Jösses är han verkligen så stor..?

Sv: Jösses är han verkligen så stor..?

+ Cala

Tack =) Ja, värsta ölmagen (fast mjölkmage i det här fallet :D). Hon är riktigt gosig nu den lilla tjockisen!

Har bara vikt på Rasmus när han var 6 veckor, 5100 gram. När han var 8 veckor vägde han 5460 gram och var 56,5 cm lång.

hehe men såååå stort är det inte, min tös var 57.5 cm lång vid 5 veckor *läser i BVC-boken* hon var iofs 53 cm när hon föddes :)

då är inte min elias någon jätte mao

födelsevikt: 3200gr 49cm
vikt vid hemgång: 2980gr
5dgr: 3180
13d. 3580
3v. 3690gr 53,5
4v. 4185gr 54cm
5v. 4510gr 55cm
6v. 4735gr 56cm

ska till bvc den 18e igen då är han prick 2 mån, ska bli kul o se hur mkt han växt tills dess:) nu börjar strl 50 bli lite trånga så växer gör han iaf:D

Jag läser att andras pluttar är 3 månader vid den storleken :D Så jag tycker att han är stor för sin ålder. Lillplutten :love:

Vid 6 veckor var sonen 53 cm och vägde 4280 gram.

Då hade han vuxit 6 cm och gått upp 1,4 kg från sin lägsta vikt.

När Markus var 6 v så vägde han 4665g och var 58 cm.

Han går upp ungefär 200g på två veckor.
Men ligger ändå bra på kurvan. :)

Det var nog ungefär 3-4 veckor sen vi vägde Sebastian och då låg han precis under 5 kilo till 60 cm.
Vi ska in nästa vecka då han är tre månader, skulle tippa att han ligger nära 6-kilosstrecket och är närmare 65 cm då.
Har legat på mittenkurvan i vikt och en kurva över i längd.

Vägde 3515 när han föddes och var 53 lång.

*kl*

Jag hade inte heller nån liten bebis..
Han vägde vid födseln 4175 och vid 4 veckor 5460 och var då 57 cm lång och vid 6v vägde han 6360 och var 60 cm lång.
Nu vid ett och ett halft år är han fortfarande lite större än de andra barnen i hans ålder och han väger bara nått kilo mindre än sin ett och ett halft år äldre syster, men är i alla fall 10 cm kortare.
Men då han gillar både maskiner och djur så kommer de bli en redig bonde av honom när han blir stor.:love:

Min "lille" kille vägde 5680 gram och mätte 60 cm när han var fem veckor,
nu är han fem månader och väger modiga 9770 gram och mäter 71 cm.
Mycket bebis att älska! :love:

Men det är väl ingen skillnad på spädbarnsplickor och spädbarnspojkar? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Tuva är stor, har alltid varit stor sedan födseln då hon nästan vägde 4400 gram. Vid 6 veckor vägde hon 6200 gram och var 57,5 cm lång. Låg då på den övre kurvan och där har hon legat stadigt. Hon är fortfaranda ganska stor för sin ålder tror jag men ligger fint på sin kurva så det är inget att bry sig om tycker jag.

Oj, grädde i tuttarna eller? :)

Min plutt är fyra veckor idag och väger in på 4980 g till sina 57 cm. BVC tycker han ökar i vikt jätte-jättebra, men vi snackar ju inte om något halvkilo i veckan direkt. Han började på 4.3 kg/53 cm.

Ella var på läkarkontroll idag, 7 veckor och 1 dag gammal..

Allt var UA :)

Vikt: 4630g

Längd: 56

Nu har Ella gått om Emilia, hon vägde precis 4,5 kg och var 55 cm när hon var precis 8 veckor :)
Fast nu har nog Emilia gått upp mkt, en riktig tjockis har hon blivit :) Ska bli spännande att väga henne på tisdag.

Jag läser att andras pluttar är 3 månader vid den storleken :D Så jag tycker att han är stor för sin ålder. Lillplutten :love:

Tassar in då jag tycker att det är kul att se hur era barn utvecklas, speciellt med tanke på att man följt dom sedan det blev offentligt.

Vid 3 månader ? Då var det inte så konstigt att min första bvc-sköterska tyckte att sonen var tjock ;)

Vid 5 veckor vägde sonen : 5445 gram
Vid 3 månader vägde han : 7100 gram , 65,5 lång

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka