Jobba som Hästskötare..

S

Sjunior202

Jag är nu 22 år å har jobbat som hästskötare sen jag var 16 år och det är ett helt underbart jobb om man inte är ute efter att tjäna massa pengar... Det är så synd att man inte tjänar bra med pengar på det.. Om man gjorde det ytänka vad mycket jobb de skulle finnas då...

Som sagt så har jag jobbat i lite olika stall men jag måste ge ett STORT PLUS TILL dom stallen i Skåne jag jobbat i... Det bästa stället man kan jobba på inom häst är nog i Skåne... :9 Finns allt å så är folket så underbara där :)
Men sen vet jag inte hur dom är mot andra men jag som jobbade som stallchef var dom underbara.. Å vilka träningsmöjligheter man hade red några gånger för Peder Fredriksson.. Han är en helt underbar person å så j´vla rolig :)
Tacka vet jag Skåne :)

Jag rekomenderar verkligen seriösa stall i Skåne om ni sitter i tankar på att jobba som hästskötare... De kanske är långt hemifrån men det klarar du :)

Mvh Maria väldigt nöjd hästskötare..

Sv: Jobba som Hästskötare..

så länge det inte är svartjobb så.
Om man inte vill ha svartjobb i skåne kan man åka över till danmark och tjäna en kosing. Ett jobb jag sökte där hade man en vit lön på 22 000 kr/mån innan skatt. Plus boende o mat.

så länge det inte är svartjobb så.
Om man inte vill ha svartjobb i skåne kan man åka över till danmark och tjäna en kosing. Ett jobb jag sökte där hade man en vit lön på 22 000 kr/mån innan skatt. Plus boende o mat.

ett vanligt hästskötarjobb ? :eek:

idåfall kanske man ska söka sej till danmark..synd att ja inte förstår vad dom säger där bara..

ett vanligt hästskötarjobb ? :eek:

idåfall kanske man ska söka sej till danmark..synd att ja inte förstår vad dom säger där bara..

japp. det blev tillsatt på typ 3 min eller nåt så jag hann ju knappt maila min ansökan innan jag fick mail om att det var tillsatt. Nu är väl inte alla jobb sådana där nere.

Man får väl lära sig fatta va de säger :D

Ett vanligt hästskötarjobb är inte så dåligt betalt. Man har ofta ingen utbildning = inga csn-lån m.m
Har man då en lön på runt 18-19 000 i månaden på ridskolor är det ju helt okej. I sverige då.

jo..på ridskolor så är de väl ofta "normal" lön..

men de är ju inte riktigt där man vill jobba..ja är hellre i ett stall där man samtidigt får lära sej mycket..och dom stallen har sällan normala löner.

beror väl på var man jobbar. De flesta ridskolor har jag tillridning varje dag av sina hästar etc. Om man nu är ute efter att rida. Stuterier etc kan också ha ingångslöner runt 18000 kr.

jag letar bara hästjobb i skåne då det offta äre väldigt seriöst där och ger ett stort utbud. tyvärr är många häst jobb riktigt skit, dålig lön offta svartjobb osv...

men har man tur letar länge och ställer krav så dyker faktiskt det bra jobben upp, jag vet ett jobb nu där dom letar beridare, det verkar vara så grymt bra! Jag skulle åkt och provjobbat om det inte vore så att jag fick hoppa på skolan igen. så de blir till att gå ut skolan med godkänt gymn, läser naturbruk - häst. Men sen efter det ska jag på jakt efter nya häst jobb.... har hittils jobbat på 4 olika ställen.

jo men dom ridskolor jag har varit på har hästarna sett rent ut sagt förpiiiip ut..alltså de är dom större ridskolorna..dom hästarna är magra och har inte en muskel på sej...inte vart på så många små så vet inte hur dom är.

så har väl inte så bra erfarenheter av ridskolor, annars om de är en ridskola som sköter hästarna så dom ser okej ut i muskler o så så hade ja kunnat jobba på en för en okej lön.

stuterier o så..alla ställen ja sett vill bara ha praktikanter..eller svart...sällan ja sett nåt sånt ställe där de är en vanlig okej lön med vitt jobb..

Liknande trådar

Tjatter Så hur var ditt år? Vad var bäst, sämst? Dvs vad är dina tankar om året som gått? Själv nådde jag lågvattenmärket med mitt mående i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 470
Senast: Qelina
·
Hästmänniskan Nu har jag ingen aning om detta hamnade på rätt plats, men here we go. Jag har funderat över möjligheten att ha en hästskötare. Idag...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: kossankaj
·
Hästmänniskan :cry::crazy:Hej! Jag är 15 år och skulle behöva lite extra pengar. Det skulle vara en "dröm" att få ett litet extra jobb som hästskötare...
2
Svar
30
· Visningar
3 027
Senast: Joelina
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama