Jösses är han verkligen så stor..?

Lamborghini

Trådstartare
Satt i väntrummet på BVC idag, en bebis på 5 månader satt brevid och hon såg mindre ut än Elias!! Visst det var en tjej o dom är ju mindre men han är ju bara 5 veckor och 4 dagar nu :eek: :rofl:

Han väger snart 6 kg (5860) och är 60 cm lång, gått upp 500 gram i veckan sen vi kom hem från BB :rofl: Hur stora är/var era 5-6 veckors pojkar? I mina ögon är han ju en liten plutt :)

Sv: Jösses är han verkligen så stor..?

Viktor vägde vid 5 veckor och 5 dagar 6060 gram till 58 cm. Vid 3 månader 8,5 kg, så han var en bjässe han också :D.

Oj! Vi tycker att Theo går upp mycket! 200-400 g/vecka har han gått upp.

Han väger nu 4085 g och är 6½ vecka. Han vägde bara 2860 som nyfödd, så jag antar att han är mindre än genomsnittet. ;) Vi tycker dock att han har blivit jättestor! :p

Som du vet är barn väääldigt olika.. En kompis fick barn dagen innan mig, då skillde det 200 gram och 1 cm dom emellan.. Idag väger hennes son nästan hälften av vad Rasmus väger och är några cm kortare.. Men när man sätter dom bredvid varandra så ser man inte att det är så jättestor skillnad på dom..

Men för att svara på din fråga.. Rasmus vägde *kollar i BVC boken* 6450gram och 60cm när han va 5 veckor.. Han ökade oxå med 500gram i veckan. .
När han va 3 månader vägde han 9,3 kg!!!! Idag 7 1/2 månad väger han 12,5kilo!

Visst, din son är ju på övre gränsen på (dom förbaskade) kurvorna men tänk så att han har lite o ta av om han skulle bli sjuk.. :D

Vilken stor en du har :) lilla Emilia vägde 4,5 kg och var 55 cm vid 7 veckor. Men hennes kompis vägde som Elias när han var så gammal, han är nu 3,5 månad och har lugnat ner sig lite i viktuppgången.

Ludvig vägde 5040 g o var 58,5 cm när han var 6 v. Som 3 mån var han 63 cm o 6650 g. Nu sist när han var 6 mån var han 69 cm o 9 kg.

Emilia och Ella verkar följas åt iaf nu i början.

6½ vecka gammal så vägde Ella 4350 och var ca 54-55 cm lång :)

se dig som lyckligt lottad till ett barn som får i sig allt ( och lite till) vad den ska :D

min gosse vägde vid samma ålder 6000gram, som 3 månaders bebis 7500gram...nu är han nästa vecka 4 månader och jag gissar att han sprängt åtta kilos gränsen REJÄLT.

jag var tvungen hur stor Li var när hon var 5 veckor: 3650g och 54 cm lång. :D

Kollade Simon och han var vid 6 veckor 56cm lång och vägde 4910g, men så har han alltid varit en liten skit också:D

Ja det är klart, det var absolut inget negativt menat.. (Mer än att han blir för stor för snabbt :D).

Fast jag tror inte det är "och lite till" för han äter inte så ofta o inte så länge :D Men han behåller allt o mår tydligen (haha) bra :love:

Sonen vägde ca 4 kg vid 5 veckors ålder. Döttrarna runt 5-5½ kg i samma ålder.

Nu, snart 18 år gammal är han ca 175 cm och väger runt 58 kg så ja, han är en spink. Han är spensligt byggd och det finns bara muskler och absolut nada, noll och intet fett på den killen så han är ju inte mager och anskrämlig.

Äldre dottern är nu dryga 15 år, ca 168 cm och väger även hon runt 58 kg och är helt normalviktig till sin kropp, som är inte lika spenslig som sin brors

Yngsta dottern som fyller 8 om 3 månader är väl ca 125 cm och väger runt 30 kg och i kroppstyp tämligen lik sin syster vid samma ålder.

Melker 5 v idag vägde 3800 g och var 54 cm lång i tisdags. Han har dock inte gått upp så mycket (ca 100g på 2 v) så vi ska tillbaka på tisdag igen för ny vägning.

Har massa mat men tyvärr kräks han ofantliga mängder, blir det inte bättre ska de kolla upp det vidare. Idag har han dock *peppar peppar* bara kräkts efter ett mål, resten har stannat kvar i magen och kommit ut rätt väg ;) Melker verkar dock inte påverkad av att maten kommer upp, han är pigg, vaken och glad. Ler massor och gillar när mamma sjunger (försöker sjunga:grin:) för honom ...

Fast jag tror inte det är "och lite till" för han äter inte så ofta o inte så länge :D Men han behåller allt o mår tydligen (haha) bra :love:

Fast att han äter sällan och under kort tid betyder ju inte per automatik att han får i sig lite mat.

Om han ökar med 500g/vecka så får han i sig "allt och lite till" under kort tid :D, med det är jätte bra att han mår bra och ökar..

Det är ju kvitto på att han mår prima :love:

Lambo: My äter också snabbt. Ingen amning tar längre tid än 5 minuter. Däremot äter hon oftast med 3 timmars mellanrum under dagen (ibland oftare, beror på dagsform) och 1-2 gånger per natt.

kl

Var tvungen att kolla vad My vägde (fast hon är en tjej).

När hon föddes vägde hon 3890g och var 50 cm lång.
Vid sex veckor vägde hon 5140g och var 56,6 cm lång.
Vid tremånader vägde hon 6240g och var 62 cm lång.

Hon är nu snart 16 veckor och jag gissar att hon gått upp ganska mycket nu det sista för hon har blivit mycket tyngre och har en riktig tjockismage =)

//julia

Sam var samma, kommer inte ihåg exakta vikter men bm sa att hon aldrig sett en bebis gå upp så mycket på bara bröstmjölk! (de flesta här ammar inte, eller så ger de tillägg också). Sam var aldrig en liten liten bebis, så som man föreställer sig att de ska vara. Han kom ut färdig att börja gå ungefär :D

Jag kan trösta dig med att viktökningen minskar dramatiskt efter ett tag.

Freya, vilken underbar mage My har haha som värsta lastbilschaffisen :D

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka