Jösses är han verkligen så stor..?

Sv: Jösses är han verkligen så stor..?

Min son vägde vid 6 veckor 4170 och var 55,5 cm lång. Han är nu 2 månader och väger 4616g så han är rätt liten.

Här kommer en stor kille till:

"Lilla" E. vägde vid födseln: 4205 gram och 53 cm lång

4 dagar gammal: 4270 gram

5 veckor: 5755 gram och 60 cm

6 månader: 9810 gram och 72 cm

Min BVC sköterska så varje gång i början att jag har så bra mjölk! Det enda som är negativt med vikten är ju att det blir tungt att bära... Men man blir samtidigt stark i armarna

Melker 5 v idag vägde 3800 g och var 54 cm lång i tisdags. Han har dock inte gått upp så mycket (ca 100g på 2 v) så vi ska tillbaka på tisdag igen för ny vägning.

Har massa mat men tyvärr kräks han ofantliga mängder, blir det inte bättre ska de kolla upp det vidare. Idag har han dock *peppar peppar* bara kräkts efter ett mål, resten har stannat kvar i magen och kommit ut rätt väg ;) Melker verkar dock inte påverkad av att maten kommer upp, han är pigg, vaken och glad. Ler massor och gillar när mamma sjunger (försöker sjunga:grin:) för honom ...

Bristen på viktuppgång tog han igen med råge ... på en vecka hade Melker vid vägningen ökat 600g på en vecka. Varför följa en kurva när man kan göra en helt egen ;)

Hugo var också en bebis modell större. När han var 6 veckor vägde han 6300g till sina 57 cm. Alla sa att tillväxten skulle avta och att han skulle plana ett par kurvor då, eller snarare komma ner på den översta..:o Min obildade bvctant tyckte att jag skulle börja tänka på hans kostvanor när han var 4 månader. (mycket godis och kakor att dra in på där...:crazy::confused:).
Idag är han två år och ligger stadigt kvar på sin kurva : ca 19kg och ca 95cm. Bebisfettet försvann nånstans straxt efter ett år. Nu är han en stor kille med stora fötter och breda axlar. Han har några tvåmetare i släkten att brås på.

Jag minns så väl när vi hade babymassage på BVCs föräldraträffar. Han låg där skitnöjd på rygg och bara tyckte att livet var riktigt najs medans de andra barnen som var halva hans storlek gnällde och krälade omkring på golvet. :D

Hanna vägde knappt 6 kg när hon var 4,5 månad (3130 g när hon föddes)
Nova-li vägde knappt 6 kg när hon var 3 månader (3560 g när hon föddes).

Bägge helammade, Hanna var/är laktosintolerant.

Lillskruttan växte som bara den första tre månaderna sedan blev hon mer aktiv och rörlig och då bytte hon kurva. Helt normalt enligt BVC och Barnkliniken. Idag är hon 10 månader, ca 73 cm lång och väger ca 8,4 kg. Hon rör sig framåt på alla fyra, ålar sig på mage, går efter möbler. Hon äter ordentligt.

Min "lille" vägde 6590g, 59,5 cm lång och 40,5 cm i huvudomfång vid 5 veckor.
Vid 1 år vägde han 12,8 kg var 80 cm lång och 48 i huvudomfång.
Nu börjar han plana..... han rör sig lite mera numera :bump: Faaast han gillar mat också :D

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka