manhattan_2006
Trådstartare
Min familj bor granne med en person som inte kan ta ansvar för sina djur. Kommer ej dra upp allt dumt hon har gjort. Det har hänt flera gånger att hennes hästar rymmer hem till oss senast igår hade två av hennes hästar sprungit rätt in i vårat staket och slitit ner fem stolpar. En annan gång hade hennes hingstar tagit sig in i vår hage och jagat våra ston Dem var helt blöta av svett som tur var slutade det ändå bra, dock blev deras hingstar sparkade. En annan gång hade hingsten kommit in i vårt stall och min häst sparkade sönder hela hennes dörr. Nu har hon kastrerat hingstarna men har nu en snart tvåårig hingst som jag bara väntar på att snart kommer kommer hit
Nu undrar jag finns det någon lag på hur man får ha hingstar? Om hennes hingst rymmer hit kan man då ringa polisen?
Givetvis blir man orolig då vi har bara ston, fem stycken varav en är dräktig och en har föl vid sidan.
Kan tillägga att det inte går att prata med den här människan. Hon påstår att hon har el, vilket hon inte har och staketen är riktigt dåliga i hennes hagar.
Nu undrar jag finns det någon lag på hur man får ha hingstar? Om hennes hingst rymmer hit kan man då ringa polisen?
Givetvis blir man orolig då vi har bara ston, fem stycken varav en är dräktig och en har föl vid sidan.
Kan tillägga att det inte går att prata med den här människan. Hon påstår att hon har el, vilket hon inte har och staketen är riktigt dåliga i hennes hagar.