon vore ond. Jag kanske är dum men jag tror jag litar på Mammas omdöme om Niyama. Mammas hade ju rätt om Ferrari. Jag vet att jag är god.

Det lämnar Habina, Q och Cirkus.

Jag håller med Niyama i hennes teoriinlägg om Cirkus. Det är skumt att Cirkus går så hårt mot Habina. Samtidigt som jag vill att Cirkus ska vara god och förstår henne även om jag inte riktigt håller med. Tveksamt om både Cirkus och Habina är onda ihop? Eller är det kanske just det de är. Nu känns det som jag snurrar till det.


Artline röstar på Q
Hon kanske var trollad igår men det kändes ändå som hon ville sprida misstankar mot någon som det var lätt att lyncha.

Jag kommer vara upptagen med plugg idag så är jag fel ute så hoppas jag de andra goda kan rätta till det. Jag hoppas jag stavat rätt på allas namn så jag inte råkar reta upp någon :p
 
Jag vet inte vem som är ond av dig och Art men jag tycker Arts röst ser ut att kunna vara trollad. Dels att hon i princip håller med mig helt och inte ens argumenterar för att rösta på något annat sätt, dels att hon i motiveringen nämner att du kan ha varit trollad. Att hon röstar tidigt kan iofs tala emot att hon är trollad, det finns ju en risk att någon hakar på vilket hon inte borde vilja om hon egentligen inte vill rösta på dig. Men det kan ju lika gärna vara så att hon röstar tidigt för att hon ändå vet vem hon måste rösta på.

(Habina tror jag är god pga cirkus drivande mot henne + andrarösten på hemlig, Mammas tror jag är god för att hon snabbt fattat sammanhang och verkar vilja tolka dom rätt, till skillnad mot cirkus som jag tycker verkar vilja tolka lite galet. Är det nån mer kvar?)

Ah ja så kan det vara - inte otroligt att Artline kan vara trollad faktiskt :up:
Nä vi är väl 6 kvar i leken så tror du fick med alla
 
för mig är det så att jag har bara habina och Arline kvar som potentiella ulvar i mina tankar
Mammas har kommit med mycket vettiga inlägg och påpekat saker på ett sätt som tidigt fick mig att sätta henne åt det godare hållet
Niyama är högst troligt siad som god av Lenis så henne har jag också sorterat till det godare hållet
Cirkus tror jag ju är siad som ulv av Niyama inatt
Jag vet vart jag har mig själv och har försökt att skriva på ett sätt så det ska framgå att jag är god- men tydligen har det inte nått fram

Så därför är det bara Artline och Habina kvar att fundera över för mig om nu inte leken tar slut ifall cirkus skulle råka vara sista ulven? Men det känns väl lite lite med 2 ulvar och en ledarvarg? Så det borde ju finnas en till tycker jag om man ser till balansen
 
för mig är det så att jag har bara habina och Arline kvar som potentiella ulvar i mina tankar
Mammas har kommit med mycket vettiga inlägg och påpekat saker på ett sätt som tidigt fick mig att sätta henne åt det godare hållet
Niyama är högst troligt siad som god av Lenis så henne har jag också sorterat till det godare hållet
Cirkus tror jag ju är siad som ulv av Niyama inatt
Jag vet vart jag har mig själv och har försökt att skriva på ett sätt så det ska framgå att jag är god- men tydligen har det inte nått fram

Så därför är det bara Artline och Habina kvar att fundera över för mig om nu inte leken tar slut ifall cirkus skulle råka vara sista ulven? Men det känns väl lite lite med 2 ulvar och en ledarvarg? Så det borde ju finnas en till tycker jag om man ser till balansen

Jag tycker ju Habinas andraröst på Hemlig är till Habinas fördel. Och också att Cirkus drev så pass hårt mot Habina. Alibi, visst, men lite väl mycket? Onda borde väl ha satsat på att få ut en god idag, och det kändes som att Cirkus gjorde en satsning mot Habina.

(Ovan förutsätter ju att jag har rätt i Cirkus ondska, annars får jag väl tänka om gällande Habina också.)
 
Det känns inte så ljust ut för mig.
Det finns förhoppningsvis tillräckligt många kvar för att lösa situationen ändå.

Niyama trodde jag var god redan igår, jag gillade inte hennes fiskande mot Ferrari för det var svårt att inte outa vad jag trodde om henne (F) då. Jag tror att hon är siad god av Lenis.

Mammas har jag egentligen ingen uppfattning om mer än att hon verkar tycka som Niyama, är hon en ulv som försöker klappa medhårs? De är så rutinerade att de vet nog hur de ska agera för att "hitta" varandra-

Habina är den som jag fortfarande har högst på min misstankelista. Det har funnits pro's and con's från första DL. Även hon hänger på drevet mot mig.

quarter4ever har inte varit sig lik, men det finns ju IRL förklaringar. Det jag har saknar är hennes analyser. Just nu så känns hon defensiv och följer med i ett drev.

Artline - den enda som inte röstar på mig, jag tror att hennes röst är trollad faktiskt. Det säger iofs inget om hennes roll.

för att ha en slightest chans att rädda mig kvar så blir det såhär:

cirkus röstar på quarter4ever
 
Röstlista DL 4 kl 21.30

09:10 Niyama röstar på cirkus
11:22 Artline röstar på quarter4ever
17.59 quarter4ever röstar på cirkus
18:44 Mammas röstar på cirkus
19:23 Habina röstar på cirkus
20.36 cirkus röstar på quarter4ever
cirkus 4
quarter4ever 2
 
Röstlista DL 4 kl 21.30

09:10 Niyama röstar på cirkus
11:22 Artline röstar på quarter4ever
17.59 quarter4ever röstar på cirkus
18:44 Mammas röstar på cirkus
19:23 Habina röstar på cirkus
20.36 cirkus röstar på quarter4ever
cirkus 4
quarter4ever 2
Jag läste lite fort och hajjade till med 4 röster på Q, hur många är det kvar i leken egentligen? :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp