Jul och nyår med hund!

Nu är det väldigt snart dags för i princip alla att fira allt, och jag är lite nyfiken på hur ni gör med era hundar och varför :)

Julafton: hur firar ni? är hundarna med? får hundarna julklappar eller något speciellt som avviker från vardagen? äter hundarna upp julmaten och pissar på julgranen samtidigt som de leker sönder allas paket?

Nyår: firar ni? smäller det mycket fyrverkerier hos er och vad tycker hundarna om sådant? gör ni något speciellt för hundarnas skull, ändrar rutiner eller så?

På nyår firar vi ute i skärgården som vanligt (förra året firade även de nyinflyttade sommargästerna nyår där, dvs första året med någon som sköt raketer, annars brukar det vara helt tyst och en fröjd för skotträdda djur). I år har vi hundar med som inte bryr sig om raketer :)

Julafton delar vi tyvärr upp oss i år, och hundarna får följa med sambon, då jag åker tåg med flera byten, mycket packning osv. De kommer få varsitt ben och leksak :)

Känner mig lätt fjantig, men har som vanligt lätt taskig känsla när jag ska lämna hundar i ca 5-6 timmar. Det är sällan dom är ensamma mer än 2-max 3 om jag åker iväg och typ handlar i flera affärer. Men dom kommer ha en galet tråkigt julafton idag, då jag åker iväg med dotter och barnbarn hem till min lillebror i grannstaden och dom kan inte följa med pga två allergiska bröder (den ena ska vi hem till). Dom får kompenseras med en rejäl promenad före och sen kanske julklapparna, buset och hjortbenen ikväll ger mig förlåtelse :D

Idag (julafton) är svägerskans amstaff med, precis som vanligt. Hon har fått paket av mig innan och i år tänkte jag köpa en kampis på Arken Zoo men hittade ingen som såg vettig ut. Hon har ju sönder enklare kampisar på nolltid så det får vara något rejält.

Nog brukar väl hon bli lite bortskämd och få lite julmat av någon i familjen. Jag ger inte. Men hon är med som vanligt och har hon tur får hon öppna något paket, om hon är försiktig. :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 243
Senast: em-pirre
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 793
Senast: Klara
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
73 433
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 654
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI