jobbig väntan

wtf

Trådstartare
jag hatar att gå å vänta på min mens, jag vet att den kommer att komma eftersom det känns som en hel omöjlighet att jag skulle ha sån tur att vara gravid... :crazy:
på lördag bör min mens komma, verkar ha hamnat i en 29dagars cykel om man kollar på senaste mensarna(mensen?:p) haha.
men den kommer inte att komma på lördag utan blir säkert uppskjuten nån dag för att jag ska tro att jag är med barn.. dumma mens.

jag hade ägglossning den 29,30,31 okt (dag 17,18,19) och igår tyckte jag att jag fick ont i brösten :p haha åh så löjligt det kan bli när man så gärna vill något. har lite ont idag också, men det kanske är nåt annat på G. i magen känns det ibland som att jag är nervös, pirrar till.. fast jag är ju nervös också :idea:
å så är jag trött, å inte ens kaffe kan väcka mig ur dvalan... men det är nog årstiden som gör sitt.
hade iaf ont i brösten precis innan ägglossningen nu sist.

hör ni så patetiskt det låter? :p

jag hatar att vänta, jag hatar att bli så himla besviken varje gång det visar det största fetaste minuset EVER...
jag vill inte mer, jag ska beställa mig ett barn på postorder ;)
 
Senast ändrad:
Sv: jobbig väntan

Man har rätt att vara förväntansfull och räkna sekunderna och köpa femton test och testa fem ggr om dagen. Jag känner igen längtan.... Håller tummarna att ni får erat efterlängtade plus!

(Mina första graviditetstecken som kom innan jag testat var betydligt större tuttar över en natt, konstig värk i äggstockarna och massa finnar i ansiktet)
 
Sv: jobbig väntan

Väntar oxå på at min mens inte ska komma. Ska oxå ah den på lördag..
Troligtvis e ja gravid då ja vart inne i fredag o de såg ngt o de sa att ja troligtvis e gravid. tror ju inte att de skulel säga ngt sånt om de ej trodde det:angel:
Men håller tummarna för din skull att du e gravid..
Har med ont i brösten..:idea:
 
Sv: jobbig väntan

Går också och väntar. Sjätte försöket nu. Vågar dock inte hoppas längre.. dels för att vi jobbar så mycket så man knappt orkar ha sex! =(
 
Sv: jobbig väntan

KL

Hej alla ni som väntar, skickar här lite stöttekramar!

Jag vet precis hur det är. Först väntar man på ägglossningen, sedan kämpar man på med sex (hemskt det låter, men så blev det efter rätt många försök), sen väntar man på att mensen INTE ska dyka upp, den dyker upp och då väntar man på ägglossningen, sedan kämpar man på med sex, sen väntar man på att mensen INTE ska dyka upp, den dyker upp och då väntar man på ägglossningen... Allt i en oändlig lop.

Egentligen är den bästa tiden just vid ägglossningen eftersom det är det enda tillfälle man faktiskt inte behöver vänta utan man ska vara lite aktiv. Synd att det blir lite slentrian bara...

Även svårt att veta vilken strategi man ska välja, ha sex varje dag, varannan, ha ett uppehåll på några dagar före för att optimera spermierna (när man går på utredning ska mannen inte haft utlösning de närmsta dagarna före testet, antar att det är för att de blir mer livskraftiga då?!). Extra svårt blir det eftersom man ju faktiskt aldrig vet exakt när man har ägglossning även om man kanske både känner symtom och gör test.

Ja, som sagt, jag vet hur det känns. Blev gravid på 14:e försöket och då var inget försök på måfå och åtminstone 10 med ägglossningstest. Vi gick även på utredning och jag blev gravid efter att ha spolat äggledarna (de hittade inget fel). Testade positivt några dagar efter beskedet att vi var oförklarligt barnlösa.... Nu mamma till en 9 månader gammal dotter :love:.

LYCKA TILL!
 
Sv: jobbig väntan

Går också och väntar. Sjätte försöket nu. Vågar dock inte hoppas längre.. dels för att vi jobbar så mycket så man knappt orkar ha sex! =(

Vi har försökt i snart 3 år s de e lång.. men förstår dig med att 7 försök e mkt. det blir ju det när man så gärna vill ah barn..
saj har ja en bror här som ska ah barn i januari.. känns självklart roligt men samtidigt.. ja han ville egentligen inte ha barn o inte hon helelr just nu.. då känsn det nästan värre att de ska ha.. men hopaps vi alal lyckas snart som längtar :)

Vi har vart på utredning osv.. mkt ståhej ha det vart som sagt.. så lyckas vi nu ej på tre försök med ovitrelle spruta så blir det ivf efter det.. men hopaps det lyckades nu.. :)
 
Sv: jobbig väntan

fick konstig värk i äggstockarna idag, men jag har ju haft så mycket problem med dom så det är väl säkert nåt sånt...
hade ju turen att göra ett ultraljud precis på fetaste ägglossningen, men lite osis att vi inte kunde/orkade nuppa mer än 1 gång per dag dom där tre dagarna.. jobbar man mycket och är trött så finns det liksom inte så mycket utrymme för sex. fick piska sambon till att sätta på mig :D

åh jag önskar verkligen... tänk om man kunde ha en monitor på magen där det står statusen på kroppen typ "Gravid, brist på järn, skitnödig" :p jag ska bli uppfinnare :idea:
 
Sv: jobbig väntan

fast jag litar inte på att den kommer att komma på lördag, så jag ska vänta iaf en vecka till om den inte har behagat att komma innan dess..
önskar att jag kunde ramla å slå huvudet så att jag glömmer allt! :p

mot min vilja har jag kommit på världens bästa sätt att berätta för mina föräldrar (som inte vill nå hellre än att få första barnbarnet).
hade tänkt att berätta på julafton genom att slå in en babymössa :love: jag riktigt kan se mammas min framför mig... :love:

usch nu blir jag nästan lite ledsen, för jag är nog bara skengravid... IGEN :(
 
Sv: jobbig väntan

samma här, sambon jobbar mycket och är trött jämt.. jag är förbannat trött jämt så jag orkar riktigt aldrig.. blir ju liksom inte fyrtioelva gånger på en helg liksom :smirk:
vi har försökt sen januari och jag har nog iaf varit skengravid 6-7 gånger :crazy: fattar inte att jag ens ids att försöka nå mer..
 
Sv: jobbig väntan

Vi får stötta varann. Det enda man kan göra är väl att tänka att man iaf slipper p-medel :smirk:. Försöka att inte tänka för mycket på det. Jag jobbar heltid så jag hinner inte alltid tänka. Önskar bara att det bara blev nåt nån gång. Inte att man måste hålla på att räkna dagar å liknande. Nu på hösten får man hoppas att man myser ihop mer. =)
 
Sv: jobbig väntan

jag hatar att vänta, jag hatar att bli så himla besviken varje gång det visar det största fetaste minuset EVER...
jag vill inte mer, jag ska beställa mig ett barn på postorder ;)

Jag förstår. Men det konstiga är att när man sedan äntligen får plusset på stickan, och kan kasta alla graviditets- och ägglossningstest - då blir det lite som när man kollat annonser länge och sedan äntligen hittat och köpt det man letade efter; det känns konstigt och nästan lite tomt att inte leta/vänta längre. Så var det i alla fall för mig. :crazy:
 
Sv: jobbig väntan

gah..
känns som att jag håller på att bli sjuk.. jag är SÅ jävla trött, fryser, har ont i brösten och är inte ett dugg sugen på mat..
mår illa ibland, men det kan ju ha å göra med att jag ätit lite dåligt och är hungrig fast jag inte riktigt känner det.

eller... så kanske jag faktiskt är gravid? men det vågar jag inte tro på så jag antar att jag börjar bli sjuk. mår inte alls som jag brukar.. :):(:crazy:
 
Sv: jobbig väntan

mja, fast jag mådde så mycket bättre med p-medel :p
jag hade ingen mensvärk, och den dödar mig verkligen! varje gång jag får mens så önskar jag av hela mitt hjärta att jag skulle bli gravid innan nästa så att jag kan få en bebis och sen börja med p-piller igen.... :p
 
Sv: jobbig väntan

(Mina första graviditetstecken som kom innan jag testat var betydligt större tuttar över en natt, konstig värk i äggstockarna och massa finnar i ansiktet)

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
GUD nu skiter jag på mig!
jag har den senaste veckan gått o fått för mig att jag känner mig gravid. men tänkt att... äh nej. (p piller och.. för lite sex) men jag har iaf övertalat mig själv att det inte kan stämma.. och jag tror helt ärligt inte att det stämmer. men haha jag har fått gigantiska finnar i ansiktet vilket jag inte brukar ha, mina pattar ömmar som fasen och har växt, stramar konstigt i magen och känns som mensverk helt tokigt i cykeln... kill me!
 
Sv: jobbig väntan

haha varsågod.
jag har börjat.. att lixom inte hata barn, men det skulle vara helt galet i tiden.. men jag skulle nog inte kunna ta bort ändå... men jag tror verkligen inte att det är så att jag är gravid.. trotts att jag känner mig gravid :p nee jag har nog bara ätit lite för mycket godis den senaste tiden :p
 
Sv: jobbig väntan

knapplån

Håller tummarna för er som väntar...

Känner mig nästan lite "skyldig" för att det tog på första försöket för mig...
 
Sv: jobbig väntan

urs har lite samma känsla som dig! brösten är stoora mensen som är oregelbunden i vanliga fall är om möjligt ännu mer oregelbunden!
den brukar komma på 4de eller 5e veckan!
nu är de nog 6 tror jag och den har inte dykt upp :crazy:

hoppas dock på att allt detta beror på att jag flyttade från sambon i helgen och mår dåligt.......
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp