Jobbig dag idag.

X

XXXX

Idag är dagen då jag ska säga farväl till min älskade lilla kanin. :(
Jag har haft honom sedan jag var tio år och jag fyller 20 om tre veckor.

Det började med att han i julas kissade på mattan när jag hade honom utsläppt. Han har alltid fått vara med när vi firar jul och skutta runt i vardagsrummet och äta en massa gott. Han har aldirg kissat utanför buren förut.

Efter det så kissade han var och varannan gång utanför. Blev svårt att ha honom utsläppt.

Nu vid midsommar fick han äta medicin för att han hela tiden lutade huvudet åt ena hållet. Vi var hos veterinären och hon trodde att det handlade om en infektion.

Han blev lite bättre men inte helt. Han har nu så dålig balans att han inte klarar av att tvätta bakbenen eller klia öronen. Han brukar låta mig klia öronen åt honom, haha.

Vi byggde en ny och större utebur som han har haft nu under sommaren. Så han har skuttat runt där och mumsat gräs.
Men han tar inte längre hand om sin hygien och han har fått sår på bakhasorna som följd.

Fick inse att det inte håller längre. Vi försökte tvätta ren honom men det blir svårt när han inte alls håller efter själv.

Så idag 16.30 har vi tid för avlivning på djursjukhuset. :(

Känns väldigt jobbigt samtidigt som det blir en liten befrielse. Det är inte kul att se honom som han är nu. Han är oftast pigg men balansen är så dålig och han är jämt skitig.

Men hur lämnar man iväg sin lilla älskling?

Sv: Jobbig dag idag.

Usch, vad tråkigt. :(
Du får helt enkelt se det som att tio år är en hög ålder för en kanin, och även om det känns skit är det nog bara att inse att det är inte så mycket mer man kan göra.
Hoppas att allt går bra i eftermiddag. *styrkekram*

Sv: Jobbig dag idag.

Det är tråkigt när man ska ta bort ett djur :(
Själv hade jag en kanin som var drygt 10 år. Vi åkte med han till djursjukhuset så att han fick somna in. Bakbenen på han blev som förlamade och hygienen blev dålig. Men man måste ju tänka på kaninens bästa !
Men visst, jag håller med om att det svårt att lämna en familjemedlem!
Tråkigt att höra med det om din kanin. Beklagar..

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 290
Senast: Maddix24
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 131
Senast: kebabbert
·
Katthälsa Nu har vår ena katt, Norsk Skogkatt, blivit allvarligt sjuk. Vi åkte in med henne till djursjukhuset tidigare idag, men jag undrar om...
2
Svar
25
· Visningar
10 362
Senast: mandalaki
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 775
Senast: MistyT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar