Jockey byter häst under loppet!

Bellini

Trådstartare
Vet att jag sett ett klipp där jockeyn håller på att ramla av men lyckas kravla sig över till en annan häst utan ryttare. Iskallt!

Kan dock inte hitta det nånstans på youtube :confused:

Någon som vet vart man kan se det?

Sv: Jockey byter häst under loppet!

Jag med ;)

Har googlat så gott jag kan, både på svenska och engelska utan lyckade resultat... Var ett par år sedan jag såg den men det borde ju finnas, rätt spektakulärt liksom :D

Det var pa 90-talet i Australien i Melbourne.
Ska se om jag hittar mer info!

Oj, valj "frankie dettori horsing around part 2" nar ni val klickat pa lanken. :)

Dagens guldstjärna till dig!!! :bow::bow::bow:

Tack så hemskt mycket! Trodde aldrig jag skulle få se det igen :banana:

KL
alltså, fy fanken för klippet med jockeyen som sitter fast med foten i stigbygeln och hästen hoppar häcken och jockeyen fortsätter sitta fast och slängs över häcken också i hoppet. :eek::(

alltså, den ryttaren måste ju ha brytit sig sönder och samman.?
får man visa dödsolyckor typ av det slaget publikt på det sättet? :eek:

måste erkänna att jag nästan dog av skratt då speakern ropar ut hästnamnet "Hoof Hearted" vilken skön humor döparen till den hästen hade... moohahhaha....

Jag läste i anslutning till videon som du syftar på att jockeyn hade klarat sig mirakulöst väl med tanke på omständigheterna - nu minns jag inte vad som stod ordagrant och inte heller hittar jag texten ifråga igen, men det stod att jockeyn hade kommit undan med något/några brutna ben, vilket måste betecknas som lindrigt i detta fall.

Tack!
Det måste vara det lindrigaste och mest lyckosamma jag ngnsin kan tänka mig, efter den turen. Rent logiskt borde kroppen vara knäckt på ungefär alla ställen.

Otroligt!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 781
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 298
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar