JÖsses !!

P

pippi27

För ett tag sedan fick jag nys om en liten hanhund som skulle omplaceras. Tänkte att den passade min mor och sagt å gjort så hamnade hunden där.
Förra ägaren som i sin tur inte haft honom så länge pga personliga omständighetera hade aldrig fått med några papper på hunden och första ägaren X ville inte ha tillbaka honom så han hamnade hos mor min utan papper.
Jag fick lite uppgifter från förra ägaren som hon i sin tur fått av X.
Hunden skulle vara rasren och reggad men X kunde inte hitta sina papper.
Jag tog i veckan kontakt med rasklubben för att kolla de uppgifter jag fått och på måndag är vår lokale vet här så då ska chip kollas.
Jodå, de uppgifter jag fått om hunden stämde ju, han är två år och reggad, han är chippad så alla uppgifter ska gå att verifiera.
Vad X "missade" att tala om var att X inte ägde hunden! X hade hunden på fodervärdsavtal med avelsrätt för uppfödaren.
Uppfödaren ifråga är välkänd och hon hade ingen aning om att hunden nu bytt familj. Uppfödaren var både upprörd/ledsen/förbannad och glad när jag som hastigast pratade med henne.
Uppfödaren ska ringa mig så fort hon har det lugnare omkring sig (hon har massor med saker runtomkring sig som är tidskrävande)
Som det lät så kommer mor min att få behålla hunden men givetvis ska uppfödaren komma på besök och ett nytt fodervärdsavtal ska upprättas.
 
Sv: JÖsses !!

:eek: Varför gick inte hunden tillbaka till uppfödaren från första början?
Fick din mor betala för hunden?
 
Sv: JÖsses !!

Ja du, ingen som kan svara på varför hunden inte gick tillbakak till uppfödaren. Hon hade tagit tillbaka den utan krångel.

Mor min betalade en liten symbolisk summa för hunden.

Uppfödaren har inte hört av sig än vare sig till mig eller till min mor vilket jag tycker är lite märkligt.
Jag har rint och talat in på hennes telefonsvarare för andra gången nu och lämnat alla mina nummer så att hon kan nå mig.
 
Sv: JÖsses !!

Jag skulle bli apgalen om en fodervärd lämnade iväg en av mina hundar. Du skriver att din mamma fått betala en symbolisk summa för hunden, då undrar jag till vem hon betalat? Är det uppfödaren tillika ägaren så ok,(fast eg inte, då ska ju hunden vara din mammas och inte på foder såvida de inte disskuterat delägarskap) men om det är till tidigare fodervärd så låter det helgalet. Hur hade h*n hunden på foder då? Hel eller delfodervärd? Det är ju lite skillnad på det, men man ska väl ändå inte lämna iväg hunden utan att kontakta uppfödaren.
 
Sv: JÖsses !!

Låter nästan precis som min kompis situation. De övertog en liten hund i våras från en tjej nere i Skåne. Efter ett tag ville hon ha tillbaka hunden och försökte med alla möjliga medel. Tillslut visade det sig att det inte var tjejen som hade ägt hunden, utan en annan familj. Tjejen hade alltså bara varit fodervärd. Antagligen har hon hittat på en historia för ägarfamiljen om att hon enbart lånade ut hunden över sommaren och att min kompis nu vägrar lämna tillbaka hunden "enligt avtal" (det finns inget avtal...). Så nu är min kompis stämd av ägarfamiljen. :cool:

Fy faan, vilka j*vla idioter det finns.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag börjar med några förtydliganden: Det är inte min hund, men jag har fått tillåtelse att be om hjälp här. Hunden har varit hos...
2
Svar
28
· Visningar
6 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp