Jag känner mig verkligen som en klagofjant, som någon så vackert kallade det, just nu. Men det har hänt så himla mycket konstiga saker i stallet på sistone och det stör mig så in i h-vete. Sen är jag väl extra irriterad på saker när de drabbar mig då jag är deppad just nu. Visst jag är noggrann med allt som har med hästen att göra, men jag kräver inte att alla andra ska vara lika noggranna med sadlar och täcken osv.
Jag har tex skrivit på whiteboard-tavlan när min häst inte fick sitt hö inlagd en dag och när någon hade blandat i torr betfor i kraftfoder-kärran. När någon hade tagit privat fodertillskott och blandat i samma kärra. När någon hade tagit samma privata foder och hällt ut över golvet i toaletten, som jag trampade på i strumplästen (AJ! Som att kliva på lego!). När någon hade tömt hövagnen som jag fyllt inför kvällsfodring, för att packa sina höpåsar. När någon hade kissat på golvet i toaletten. Jag måste uppfattas som värsta gnällkärringen, men hur kan man tolerera sånt här beteende!?! Överreagerar jag??
Jag skriver inte på tavlan när jag får städa bort bajs, päls, hovrester och sömmar på golvet utanför min hästs box, eller när jag får mocka ur en sjukhage som är helt nerbajsad för att min häst ska slippa vada i skit, eller när jag får rensa avloppet i spolspiltan när någon gjort att det täppts igen med översvämning som följd innan jag kan tvätta hästen.
Jag känner att jag måste flytta till en gård med eget stall så jag får sköta allt som jag själv vill....
Du bör nog inte skriva på Whiteboarden hela tiden nej....
Vänd dig till stallägaren om problemen är såna att de behöver addresseras på högre nivå. Whiteboard tavlor som används att skriva vad helst man stör sig på, hur mkt belägg man än anser sig ha, blir ett problem oavsett, du vinner inget öht faktiskt frågar du mig. Möjligen skapar du dig ovänner samtidigt som du inte åstadkommit ngn som helst förändring.
Exemplen du ger där du skrivit på WB inklusive de exempel du inte gjort det, blir för mig tydliga att endera har ni ingen stallchef öht, eller så har ni ingen stallchef som håller i fortet öht. Som sagt - det är orelevant huruvida du är en gnällkärring eller ej i sammanhanget, din redovisning för mig tyder på att förfarandesättet är opassligt oavsett och inte lär leda till ngn framgång öht, snarare tvärtom.