annaklara
Trådstartare
Hejsan, jag är en 11-årig tjej som rider på en ridskola ute i Norrtälje. Doch får jag komma och rida min älskling i princip när som helst eftersom han inte går med på lektionerna. Idde heter han, och är en 7-årig liten väldigt envis welsh mountain. Han är privatägd av en ryttare som tidgare ridit på samma ridskola, hon har även en c-ponny som går med på lektioner och det är därför Idol står här. Det jag ville fråga om är lite tips till denna häst, han har.. ovanor om man säger så. Kom till stallet i somras. Denna hästen är bortskämd så in i norden, och brukar få som han vill. Att rida är han jättesnäll, i somras fick han dock för sig att stanna och vägra röra sig ur fläcken. Det är dock bortränat nu. Det är när man rykta honom och dylikt som är det jobbiga. Han kan verkligen inte stå stilla, när man borstar honom steppar han sidleds. Och han har inte ont, han mår prima så det är inte på grund av något sådant. När man kratsat framhovarna försöker han bitas, vilket inte lyckas som tur är. Men självklart är det inget man ska acceptera. När man kratsar bakhovarna försöker han sparkas, det är något han precis börjat med. Jag är den enda som rider honom just nu, så jag är ju beredd på att han ska göra det och hinner fånga upp hoven och kratsa den.
Jag är medveten om att jag kanske är liiite för snäll mot denna krumeluren.
Men det svårt att inte bli charmad av Idol, han är gudomligt söt och ett sådant perfekt byggt huvud så det finns inte. Han har två andra minst sagt underliga tendenser.
1. Han brukar så med frambenen i kors. Alltså, han lägger det ena frambenet över det andra när han vilar.
2. Han slickar på allt och alla, träd och spiltväggen är favoriter.
Om ni nu skulle ha några råd till mig och lilla Idde så är ni mer än gärna välkomna att göra det.
Jag är medveten om att jag kanske är liiite för snäll mot denna krumeluren.
1. Han brukar så med frambenen i kors. Alltså, han lägger det ena frambenet över det andra när han vilar.
2. Han slickar på allt och alla, träd och spiltväggen är favoriter.
Om ni nu skulle ha några råd till mig och lilla Idde så är ni mer än gärna välkomna att göra det.